Lokakuun löpinät

ReginaVeritas

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2014
Noniin! Ensimmäinen lokakuuta! Päätinpä aloittaa uuden ketjun!
Mitä ihmisille kuuluu? :)
 
Uusi kuukausi taas. Aika menee nopeasti. :happy090

Ovatko muut huomanneet, että näin raskausaikana tuntuu olevan enemmän omissa oloissaan, ei ota yhtä aktiivisesti kontaktia ihmisiin kuin ennen? Näin kun miettii, ovat tututkin raskausaikanaan vaikuttaneet ulospäin olevan sellaisessa seesteisessä omassa harmoniassaan. Nyt vain tuli itse kiinnitettyä huomiota itseensä.
 
minusta ainakin tuntuu että olen "omassa pallossani". Tuntuu ettei mieheni ymmärrä mua.Tai minä häntä. viel enemmän tulee oltua vain kotona, kun esikoisen kanssa on. onneksi sentään käydään parissa perhekerhossa kolme kertaa viikossa.
 
Itse iolen ollut ehkä aktiivisemmin yhteydessä ihmisiin nyt kun olen raskaan...En itseasiassa ole ajatellut asiaa aikaisemmin, mutta näin taitaa olla. Luulen syyn olevan siinä, että ennen raskautta oli hullu kiire töissä ja olin kauhean huonolla tuulella hormonihoitojen kanssa... Nyt on niin ihanan onnellinen olo, kun on poistunut se stressi siitä lapsen 'tekemisestä'. Ja hormonit teki musta niin kiukkuisen. Ja töissäkin helpompaa. :)
 
Aika tuntuu vilisevän, jo lokakuussa mennään!
22viikko meneillään ja huomenna lähden Stadiin vauvanvaateostoksille. Noh, ei se nyt ainoa syy ole, menen käymään entisellä duunipaikalla hakemassa kamojani pois ja kaverin kanssa aikaa viettämässä ja sinne yöks jään, niin samalla sit shoppailemaan hm kidsiin yms ja tulokkaalle pieniä bodyjä ostelemaan, kun siellä värivalikoima aina ihan omaa luokkaansa verrattuna pienempiin liikkeisiin :)
Hertta myllertää niin ettei iltaisin unta meinaa saada ja ikävä kyllä ottanut tavakseen potkia ennimmäkseen tuonne sisuksiin,mikä ei tunnu kovin kivalta.
Yöt on muutoinkin tosi huonoja, kun poitsu heräilee usein ja itelle ei meinaa sit uni tulla kun saa koko ajan olla pystyssä. Viime yönäkin heräs neljä kertaa ja mä en ehtiny aina ees nukahtamaan uudelleen ennen seuraavaa nousua ja istumista sen huoneessa kunnes poitsu vaipu takas uneen.
Kovasti olen alkanut tyttövärisiä kankaita ja resoreita ettimään ja tilaamaan ja kunhan keskeneräinen setti pojalle on valmis, niin ompelen ekat pienet vavanvaatteet♥
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMH
Itsellä viikkoja 22+4 ja sairaslomalla ollaan toista viikkoa supistelujen takia. Uskomatonta kuinka erilaisia raskaudet ovat, esikoisesta kun kaikki oli niin helppoa.. Aika meinaa käydä pitkäksi kun paljon mitään ei pysty tekemään.
 
Moikka!
Aattelin tässä, kun tämän palstan löysin, liittyä seuraanne.. LA 11.2 .

Kaikki on mennyt hienosti tähän asti, rakenneultrakin käytynä jne... Paisti että nyt sitten on alkanut tulla supistuksia, jotka pelottaa. Aiheuttavat paineentunnetta alas, niihin liittyy limaista vuotoa ja tuntuvat samalta kuin viime synnytyksen ekat supistukset. Neuvolalääkäristä ei ole mitään hyötyä, tiedän sen jo ihan kokemuksesta. Hän ei ota minua tosissaan eikä osannut edes katsoa kohdunsuuntilannetta kun odotin esikoista. Että yksityisellä tässä on kai lähdettävä.
 
