Lokamasujen fb ryhmä

No joo, lähinnä kommenttini oli siihen, kun kirjoitit jo 12.5. että lokakuisten raskaudet on puolivälissä, mutta eihän loppukuusta synnyttävillä ole puoliväli käsillä vieläkään, vaan se menee hyvinkin kesäkuulle. (Tällä hetkellä on 17 viikkoa takana ja 22 edessä, jos synnytys on loppukuusta). Tarkoitan, että kuukausi on raskauden alkuvaiheessa ja varmaan missä vaiheessa vain melko pitkä aika, eli on iso merkitys sillä onko laskettu aika 1. vai 31.10. Silti kyse on samasta kuukaudesta.

Lisäksi en myöskään oikein usko että nuo kaikki 60 jäsentä ovat ryhmässä todella aktiivisia ja jokainen jakaa jotain huippusalaisia ja -kiinnostavia henkilökohtaisia asioita itsestään, mitä on nyt korostettu moneen kertaan. Noin isossa sakissa on melkein aina semmoisiakin, jotka vain seuraavat taustalta ja kirjoittavat hädin tuskin esittelyviestin. Tuskinpa uusia ryhmäläisiä kiinnostaa aiemmin jaetut jutut koskaan niin paljon, että he lähtevät selaamaan foorumia kovinkaan pitkälle taaksepäin. En siis oikein ymmärtänyt aluksi, enkä totta puhuen ymmärrä vieläkään, miksi tuosta foorumista piti yhtäkkiä tehdä joku sisäpiirin homma, kun useimmat jäseneksi hakeneet varmaan olisivat vain halunneet  "no big deal"-ajatuksella paikan missä jutustella mukavia raskaudesta, ehkä tutustua samantyylisiin tyyppeihin samassa tilanteessa ja saada heistä esim. irl-kavereita, jos asuinpaikka olisi lähistöllä, noin isosta porukasta kun niitä takuulla olisi löytynyt. Harmi että se mahdollisuus suljetaan uusilta pois vain siksi, että muutama ryhmässä kuvittelee omien juttujensa olevan jotenkin poikkeuksellisen kiinnostavia.

Tää palaute tuskin saa riemuhuutoja aikaan, mutta sisäpiirin meininki, omien kirjoitusten kiinnostavuuden korostaminen (ja tuo yhä edelleen aloitusviestissä roikkuva kehotus ottaa yksärillä yhteyttä halutessaan liittyä) jäi ärsyttämään mua sen verran, että halusin käydä vielä jotain kirjoittamassa. Ensi kerralla kannattanee kertoa heti ryhmää perustaessa, että mukaan on sitten turha myöhemmin yrittää enää tunkea vaikka kuinka olisi raskaana. Enää en kyllä ole kiinnostunutkaan - ehkä sellaiset porukat on kuitenkin kivempia lähestyä, jonne jokainen tukiverkkoa kaipaava on tervetullut.
 
yhdyn edellisen kommenttiin.. mulla on melkein 2vk vieläkin puoliväliin :D oisin toki ryhmään liittynyt jos oltaisiin sanottu että pitää liittyä nyt jos haluaa liittyä.. mutta en jaksa asiasta sen enmpää kirjotella.. toivottavasti saadaan täällä sitten keskustelua pystyyn näin muutamien "kohtalontovereiden" kanssa ketkä ovat jääneet myöskin rannalle :)
 
Pakko nyt kommentoida, kun tulin tänne piiitkästä aikaa lukemaan ihan mielenkiinnosta. Tosiaan, tuo fb-ryhmä on tässä vaiheessa jo ihan oma erillinen ryhmänsä jolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä Vau-palstan kanssa. Siellä jokainen kirjoittaa ihan omalla nimellään ja siksi haluttiin jossain vaiheessa "sulkea" ryhmä kokonaan jotta pysytään perillä siitä kenen kanssa asioita jaetaan. Eikä se nyt hyvänen aika varmasti mikään internetin ainoa suljettu mammaryhmä ole, joten ihan turha siitä on valittaa jos ei ole mukaan ehtinyt. Mun mielestäni se on ihan normaalia, että kun ihmiset tutustuu toisiinsa niin siihen porukkaan on vaan sitten enää vaikea päästä mukaan. Kyllähän jokainen nyt voi hyvänen aika perustaa mitä tahansa omia suljettuja ryhmiä. Ja nettihän on keskustelupalstoja pullollaan, jos haluaa nimettömänä keskustella. Ei tästä nyt voi ketään syyttää, että olis jotain vääryyttä tehty. Tosiaan, alkuperäinen ilmoitus fb-ryhmästä olisi poistettu jos se olisi onnistunut. 

