Lokakuun höpötykset

Ootteko tunteneet jo vauvan liikkeitä? Itsellä silloin tällöin tuntuu niin kuin joku kutittelisi välillä vatsan sisältä. Ensimmäinen lapsi kun on tulossa niin täysin varma en ole että onko se sitä vauvan liikettä tuo kutittelun tunne :hilarious:
 
Ootteko tunteneet jo vauvan liikkeitä? Itsellä silloin tällöin tuntuu niin kuin joku kutittelisi välillä vatsan sisältä. Ensimmäinen lapsi kun on tulossa niin täysin varma en ole että onko se sitä vauvan liikettä tuo kutittelun tunne :hilarious:

Mä oon tässä jo varmaan viikon miettinyt, että tunsinkohan liikkeitä :hilarious: Muutaman kerran uskon varmaksi, etttä tunsin. Mulla on oma doppler ja sen avulla ainakin osaan yhdistää liikkee varmoiksi kun monottaa sitä laitetta :grin Ja tuntuu sellaiselta kevyeltä kutittelulta tai väreilyltä :rolleyes:
 
Täällä ei tunnu eikä kuulu sydänääniä rv 15+5
 
Kuvittelen tuntevani, sivuilla tuntuu kun istukka edessä. Mutta silti toivon että alkaisi tuntua jo ihan käteen asti, että voisin olla 100 varma että tuntemukset on vauvasta lähtöisin.
 
Voi että kuulkaa, kun olisin viikko sitten osannut takoa päähäni sen että nauti nyt kun ei ole mitään vaivoja, älä stressaa sitä onko siellä edes ketään enää vai ei. Nyt kun tein ton iltavuoron ja kävelin kotiin näiden liitoskipujen kanssa, ni täytyy sanoa että on hieman ikävä sitä aikaa ku ei tuntunu siltä niinku sua oltais potkittu haaroväliin just 9 tuntia. Mutta ei, ku liitoskipujen hetkellinen helpotus sai aikaan vaan synkkiä ajatuksia. Tässä se on, raskauden hehku. Oon varmaan helmikuussa jo menettänyt hiukseni ja liikuntakykyni tästä stressistä ja kivuista. Mutta silti, olen kiitollinen että ollaan vihdoinkin täällä asti :smiley-angelic003
 
Täällä tuntuu jo jokapäiväistä myllerystä ja potkua. Kerran tuntui jo kädelle kunnon töytäisy, mutta se jäi siihen yhteen kertaan.
Rv 19+4 nyt ja kolmatta odotan
 
Tänään pahoitin mieleni enkä oikein ymmärrä, että miksi :sorry: Ollaan kerrottu raskaudesta lähipiirille, ja en ole erityisemmin peitellyt kasvavaa vatsaa. Esimerkiksi naapureille en ole kertonut, vaikka heidän kanssa olemme puheissa viikoittain. Tänään juttelimme naapureiden kanssa heidän terveyteen liittyvistä asioista, ja yhtäkkiä sain heiltä kysymyksen: "Mitenkäs sinä olet jaksanut?" Tiesin, että tämä kysymys ei voi liittyä mihinkään muuhun kuin raskauteen, mutta heille emme tosiaan olleet kertoneet uutista. Vastasin jotain hyvin vähäsanaista ja sen jälkeen on ollut kurja fiilis.

Muilla samanlaisia kokemuksia? :)
 
Tänään pahoitin mieleni enkä oikein ymmärrä, että miksi :sorry: Ollaan kerrottu raskaudesta lähipiirille, ja en ole erityisemmin peitellyt kasvavaa vatsaa. Esimerkiksi naapureille en ole kertonut, vaikka heidän kanssa olemme puheissa viikoittain. Tänään juttelimme naapureiden kanssa heidän terveyteen liittyvistä asioista, ja yhtäkkiä sain heiltä kysymyksen: "Mitenkäs sinä olet jaksanut?" Tiesin, että tämä kysymys ei voi liittyä mihinkään muuhun kuin raskauteen, mutta heille emme tosiaan olleet kertoneet uutista. Vastasin jotain hyvin vähäsanaista ja sen jälkeen on ollut kurja fiilis.

