loppu odotuksen pelko

Petronella

Silmät suurina ihmettelijä
oon 26+2 , ja synnytys lähenee ja pelko kasvaa. Nyt lisäksi olen alkanut pelkään kohtukuolemaan ja sitä kuinka loppu raskaus etenee.onko vauvalla kaikki hyvin, miksi se ei liiku ja miksi nyt et tunnin sisällä saanut 10 liikettä.EI OO KIVAA! takana on muutamia keskenmenoja. Ja voin sanoa että en oo päivääkään nauttinut raskaudesta enkä kokenut oloa viehtättäväksi. En tiedä mistä ihmiset puhuvat ku puhutaan että '' 9 kuukautta oli elämäni hienointa aikaa''.
Ja eipä se auta että netistä luet ''tietoa'' ja ruokit sillä lisää ittelles pelkoa. Toki sieltä löytyy hyvää tietoa, mutta sitten on sitä huonoa...
Onko muilla samanlaista jopa neuroottista huolta :)

Mä oon raskaana 33+3 viikolla. Tein liikelaskennan viime maanantaina kaks kertaa eikä yhtään liikettä. Vauva siis on liikkunut muuten aina hyvin. Menin synnärille käyrille ja sen puolen tunnin ajan mitä siinä olin, niin vauva oli kuulemma liikkunut hurjan paljon ja käyrä näytti muutenki hyvältä. Mä en tuntenut mitään! Lääkäri ultrasi vielä ja siinäki näki miten vauva jumppas mahassa koko ajan :) se vaan oli jotenki hassussa asennossa etten tuntenut mitään. Istukka on ihan etuseinässä, että sekin ehkä vaikutti siihen etten tuntenut liikettä. Ei mulla oikeen mitään pelkoja ole, ehkä välillä mietin että eihän vauva riehu liikaa niin että se vois kuristua napanuoraan. Sitten ajattelen, että sehän on aika epätodennäköistä. :D

Mulla on istukka takaseinässä. On se semmosta. ... :D mitäpä sitten se huoli on ku lapsi kasvaa :') mä kävin perjantaina nl ssa ja vauva liikku mutta en mä juurikaan tuntenut niitä. Pelkopolille meen parin viikon päästä josko sieltä sais mieltä vakaammaksi. Mutta kaikki tämä pelko juurta aiempiin km.

Minulla oli myös paljon pelkoja raskauden aikana. Etenkin, kun viikkoja tuli 30+, alkoi kohtukuolema pelottaa paljon. Juttelin silloin äitipolin kätilön kanssa ja hän kertoi pelon olevan normaalia siinä vaiheessa. Kun vauvalla alkaa olla hyvät mahdollisuudet selvitä mahan ulkopuolella, alkavat äidit yleensä pelätä vauvan menehtymistä kohtuun. Itselläni oli riskiraskaus kaksosten takia. Toisella oli istukka edessä ja toisella takana. En tuntenut edessä olevan istukan takia toisen vauvan liikkeitä yhtään niin paljon kuin toisen. Ultrassa liikkui kuitenkin aina todella todella vilkkaasti. Vauva oli usein myös selkä minun kylkeäni tai vatsaani vasten, joten potki siskoaan tai minun selkää. En voinut siis mitenkään tuntea hänen liikkeitä.. :) Kaksi tervettä ja vilkasta tyttöä kuitenkin syntyi!

Okei.. no mulla on kans huomenna että meen tapaamaan kätilön niin ihan kiva päästä vähä juttelee :happy: josko se mieli rauhoittuis ja välillä on ollutkin iha jee olo... Mutta sitte on taas niitä hetkiä :facepalm:

Takaisin