Vertaistukea löytyy kyllä muualtakin kuin juuri tuosta nimenomaisesta, suljetusta fb-ryhmästä. 
 
mä en ole mistään löytänyt mitään muita ryhmiä paitsi tämän :D  facessa on muutama  muu ryhmä mitkä on vuosimallia 2009,2010 ja 2011 :D googlettamallakaan en oo mtn löytänyt ja meitä on varmaan sen verran vähän enään ulkopuolisia että tuskin tulee löytymäänkään.. noh pitää lukea sitten vaikka edellisevuoden ryhmien juttuja jos sieltä löystyisi samoja puheen aiheita mitkä itteä askarruttaa..
 
Tuolla fb ryhmässä kyllä aika aktiivisesti kaikki osallistuu. Siellä ylläpito poistaa ne tyypit, jotka vain taustalla seurailee eikä osallistu keskusteluun. Taustaporukkaa ei sellaisessa ryhmässä tarvita. Alkuraskaudessa emme myöskään voineet vielä tietää kuinka tiivis porukka tuosta muodostuu, mutta nyt kun ollaan jaettu siellä avoimesti kuvia omista perheistä yms. ja kerrottu hyvinkin henkilökohtaisia juttuja, ei haluta avata ryhmää uusille tyypeille, joista ei vielä tiedä mitään. En minä tuntemattomille kuviani mm julkistaisi.

Uutta ryhmää vaan perustamaan, ihan turha vinkua tuosta rannalle jäämisestä.
 
FB ryhmästä on tosiaankin muodostunut ihan erilainen ryhmä. Ei ole vau.fi:n odottajien yleinen ryhmä vaan tiivis odottajien ryhmä joista muodostui jopa kavereita. Seassa on myös syyskuulle ja marraskuulle muuttuneita laskettuja aikoja ja kaikki ryhmän jäseneet kommentoivat ja ovat kommentoineen erittäin aktiivisesti. Tämä tarkoittaa useita viestejä päivässä.

Täällähän voi jutella asioista ja raskauteen liittyvään, mutta sielä puidaan jo syvemmälle koskettavia asioita joita ei täälläkään kirjoittelis edes nimimerkin takaa.

Ollaan kaikki sovussa, eikä takerrutaan enää siihen, että ryhmä lähti alunperin täältä. Matkan varrella se on muuttunut yhteisöksi joissa on enää muutama tiivis jäsen. 

 
Alkuunhan tuo harmitti kun hoksasi ettei mukaan enää mahtunutkaan, mut nyt on yks lysti:) Löysin oikein ihanan toisen ryhmän jonnekka olin tervetullut ja juttelen siellä nyt niiden toisten kanssa tyytyväisenä, mut jatkan myös juttelua tuolla palstoilla mitä lokakuisilla nyt on, sosiaalinen ihminen kun olen.
 
Heh! Nykyisin ollaan taas niin varovaisia ja vältellään sosiaalisen median perusperiaatetta eli avoimuutta, mikä on toisaalta ihan hyväkin. Aika paljon tietoa ihmisistä netissä saatavilla :) Sallittakoon se myös tälle pienelle sisäpiirille, joka salaisuuksiaan tuolla ko. fb-ryhmässä vaihtaa :D Naiset! ;) Sinänsä vain hassua perustella noilla em. argumenteillä asiaa, sillä kukaan ei voi olla vakuuttunut siitä, etteikö joukossa (aktiivisessakin) olisi joku vaikkapa feikkiprofiililla liikkeellä ja aivan omilla motiiveillaan. :) Aurinkoista (toivottavasti ei niin tukalaa) kesää kaikille eli hyviä vointeja! :)
 
hei mitä mitä??? mä en saa avattua facessa keltasta kirahvia! sitä ei niinku löydy ja ku laitan sen nimen sinne haku kenttään ni sivu ei siirry minnekään. whats going on?? ja siis alust aoon ollu mukana jos joku nyt ihmettelee ;)
 
Kyllä Keltainen kirahvi mulle aukeaa ihan normaalisti, ei se ole hävinnyt mihinkään. Eli joko ylläpito tai Facebook on ilmeisesti poistanut sut ryhmästä..?

Laita viestiä jollekin ryhmän jäsenelle Facebookin kautta ja pyydä päästä takaisin ryhmään
 
en muista kenenkään nimiä kokonaan että löytäisin ne tuolta naamasta. oisko täällä jmoku ylläpitäjä joka vois laittaa mut takaisin? vai pitääkö sitä aina ite liittyä että kukaan muu ei voi suoraan liittää ryhmään? noh enivei antakaa joku nimi niin voin laittaa viestiä :D
 
Takaisin
Top