Tosi jännää, tuntuu että vasta oli toukokuu kun sain tietää olevani raskaana ja nyt jo lokakuu! Aika menee jotenki todella nopeesti...
 
Täällä on nyt virallisesti laskettuun aikaan vähemmän päiviä jäljellä kun niitä on takana! Torstaina on rakenne ultra. :) Ikävää kuulla, että porukkaa on sairaslomalla. :sad001 Toivottavasti voit Dangel hyvin!

Itse olen saanut ihan muuten vaan ravata lääkärissä, mulla epäillään jonkinsortin raskausihottumaa. Ihan kamala kirvelen polttava kutina lähes koko vartalossa jo kolmatta viikkoa. Olen onneksi pystynyt käymään töissä suht normaalisti. Muutama poissaolo tullut lääkärikäyntien takia, mutta esimies onneksi ymmärtää. :) Eikä tämä nyt kuitenkaan ole millään tavalla vaarallista, mutta todella rasittavaa. Ja kun on raskaana, niin kaikki mahdolliset taudit pitää sulkea pois kuitenkin, joten olen joutunut ravaamaan labroissa ja lääkäreillä...
 
Kuulostaapa ärtsyltä ihottumalta ReginaVeritas! Toivottavasti saat helpotusta pian oloosi. Minulla on käsissäni ärtsyä atooppista ihottumaa, mutta se on pientä verrattuna siihen, että koko vartalo kihisisi.

Lokakuu on alkanut mukavasti. Haravoimishommat olen aloitellut pihassa ja nautiskellut hyvistä ulkoilusäistä. Koululaisilla on ensi viikko syyslomaa, minkä johdosta aamuisin saa nukkua hieman pidempään. Ihanaa! Meidän poppoolla ei ole mitään erityisiä suunnitelmia. Käytäneen Hoplopissa, leffassa ja hamppareilla. Onkos muilla tiedossa jonkinlaista syyslomaa?

Masu kasvaa koko ajan, mistä tietää olevansa raskaana. Potkujakin on alkanut pikkuhiljaa tuntua enenevissä määrin. Aina yhtä mahtava tunne :Heartred
 
Ihanaa syyssäätä kaikille !!

Potkuja tulee koko ajan enemmän, ja tää on ainakin nyt jo paljon vilkkaampi potkimaan kuin esikoinen. Käteen asti ei niitä tunne aina, kun istukka on tuossa edessä. mutta muuten kyllä =)

Ensi viikolla olisi neuvola taas pitkästä aikaa. Kauhulla odotan,mitä se mahtaa sanoa tuosta painosta. Mutta näillä eväillä kuitenkin mennään. mutta nyt on ollut sillai ettei tarvi enää illalla kamalasti syödä. Riittää jo että ennen kuutta ku syö niin sillä pärjää aamuun asti. tai sitten juo ite tehtyy mehua illalla.

Vatsza jotenkuten kasvaa. näyttää edelleen että olen vaan lihonnut, Mieskin sano,että jos ei tietäisi et oon raskaana, niin ei sitä osaisi edes epäillä =) En sitten tiedä onko tuo hyvä vai huono juttu =)

Käytiin tänään lasten kirpiksellä hieman talvivaatteita hakemassa. Löydettiin eskoiselle talvihaalarit 6€ =) ja parit kalsarit . Uudelle tulokkaalle ostin myös toppahaalarin 62cm ja vanupuvun samaa kokoa. Ensimmäiset vaatteet uudelle tulokkaalle =)

Ens viikolla pääsen sitten tilaamaan uuden äitiyspakkauksen. Onneksi on eri kuin eskoisesta.
 