Muilla samanlaisia kokemuksia? :)

Ehkä teidänkin naapurissa asuu raskausmeedio? Meillä ainakin, ne yhdet joille jo rv 12 kerrottiin olivat kuulemma jo pari viikkoa miettineet että mitenhän on... :grin
Muulle naapurustolle kerrotaan varmasti tässä viikon sisällä, joulun aikaan kun on luvassa paljon yhteistä tekemistä ja nyt sen suunnittelua.

Täällä liikkeet tuntuvat selvästi, muutaman illan ajan myös käteen asti potku tai pari. Samalla on tullut kuvioihin pingviinikävely ja muutenkin olo, että tästä mahasta saattaa olla hetken päästä ihan kunnolla haastetta kaikissa urheiluhommissa. Pitää alkaa suunnitella tulevia liikuntatunteja niin, että selviän mahdollisimman vähillä omilla liikkeillä. Vielä pärjää!

Tsemppiä kovempien liitos- ja muiden kipujen kanssa painiville!
 
Mä en edes ole tajunnut, että raskaus on jo näin pitkällä. Tuntuu, että on aina kiire johonkin, töihin, lasten harrastuksiin, vapaaehtoishommiin... Kai tässä jossain vaiheessa täytyy rauhoittua. Onneksi on aika vähäoireisena saanut olla. Aloin miettiä joulua ja sain jopa ekat lahjat tilattua. Olis varmaan hyvä varautua siihen ettei joulun alla enää energia riitä muuhun kun pakolliseen siivoamiseen ja ruuanlaittoon. Kutsuin meille jo jouluvieraatkin, joten enää ei passaa muutella suunnitelmia!

Mitä teillä muilla kuuluu jouluun, voisin tarvita vähän valmistautumisapua kun itse perhejoulun järjestämisestä ei ole monen vuoden kokemusta. :grin
 
Minä en ees vielä tunne käteen asti, mutta ehkä tuntusi jos ois ohkasempi rasvakerros :grin

En mäkään tunne, tuntuu että aina kun laittaa käden vatsalle ni liikkeet loppuu siihen :grin tai sitten tosiaan rasvakerros totaalisesti blokkaa kaiken :grin
 
En mäkään tunne, tuntuu että aina kun laittaa käden vatsalle ni liikkeet loppuu siihen :grin tai sitten tosiaan rasvakerros totaalisesti blokkaa kaiken :grin
Joo ainakin kun vauva on isompi mahassa ja liikkeet oikeasti näkyy ulospäin ja tuntuu, niin silloinkin pitää esim isukki kutsua vauvalta salaa katsomaan ja kokeilemaan, kun se liikehdintä loppuu heti kun sen huomioi :p
 
Täällä kans semmonen myllerrys mahassa et oksat pois :laughing002 Nyt siis viikkoja 20+0. Muutaman kerran on tuntunut itelle jo vatsan läpi käteenkin, mutta mies ei vielä oo sattunut oikiaan aikaan kokeilemaan. Pari viikkoa sitten tuntui vain hyvin mietoa liikehdintää, mutta sitten yhtäkkiä alkoi tuntumaan ihan joka puolella. Alkoi jo mietityttään, että noinkohan siellä onkin kaksi, mulla kun on oikein vahva sukurasite kaksosiin. Päätettiin sitten käydä yksityisellä ultrassa ja selvittää, kun rakenneultraan olisi ollut vielä kaksi viikkoa aikaa. No, yksihän siellä on, mutta aivan valtavan energinen tapaus :laughing002 Ja tulipahan samalla selvitettyä sukupuolikin, poikaa odotellaan meillä :Heartblue
 
Takaisin
Top