Lugesteron, ovulaatio ja raskaus

Jesbe

Varmaotteinen viestittelijä
Ihan mielenkiinnosta kysyn onko kenelläkään ollut luget tms proge alakautta ja kesken kuuria esim tullut ovulaatio?

Mulla alkoi eka pilleri kp15, ostin cb digiovistesti paketin ja kp18 ja kp19 hymy. Outoa ajattelin mut annoin olla.

Nyt kp24/25 - 26 ja testi pari pv sitten näytti toista sinistä viivaa joka tänä päivänä oli poistunut. Ainoa heitto ollu 3h eli ei oo päiviä unohtunut. Oireita ei ole mitä yleensä tosta tulee paitsi väsy ja tietty rintojen pieni arkuus. Oksettaa ja on outo olo. Silti energinen jne.

Pohdin onko tuo teho mulla jotenkin loppu tai heikentynyt kun ihme juttuja tulee ja siis kehossa on outoja muutoksia. Huomenna tai ylihuomenna ootan et menkat tulee, saa nähdä. Mieluusti kuulen ihan kokemuksia ja asiallisesti kun vielä en ole gynelle päässyt jonne kyllä aion tuon heittelyn takia mennä.

Onhan pillerin läpi raskautuneita joo mutta mulla tuo olis aika mahdoton. Ainut että viime kierrossa oli tm tai km ja ovulaatio tuli yllättäen kp11 ja kp14 vielä jomotti ja limaili ja kp15 alko toi luge alateitse. 100mg ei 200
 
Mä olen käyttänyt erilaisissa hoitokomboissa ja luomukierron tukena Lugea ja joskus teroja. Ainakin hoitavien tahojen mukaan ovis niiden läpi on suht epätodennäköinen. Siks ne pitää alottaa ehdottomasti vasta 3-4pv ovulaatiosta. Lisäks ne muuttaa kohdunkaulan limaa tahmeaksi jolloin simpat ei etene/elä kunnolla.
Toki mitään aukotonta mulla ei oo sanoa tietenkään, etteikö kukaan koskaan olisi. Mut näin ainakin lääkärit on sanoneet. Joskus mulla kierto venyi lugen lopetuksesta huolimatta ja pähkäilin raskausmahdollisutta. Lääkärikin piti epätodennäköisenä et olisin ovuloinu ns myöhemmin.
Varsinaisia ehkäisyvalmisteitahan noi ei oo mut progesteronimäärä on suht iso pillereihin verrattuna. Lisäks niiden puoliintumisaika on pitkä jonka takia ne ei oo ”niin tarkkoja” ottoajankohdasta kuin vaikka minipillerit.
En tiiä ootko niitä ennnen käyttäny mut ne aiheuttaa todella voimakkaita raskausoloja toisille. Mä pystyn käyttämään niitä tyyliin 5-7pv kunnes olot pahenee, voin pahoin, nukun päivälläkin päiväunet ja illalla sammun seinään. Palelen ja rinnat aristaa. Oikeastaan kaikki klassiset.

menkat ei itselläni ala koskaan lugen läpi jos käytän alakautta.
 
Mut siis aina on se mahis että sulla on siittiöt ehtiny pelipaikoille ennen lugen aloitusta ja ovis on pullahtanut siinä kohtaa. Ja jos siittiöt on suotuisissa oloissa ne voi joskus elää muutaman päivänkin. Eli jos sulla olis ovulaatioplus ollu kp19 ja ovis siten kp20 nii eihän silloin mikää raskaustesti näytä juur mitään kp 24 :smiley-angelic003 joten sikäli ei paniikkia vielä. Jos testi nöytti viivaa kp22 niin voi johtua Siitä jos sun LH on koholla useamman pv oviksen aikaan?
 
Kiitti vastauksesta, tietty nyt eilen vaik tulee hitusen verta, ei paljon mut silti tein testin ja viivaa näyttää. En tiedä oliko sit et yritti kiinnittyä mut varuiks käyn gynel. Eli nyt kp2 tai vastaavasti kp28... Huoh. Kiitos vastauksista
 
Mut siis aina on se mahis että sulla on siittiöt ehtiny pelipaikoille ennen lugen aloitusta ja ovis on pullahtanut siinä kohtaa. Ja jos siittiöt on suotuisissa oloissa ne voi joskus elää muutaman päivänkin. Eli jos sulla olis ovulaatioplus ollu kp19 ja ovis siten kp20 nii eihän silloin mikää raskaustesti näytä juur mitään kp 24 :smiley-angelic003 joten sikäli ei paniikkia vielä. Jos testi nöytti viivaa kp22 niin voi johtua Siitä jos sun LH on koholla useamman pv oviksen aikaan?
Joo, näin jotenkin aattelin ku se viiva katosi ja nyt eilen illalla tuli ihan selvä viiva ei tarvinnu valoa vasten kurkkia ja tiirailla mut toki vuodan joten mietinkin et oli yritys kiinnittyä mut pakko mennä lääkäriin kuitenki
 
Takaisin
Top