Lokakuun lörpöttelyt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nilla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nilla

Kommentoinnin ninja
Tammimammat 2017
Huhtimammat 2018
Vähä ennakkoon tää ketju, mut onhan se lokakuu jo huomenna! :eek:

Hohhoi miks labrassa käynti on aina niiiiiiiin aikavievää? Ei yhtään vapaata aikaa sille viikolle ku pitäs käydä ---> pakko mennä jonottaa vuoroaan:shifty: joo ei mitään, eipä tässä muutakaan puuhaa olis!! Onneks esikoinen jäi iskän kanssa kotiin, muuten tää olis vieläkin pahempaa painajaista..

Miten tää tokan odottaminen onki jotenki paljon rennompaa? Välillä en edes muista olevani raskaana :eek: Esikoisen odotusaikana olin ihan hysteerinen ja ihan koko ajan tietoinen raskaudesta. Mä luin joka päivä raskaussovelluksista ”mitä tänään” ja nyt käyn vaa sillon tällön tarkistaa viikot, ku ei aina muista niitäkää :grin Tää raskaus tuntuu menevän myös paljon nopeemmin, mut tuo 9kk pitääki äipän melko kiireisenä :happy:

Nilla se on just se kun on jo yks siinä pitämässä ajatukset muualla :D

Mulle ei tokan odotus ole ollut rentoa, mutta johtuu varmaan siitä, että esikoisesta on niin monta vuotta aikaa ja sitten oli se keskenmeno. Ylihuomenna ultra, ehkä sitten mieli rauhoittuu ja uskallan olla raskaana? :eek:

Miten tää tokan odottaminen onki jotenki paljon rennompaa? Välillä en edes muista olevani raskaana :eek: Esikoisen odotusaikana olin ihan hysteerinen ja ihan koko ajan tietoinen raskaudesta. Mä luin joka päivä raskaussovelluksista ”mitä tänään” ja nyt käyn vaa sillon tällön tarkistaa viikot, ku ei aina muista niitäkää :grin Tää raskaus tuntuu menevän myös paljon nopeemmin, mut tuo 9kk pitääki äipän melko kiireisenä :happy:

Tuttu tunne. Tokasta unohdin missä vaiheessa raskaus on. Viikot piti aina laskea tai sitten sanoin olen noin viikolla 20 tmv.

Kolmannen kanssa ei ole vielä samaa havaittavissa. Tiedän, että tänään on 13+2 (sanoin aamulla lääkärissä 13+1 [emoji38]) joo, mutta hirvee väsymys painaa päälle. Voisi nukkua 24/7.

Mä ootan sitä ekaa ja mietin että otankohan tän "liian rennosti". Alun jälkeen olen unohtanut kaikki sovellukset, viikot muistan +-1 viikon tarkkuudelle :hilarious: alussa asiaa mietti enemmän, mutta nyt kun eka kolmannes on takana ja lapsi on nähty sekä kuultu, niin melkein tämän voisi unohtaa. No, tulee sitä asiaa varmaan kuitenkin prosessoitua mielessä enemmän tai vähemmän ja kunhan maha alkaa kasvamaan ja liikkeet tuntua, niin jospa se siitä konkretisoituu vielä enemmän. Huolehtia saa varmasti myöhemminkin näidenkin kuukausien edestä lapsen synnyttyä kun se pitäisi saada pidettyä elossa :nailbiting:

Juu minäki luulin esikoista odottaessa ottavani rennosti, mut nyt vasta tokaa odottaessa tajuun ettei siinä ollu mitää rentoo :hilarious: Kyllä sen ekallakin kerralla ajoittain unohtaa varsinki just alussa ku ei tunne liikkeitä, ei oo masua ja niin edelleen.. Silti koko ajan takaraivos tiesi olevansa raskaana tai oli sillä tavalla tietoinen koko ajan, että tässä onki kaks enkä vain minä yksin... :)

Nyt on ihan eri juttu. Mutta tosiaan, en oo paljon ehtiny rakentaa tunnesidettä tähän huhtikuiseen, ku esikoinen pitää niin kiireisenä :oops:

Sen tunne siteen ehtii vielä rakentaa ja mulla neidin kanssa kävi kans toi että ei ehtinyt, mut sitte kun neiti alko potkimaan, niin si alkoi iltasin sängyssä juttelemaan ja odottamaan potkuja vastaukseks :D

Ihana kuulla :) Sitä mä odotankin, että ku alkaa tuntemaan liikkeet ja olemaan toisesta sillä tavalla tietoisempi, niin varmasti auttaa asiaan :)

Onko muuten muilla toista tai kolmatta tai neljättä jne. Vatsalihakset jo erkaantuneet? Mä huomasin sen tänään neuvolassa. Säikähdin hirveästi, mutta terkka sanoi, että kaikki ok.

Tänään iski tajuntaan, että kolme alle kouluikäistä... Tiedän että monille on enemmän, mutta silti kävin kelaa asiaa. No, kaikesta huolimatta ihanaa.

Mulla ei ole vielä erkaantunut, mutta jotain tapahtumassa kyllä, koska vatsalihakset kipeytyy millon mistäkin liikkeestä! Heh, mää en muistanut ultrassa laskettua aikaa :D että niin rennosti mää otan!

Vatsalihakset erkaantu esikoisen odotuksessa eikä palautunu ennen tätä raskautta (6kk välissä)...eli joo on erkaantuneet :smiley-angelic006 :hilarious:

Mitä tekisitte: meillä on noin 7 vuotta vanhat vaunut, joiden korjaaminen maksaisi 100€ = vaunujen arvo. Korjaisitteko vai ostaisitteko uudet/uudemmat.

Se vähän riippuu, jos vaunut on korjauksen arvoset (siis jos oot itse sitä mieltä että on ollu tosi hyvät ja tykännyt ja että kestää jos korjaatte) niin korjaisin, mutta jos vähääkään epäilisin tai en tykkäisi niin sitten en korjaisi​

Mulla ja esikoisella flunssa toisella kierroksella jo tälle syksyä. Alkaa riittää, unet jää vähiin ja niskat jumissa kun sohvalla koisii lapsen kanssa.

Tänään luovutin... Kävin ostaa äitiyshousut. Ei enää omat housut "sovi". Siis kiristää ja puristaa joka paikasta. Ihanaa kun on oikeat housut :-)

Ärsyttää kun on hirveä yskä ollut jo viikon ajan, eikä siihen näy loppua. Muita flunssan oireita on tosi vähän, välillä tukkoisuutta mutta tuo repivä yskä on tosi ärsyttävä! Huolettaa, että häiritseekö se jyske sikiötä jotenkin mutta hoitaja vakuutteli että ei tarvitse olla huolissaan. Silti mietityttää, kun yskin ihan koko ajan ja aina kuitenkin jännittää vatsalla kun yskäisee. Ja kun mitään yskänlääkettäkään ei voi ottaa, on vaan pitänyt höyryhengitellä ja juoda panadol hottia ja teetä hunajalla. Toivottavasti olette muut pysyneet terveinä!

Takaisin