Moikka moi vaan kaikille!
Oon tässä nyt muutaman viikon tapellut tän foorumin kanssa, kun ei anna mun kirjautua vanhalla tunnuksella sisään ja olen monet uudet luonut, mutta ei toimi... Nyt kuitenkin vihdoin sain toimimaan! Eli siis entinen "momo" täälä kirjoittelee! :)
Huhhuh nyt mennään siis rv 25+2. 15 viikkoa laskettuun! Huhhuh aika tosissaan lentää, juurihan vasta oli ensimmäinen ultra ja nyt jo rakenneultrassakin käyty. Hyvin oli minun pikkuiseni kehittynyt, kuulemma isokokoinen POIKA tulossa :) Ihanaa minun pieni poika :Heartred
Villikin taitaa olla, kun sellaisia voltteja heittää mahassa että huhhuh! Maha vaan pomppii! Nyt alkaa tosiaan olemaan jo niin isokin, että potkut tuntuvat jo kylkiluissa mikä kyllä välillä vähän häiritseekin, mutta ihana tietää, että vauva on hereillä :)
Väsymyksestä on tullut raastavaa. En millään jaksaisi valvoa koko päivää ja kunnon yöunetkaan ei tunnu auttavan. Lisäksi alaselkä on tullut kamalan kipeäksi, niin ettei välillä pysty liikkumaankaan.
Muutama viikko sitten oli muutamana päivänä ssupistuksia. Ei tosin kipeitä, mutta tukala olo niistä tuli. Rupesi hiukan pelottamaan, mutta onneksi loppuivat kokonaan ja kaikki hyvin!
Mehän ei tosiaan vauvan isän kanssa olla yhdessä, ja hän ensin sanoikin, ettei aio osallistua, tai edes kuulla vauvasta, mutta nyt hän on pyytänyt anteeksi ja olemmekin ihan hyvissä väleissä. Tuntuu hyvätä, että vauva saa nyt molemmat vanhemmat!
Yritän nyt olla hieman aktiivisempi taas täälä foorumilla, kun sain tämän toimimaan! :)
 
Melzu, mulla on ollut ärsyttävän usein tota samaa ongelmaa kirjautumisen kanssa. Silloin kun yritin liittyä tähän ryhmään jouduin jo olemaan ylläpitoonkin yhteydessä, kun tämä ei antanut edes luoda uusia tunnuksia. :sad001 Tosi kiva kuulla, että välit isään on nyt hyvät! Vaikka uskon, että olisit präjännyt yksinkin, mutta lapsi aina ansaitsee molemmat vanhemmat, jos vaan vanhemmat kykenevät ja haluavat olla kunnolla mukana. Hienoa!

Täällä on Hipsu potkinut jo kolme päivää kohdunsuulle. Se tuntuu ihan kamalalta! :sad001 Toki on mukavaa kun liikkeet tuntuu, mutta vois nyt jo välillä potkia muualle!
 
Heippa

Oon nyt kärsinyt alapään kivuista tän viikon ja soitin neuvolaan keskiviikkona, torstaina vein sitten pissanäytteen labraan ja tänään kävin neuvolalääkärissä. Pissa oli negatiivinen ja kohdunsuu oli ihan normaali. eli siel ei oo mitään muutoksia tapahtunut. Käskettiin vaan ottaa muutaman viikon ajan buranaa öisin. viikoille 28 asti. ihan kiva epätietoisuus. onneksi sillä lääkärillä oli sellainen uusi kämmenmikron kokoinen ultraus laite, jolla se tarkisti että kaikki oli kunnossa vatsassa. Mutta katotaan nyt miten nää kivut etenee. arvaili et saattais johtua kohdun kiinnikkeistä, kun ovat jo kerran venyneet niin nyt kun jälleen venyvät niin tulee kipuja. Arvailuja vaan. Onneksi mulla on vakuutus, et jos pahenee niin meen kyl yksityiselle tarkistuttaa homman.

