Lokakuu JO!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Citrus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Citrus

Sukkela juttelija
Joulukuunmammat 2014
Miten te äidit olette rentoutuneet tai/ja päässeet rentoutumaan (omaa-aikaa) nyt kun kaikilla on jo 10kk tai melkein ihanuudet kotosalla?

Meillä on ikää nyt 9kk ja reilu viikko, eipä tuota omaa aikaa hirveemmin ole. Mies on töissä ma-pe klo 5-18 (-19) ja lauantaisin aamupäivän. Välillä kun tyttö on mummilla tai vaarilla pari tuntia kylässä nautin pelkästään siitä että voin kattoo jonkun seuraamani sarjan netistä ja löhötä hetken rauhassa sohvalla :)

Joo.. Eipä oo omaa aikaa. Mies myös töissä 8-18(19).. En jaksa enää sen jälkeen mihinkään. Ja muutenkin alkaa iltapuhteet. Viikonloppuisin käyn juoksulenkillä yksin. Se kyllä on mukavaa. Muulloin isovanhemmat vahtivat poikia joskus jos mulla on asioita hoidettavana. Onneksi tiedän, että tää on ohimenevää ja jossain vaiheessa pääsen taas urheilemaan kunnolla. Mulla on lyhyet työpäivät (sit kun ens syksynä palaan töihin), ehdin harrastaa ennen kuin haen päiväkodista poitsun. Samalla tavalla tein esikoisen kanssa. Tosin nyt pitää sit kiiruhtaa kotiin esikoisen takia, kun pääsee kuitenkin aikaisin koulusta.

En ole minäkään pahemmin omaa aikaa ottanut. Pari kertaa olen ollut kaverien kanssa iltaa istumassa, mutta muutoin en oikein ole osannut aikaa itselleni suoda. Nyt kun poika valvottaa yöt ja oon ihan zombina, en oikein jaksaisikaan mitään tehdä iltaisin, kun mies on tullut töistä. Kesällä kävin salilla mutta se oli jotenkin tosi hankalaa ja aiheutti jopa riitoja, joten oon nyt pitäny taukoa siitä. Nyt olisi taas tarkoitus jatkaa siellä käymistä.

Haaveilen siitä, että saisi viettää päivän ihan yksin kotona. Pitää ajaa pojat johonkin joku päivä heti aamusta. :grin

Meillä mies on töissä 10-18,mutta kun hän tulee kotiin niin annan hänen eka syödä rauhassa ja sit mä lähden joko lenkille tai salille noin 3-4 kertaa viikossa. Niinä iltoina kun isommilla lapsilla harrastus niin käyn lenkillä sillä välin ko.harrastus kestää ,30-40 min ehtii yleensä juosta ja saadaan 2 kärpästä yhdellä iskulla. Aika paljon mahtuu meijän arkeen, teen vielä lisäksi 1-3 työvuoroa/viikko. Meijän lapset on hyvin jo tottunut että myös isi hoitaa :happy: mutta yhteistä aikaa miehen kanssa ei sitten ole juuri yhtään, ja sille täytys kyllä nyt tehdä jotain. Ajattelin kehitellä jonkun jutun nyt isänpäiväksi kun miehellä on synttäritkin samalla. Kun nyt keksis jotain järkevää. ..ideoita? Ehkäpä yöksi Flamingoon ja kylpylään..

Oma-aika...hmm melkein muistan mitä se on :) Eli ei sitä ole ollut yli 10 kuukauteen oikeastaan ollenkaan ja täytyy kyllä sanoa, että välillä meinaa pää hajota. Mies on joko töissä tai sitten opiskelee..Minä imetän (pumppaaminen ei onnistu eikä korviketta oikein juo)..

Eipä ole näkynyt omaa aikaa täälläkään! Tosin siitä syytän ihan vaan itseäni, en ole sitä vaatinutkaan. Ja tarkemmin aateltuna en varmaan oo ihan hulluna tarvinukkaan ko en oo ees osannu vaatia tai pyytää.
Nyt kyllä alkaa tuntua, että kunnon tyttöjen ilta ja pullo viiniä tekis poikaa!
Alkaa vaan väsyttään jo ajatuski siitä että rapulassa heräisin vauvan huutoon, kun en alle 1-vuotiaana haluais olla erossa vauvasta. ❤️
Oon aikoinaan päättäny että eka vuosi ollaan yöt yhdessä ja sitten vasta muiden hoitoon öisin.

...juu krapula ja vauvan hoito ei oo hyvä yhdistelmä. Eipä tartte muuten paljoa edes juoda. Mun yöunet on menetetty jo kahdesta annoksesta. Joskus jopa yhdestä... Jos liian myöhään illalla juo vaikka puoli lasillista viiniä niin saattaa kyllä mua valvottaa. Ja se on yleensä vielä sellainen yö, että poitsu nukkuis, mut minä valvon :D

Arkisin omaksi ajaksi piisaa likan ekojen päikkyjen aikaan omat päiväunet tai telkusta hömppäohjelmien katselu. Miehen kanssa oltiin viikko sitten sillä parisuhdekurssilla ja sinä aikana oli vauva päivät hoidossa isovanhemmilla ja ne toi vauvan hotelliin meille aina öiksi. Oli huippua viettää aikaa miehen kanssa! Ja mahtava huomata kuinka hyvin asiat meillä on.

