Lonkka/ristiselän kivut

Manefa

Oman äänensä löytänyt
Hei kaikki, neuvokaa minua mitä tekisin tämän kivun kanssa. Iltaisin ristiselkä on hirveän kipeä ja päivisin kun kävelen lonkka on kauhean kipeä ja kipu säteilee melkein polviin asti ja myös ristiselkään, ihan kuin saisin pieniä sähköiskuja! Jopa huoneesta toiseen käveleminen on tuskaa!! sitä on nyt jatkunut muutamaan päivän. Lääkäri neuvoi yhden panacodin yöksi. Ajattelin että uiminen tekisi hyvää mutta minulla on flunssa. Mitä kotikonsteja auttois tähän inhottavaa vaivaan (ilman lääkkeitä)
Pelottaa vaan että tämä kipu kestää synnytyksen asti ellei myös sen jälkeenki.. [:@] Rv 36+5 ja kävelen kun "erittäin" vanha mummo. (rollaattorista olis apua)
Kiitoksia etukäteen
 
Mä en kyllä keksi mitään neuvoa,kun että miehes voisi hieroskella selkääs,jos se helpottaisi ainakin hetkeksi. [&:]

Mulla on kipeä selkä myös,mutta yläselkä..tosi ilkeetä tekee,eikä oikein keksi että mikä siihen auttaa..[&o]
 
Hän yrittää auttaa, mutta kipu tuntuu tulevaan aika syvältä.. makaan vaan synnytyksen asti sohvalla [:D]
 
Mulla auttoi lonkkien kipuiluun magnesium-poretabletit. En tiiä millä perusteella, mutta auttoi kumminkin [:)] mulla särky oli vaivana lähinnä öisin, ei niinkään liikkuessa.
 
mulla oli kanssa selkä kipeä alkuvaiheessa,ei pystynyt välillä kunnolla kävelemään kun kipu säteili pakaraan ja lonkkaan..lääkäri kuvaili sitä iskiastyyppiseksi kivuksi joka voi joillekin tulla raskauden aikana..mobilaattia määräsi hierottavaksi kipukohtaan!koska itselläni ei ainakaan hieronta tai venyttely auttanut[:)]
 
Mulla auttaa pakaroiden venyttely. Siis lonkka- ja säteilykipuun. Ilmeisesti sen lihaksen pää kulkee samasta aukosta lantiossa kun monet hermot. Eli kun lihas on venytetty vähemmän turvonneeksi, niin se ei paina samalla tavalla hermoja --> vähemmän kipua.
 
Mulla vaivaa myös lonkkien kipeytyminen, lähinnä kävellessä. Pitkät lenkit koiran kanssa eivät tunnu sopivan tällä hetkellä ollenkaan:/ Toivottavasti vaiva on ohimenevä, en millään voi jättää koiraa lenkittämättä seuraavaa neljää kuukautta!!
 
Mulla on ollu kanssa vastaavaa kipua, tosin rv huomattavasti vähemmän ku sulla Manefa, mutta mulla asia ratkesi sillä, kun mies hieroi ristiselkää ja takareisiä. Saa hieroa niin kauan kunnes itsestäs tuntuu, että lihakset on lämpimät. Se kipu jatkui mulla sen saman illan ja aamulla ei ollut enää mitään. Tosin kipu yrittää tulla takasin jos vaan istun koko päivän enkä liiku "tarpeeksi" eli melkein pitäisi yrittää vapaapäivänäkin seisoskella niin paljon kun mahdollista.
 
Takaisin
Top