Litistynyt sormi

Kyfi9730040

Vasta-alkaja
Meidän 1v jäppisellä jäi sormi oven väliin ja litistyi pahasti. Nyt kumminkin kyynelten jälkeen käyttää sormea vaikka se on turvonnut ja sininen. Voisiko olla että luut ovat vielä niin pehmeitä ettei mitään mennyt poikki? Ollan purjehtimassa ja seuraava lääkäri on 1pv päässä. Kylmää ja särkylääkettä on annettu. Olen hämilläni koska sormi litistyi todella pahasti. Onko vastaavia kokemuksia toipumisesta ja hoidosta?
 
Jäikö nivelen kohdalta vai ihan luun kohdalta? Jos luun, niin on huomattavasti parempi. Jos kerta käyttää sormea niin en usko et ois poikki ainakaa menny. Kannattaa kuitenkin seurailla sitä sinerrystä ja käydä näytillä jos vaan se tulee mahdolliseksi.
 
Vähän myöhässä mun kommentti mutta eniveis: mulla on jääny sormi just ennen niveltä oven saranapuolelle ku oon just oppinu konttaamaan. Sillon ei tullu ku mustelma. Ala-asteella ei kuitenkaan kynä meinannu pysyä kädessä ja röntgenkuvissa näkyi pientä luutumaa. Fyssarilla saatiin sormi kuntoon, eikä oo enää vaivannu. Mullehan jäi pieni patti etusormeen, mutta kukaan ei kiinnittäny siihen huomiota.

Kannattaa siis tarkastella sitä sormea vielä myöhemminkin :)
 
Takaisin
Top