Mutta tänään sain päätöksen kelasta että äitiyspakkus tulee kahden viikon sisällä =) Rohkeen viikon kesti siitä kun vein paperit kelaan.

Muuten aika menee nopeasti. ajatella parin päivän päästä jo 25 viikkoa täynnä ja 15 enää jäljellä. ja lokakuukin on jo melkein lusittu. Ja talviaika alkaa sunnuntaina.

Parin viikon päästä joudun sokerirasitukseen =( ei kiva ollenkaan. mutta onneksi vältin ensimmäisen rasituksen. Mun äiti tulee katsoo esikoista siksi aikaa. pitää vaan saada itsensä ajoissa ylös sängystä ja 8.30 labraan. ollaan nukuttu nykyään 8.30 asti.
 
Uskomatonta, että lokakuu on lopuillaan. Itsellä tunne, kuin olisi syksy jäänyt kokonaan välistä, kun koko lokakuu mennyt sairaslomalla. Maanantaina pitäisi töihin mennä taas, saapa nähdä kauan masu kestää sitä ilman supistelua ja kipuja. En tiedä, alkaako koko tämä raskaus vaikuttamaan uniin, sillä en meinaa useinkaan unta saada ja kun nukun niin on pätkittäistä.. Sen takia väsymys on aika suurta.

Keskiviikkona kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin, lääkäri sanoi, että mun laskettu aika oikeestaan katsotaan ensimmäisen raskauden mukaan, eli kun tuo esikoinen syntyi 38+1, niin tätä kakkostakin sitten voi odotella samoihin aikoihin.. Se olisi sitten tammikuun puolen välin jälkeen :Heartred masukki mönkii minkä kerkeää ja maha pomppii välillä hillittömästi. :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Lokakuu on melkein lopuillaan, mut vielä ehtis kirjoitella tänne :) Täällä alkoi tänään rv 25, ja vointi on edelleen tosi hyvä. Liikkeitä tuntuu joka päivä, varsinkin kun istukkakin on takaseinämässä. Makuuasennossa on välillä jonkinlaista alaselkä-särkyilyä ollut, jolloin on ollut vaikea liikkua/vaihtaa asentoa, mutta nekin olleet vain hetkellisiä kunhan päässyt sitten asennon vaihtamaan. Maha on alkanu selkeesti tuntua isommalta ja pientä hengästymistä havaittavissa välillä. Minkälaisia sf-mittoja teillä muuten on ollut? Mulla oli sf 19 viikolla 23. Aikanaan oli sf-mitta korkeempi esikoisesta, joka meillä poika. Selvästi on sirompaa mittaa tässä tyttöraskaudessa ja niin oli myös rakenneultrassa painoarviokin vauvalla kevyempi tässä kun meidän esikoispojalla aikanaan. Onnellinen, ihanasti nukkuu teidän esikoinen aamulla pidempään :) Meillä poika 2v4kk ei nuku päikkäreitä enää, joten menee illalla aiemmin nukkumaan ja heräileekin sit aamulla aiemmin. Oon kuitenkin aamu-unisempi ja aamuväsyneempi, niin ihanasti mies meillä kyllä aamulla heräilee pojan kanssa, ellei sit aamuvuorossa töissä. Kelan äitiyspakkausta on haettu ja se varmasti lähiaikoina saapuukin. Muuten on saanut ostella jo vähän vauvanvaatetta tytölle kun nyt voikin vaaleanpunaista ostaa tälläkertaa :Heartred tosin siskon tyttären vauvanvaatteita on saatu tosi paljon myös.

Ihanaa odotuksen aikaa jokaiselle!
 
Onnellinen: Toivottavasti kipusi helpottavat!

Dangel: Minulla on käynyt ihan päinvastoin synnytyksissä kuin lääkäri sinulle sanoi. Ensimmäinen syntyi rv 37+3, toinen rv 40+0 ja kolmas rv 40+4. Tämä neljäs sitten varmasti rv 42 :)

Melzu: Mukava kuulla, että vauvan isäkin haluaa osallistua odottamiseen ja vauvan elämään. Tsemppiä!

