Lonkka naksuu

niukku

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Helmimammat 2018
Raskaus melkein puolivälissä. Eilen alko lonkka pitämään aivan kamalaa ääntä. Ei tehny kipeää vaan teki vaan pahaa kävellä kun se ääni kuulosti niin pahalta, tänään sama homma jatkunu. Naksuu kamalasti kun sitä liikuttaa. Naksunta tuntuu tulevan tuolta ''nivusen puolelta''. Liittykö tää jotenki raskauteen? Onko muilla ollu kyseistä vaivaa? Ensimäinen raskaus itsellä.
 
Minulla alkoi ensimmäisessä raskaudessa lonkka naksumaan ja lopulta paukkumaan ja meni vähän kuin pois paikoiltaan että joutui kiertoliikkeellä kesken kävelyn aina lonksauttamaan takaisin. Jäi pitkäksi aikaa ongelmaksi raskauden jälkeenkin. Nyt sain työpaikkalääkäriltä lähetteen fysioterapeutin ohjaukseen heti alkuraskaudesta kun sama ongelma alkoi heti raskauden alettua. Ongelma on nyt hävinnyt kolmen liikkeen avulla kokonaan jossa harjoitellaan sisempiä lihaksia lonkan ympäriltä. Suosittelen jos sinulla mahdollista päästä tuollaiseen ettei tule yhtä paha ongelma kuin minulla oli! Paikat vaan löystyy raskauden aikana,toisilla voimakkaammin kuin toisilla. Itse olen aina aktiivisesti harrastanut liikuntaa mutta siitä ei raskauden aika tuohon ole ollut apua.
 
Takaisin
Top