Halutessani pääsen kyllä ystävieni kanssa viettään aikaa, kun mies kotona kuitenkin illat ja viikonloput. Kovinkaan usein ei vaan tee mieli.

En mäkään oikein tiedä miten siitä omasta ajasta nauttis, jos sitä olisi :grin kyllä sitä välillä kaipaa, että saisi vaikka siivota vaan ihan itsekseen rauhassa. Joskus tuntuu että pakahtuu, kun on 24/7 vauvojen kanssa. Miehen kanssa ollaan oltu 3 kertaa (muutaman tunnin verran) kahdestaan vauvojen syntymän jälkeen. Ehkä keväällä voisi ajatella jättävänsä tytöt isovanhempien huomaan yhdeksi yöksi ja mennä miehen kanssa vaikka jonnekin hotelliin edes. Näin alkuun :grin ..ja toisaalta, tuleehan tässä vuosien saatossa aika, jolloin äitiä niin paljoa kaivata :grin

Hiljaista täällä... Onko arki seesteistä vai kiireistä?

Meillä ei ehkä just nyt tapahdu juuri mitään. Päivät rullaa samaan tahtiin. Leikitään ja lauletaan. Pianon soitto on nyt pojan mielestä mukavaa. Osoittaa pianoa ja haluaa soittaa itse. Rauhallisesti soittelee eikä rämpytä. Toisin kuin isoveljensä ;)

Meilläkin on piano kova sana! Oon aiemmin soitellut ite ja tyttö kuunnellu vieressä, nyt viihtyy kauan sylissä ja rämpyttää ite innostunut virne naamallaan. Sen jälkeen taputtaa itelleen kun pari päivää sitten oppi senkin taidon :happy:

Meillä pyörii arki yleensä aika samaa rataa, leikitään ja ulkoillaan, käydään kyläilemässä tai meillä käy joku ja sitten on viikottainen uinti ja muskari. Nyt syyslomalla ei oo harrastuksia mutta meillä on ollu pari päivää miehen siskon lapset hoidossa niin hälinää on riittäny :)

Arki on kiireistä. Erittäin. Tytöt ovat luonteeltaan kuin yö ja päivä. Toinen tykkää esim.ulkoilusta ja alkaa huutamaan, jos mennään hänen mielestään liian aikaisin sisälle. Toinen taas alkaa huutamaan, jos ollaan "liian kauan pihalla". Nyt yritetään uutta päivärytmiä välillä siinä upeasti onnistuen ja välillä taas....ei.Eroahdistus näkyy ja vaikuttaa arjen touhuihin hurjasti. Kehitystä tapahtuu paljon ja on se samaan aikaan niin ihanaa katsoa lastensa kasvavan kuin miettiä, että vajaa kaksi kuukautta ja ensimmäiset synttärit! Lahjat jo ostettu ja tarjottavat suunniteltu :grin

Ihanaa nyt tulee tavalliseen arkeen pieni paussi ja lähdetään perheen kesken helsinkiin! Junamatka hieman mietityttää, kuinka neitonen viihtyy sylissä koko 3h :shy:
Huomenna korkeasaareen ja ja ja :woot:
Parasta reissussa on päästä valmiiseen ruokapöytään ja hotellin ihanaan aamupalapöytään slurps :hungry:

Normiarkea! Kiireistä sellaista. Vauva ehtii kontata joka paikkaan ja hajottaa joka paikan alta aikayksikön. Koiran juomakupilta saa hakea pois sen miljoona kertaa. :D kauheasti tulee uusia juttuja päivittäin, nyt noustaan seisomaan tukea vasten, otetaan lelu ko lelu käteen ja laitetaan korvalle "halooo" ;) kelle lie soittelee.
Yöt on aika pätkiä, liekkö sitte tuosta ko tulee koko ajan uusia juttuja niin aivot käy yölläki ylikierroksilla.
Taidan alkaa raivaan oikeesti ton vaatehuoneen ja pukata vauvelin sinne muutamaks yöks nukkuun ko nyt selvästi tarkasteleeki että missä äiti.

Minä olin viime viikolla jalkahoidossa ja mies vahti lapsia. Oli kyllä mukavaa... Nyt se on muisto vain, kun taas väsyttää. Syysloma oli raskas, kun oltiin kaikki täällä kotona ja ruokaa sai laittaa urakalla. Nyt aion vetää lonkkaa sen suhteen :)

Meillä ollut melkein koko perhe sairaana, paitsi A tyttö. Sainpa ensi tuntumat tähänkin, mille tuntuu hoitaa vauvoja kun on itse sairaana...ei kiva.Yhtenä päivänä meinasin pyörtyä kesken syöttöjen.

Takaisin