Minäkin pistin äitiyspäivärahahakemuksen ja äitiysavustuksen hakuun. Täytyy kerrankin kehua KELAn hakemusta, jonka sai täyttää netissä. Aiemmat paperiversiot on ollut todella monimutkaisia. Tuo nettiversio sen sijaan vaati vain muutaman klikkauksen.

Talviaikaan siirtyminen sujui meiltä ihan hyvin. Suunnilleen "oikeassa" rytmissä jo ollaan. Mukavia lokakuun viimeisiä päiviä kaikille :)
 
Äitiyspakkaus haettu, ja pitää kyllä sanoa, että kun sitä pääsi hypistelemään, niin aivan ihania ne kaikki on siellä. :smiley-bounce013 Ei haittaa, vaikkei päässytkään uutta samaan.
 
Heippa hei

Kivut lakkasivat kuin seinään perjantain jälkeen =0 siis otin yhen 800buranan ja heiluteltiin miehen kanssa peittoa =) sen jälkeen ei oo ollu kipuja . En tiiä mistä johtu, tai mihin hävis =) mutta onneksi ei kipuile enää.

Meillä talviaikaan siirtyminen muutti hieman heräämisiä, tunti aiemmin herätään. mutta oikeastaan ei haittaa, ku herätään kuitenkin vasta 7- 7.30. ehtii johonkin aamulla heti. ja sunnuntaina päätin,että nyt jää tutit kokonaan pois. Meillä ei olla syöty muuta kuin illalla ennen nukkumaan menemistä, päikkäreillä ja autossa. No illat on menny ihmeen hyvin. ei oo itkenyt ollenkaan tutin perään. normaalisti nukahtaa 15min, eka yö 40min ja toinen yö 30min. ja päikkäreille on mennyt yhtä hyvin, kuin tutin kanssa. viikonloppuna on auton vuoro. katotaan miten se menee. Ajattelin että nyt tutti pois, ettei sitten "varasta" pikkuisen tutteja. ja sitten kuukautta tai pari ennen tätä seuraavaa niin jos saataisiin siirettyä jatkettavaan sänkyyn , niin pikkuinen pääsee pinnasänkyyn. vaikka esikoinen nukku meidän välissä ensimmäiset 3kuukautta, niin tästä uudesta ei yhtään tiiä ,et viihtyykö välissä vai omassa sängyssä.

Yhtään en osaa sanoa, millai tää seuraava ollenkaan syntyy, ku esikoinen synty rv41. syntyykö sitten ennen vai viel myöhemmin. =)
 
Uppistakeikkaa! Lokakuun vika päivä, joten vähiin käy ennen kun loppuu :). Täällä tänään 25+0.
Saikulla oon ollu nyt kaks viikkoo mahan kipuilun takia. Maanantaina taas kokeileen työn tekoo.
Terveyskeskuslääkäri ultras ja teki sisätutkimuksen pari viikkoo sitten ja kaikki ok. Viime torstaina olin Taysissa kontrolliultrassa ja tutkimuksissa ja kaikki edelleen ok. Pieni kasvaa ihan niin kun pitää :Heartred.
Huomenna olis vuorossa sokerirasitus :eek:.
Täälä on hankintoja tehty hitaasti, mutta varmasti. Vaatteita on nyt semmonen läjä, että tuskin enempää tarvii. Tänään ostin ison kassillisen 20€:lla. Taitettavaa hoitopöytää ammeella menin hakeen... Mukaan lähti sen lisäks säkillinen vaatteita ja lelukaari :dance008. Yhdistelmävaunut on vielä ostamatta, mutta muuten uskoisin isoimpien hankintojen olevan tehty.

M_02 mullakin oli sf-mitta 23+0 19cm.
 
Takaisin
Top