Lisävitamiinit raskausaikana

Moikka!

Ite ainaki päivittän otan noit MultaTabsin Raskausajan vitamiineja. :) Ei kai siitä mitään haittaaka ole ja olo tuntuu jonkin verran paremmalta.
 
Täällä käytössä sama kuin edellisellä. :) Suosittelen. Ei se ainakaan pahaksi ole.

 
Multi-tabseja käytän itsekin. Hyvä se olisi jotakin raskausajan vitamiineja käyttää kuitenkin. Niissä on vielä se hyvä puoli, ettei niiden kanssa tule otettua mitään yliannostusta yms. kunhan vaan pitää huolen, että ne on suunnattu raskaana oleville.
 
Mun ymmärtääkseni raskauden aikana kannattaa ainakin turvata riittävä foolihapon ja raudan määrä (raudan määrä ei ehkä niin olennainen alkumetreillä). Syön päivittäin Multivita "raskaus ja imetys" monivitamiinitabletin - siinä on vaikka mitä, mutta ei esim. haitallista A-vitamiinia. Toisaalta saa niitä vitamineeja ruuastakin, mutta näillä ainakin varmistaa, että on tarvittava määrä "oikeita vitamiineja" joka päivä kehossa.
 
Täällä myös käytössä Multivita "raskaus ja imetys" :) Hyvä syödä noita vitamiineja, niin vauva saa ainakin kaiken tarpeellisen :)
 
Senna mulla sama, syön tosi epäsäännöllisesti ja se harmittaa. Mutta mulla on 3 vuorotyö niin oikean rytmin löytäminen on hankalaa. Kun plussan tein niin siitä asti ole yrittänyt syödä edes vähäsen aina 3 tunnin välein ja välttelemään sitä kauheaa nälän tunnetta. Ennen raskautta saatoin syödä ainostaan kerran päivässä, eli kovasti on petraamista tuon syömisen suhteen..
 
Mä suosittelen tuota Multivitaa, ko siinä on yhdessä tabletissa sama määrä kuin kahdessa Multitabsissa ja ennen kaikkea se on halvempaa.
 
Mulla on käytössä Ladyvita Mama ja maitohappobakteerit koska tutkimuksen mukaan ne ehkäisevät allergioita. Rautaa jouduin ensimmäisen raskauden aikana syömään kausiluonteisesti.
 
Täällä syödään Multivitaa odottaville omassa muodossa ja sen lisäksi Eye Q oil kalaöljy kapseleita. Olen syönyt niitä puoli vuotta ja tuskin tarttee lopettaa tähän.... on kuulemma erityisen hyväksi kasvavalle alkiolle ensimmäisinä kuukausina :) kalaa ei meidän huushollissa syödä kahdesti viikossa niinkuin pitäisi, ikävä kyllä se aina jää...
 
Minähän oon puhunu ihan  palturia  aiemmin.  Syön siis  Multivitan "raskaus  ja imetys"  vitamiineja. En siis Multitabseja.

Näitäkin on todella monta vaihtoehtoa mitä suositellaan raskauden ajaksi niin on ainakin mistä valita. :) Mut valitsin ite tän sillon esikoisen aikaan siksi kun  on toi imetysaikakin samassa tabletissa.

 

Täällä kanssa multivitan raskaus vitskut+ kalkkitabut ja täytyy nyt kattoo mitä neukussa veri näyttää. Mutta aika pian sen joudun myös alottamaan.

Nää samat oli aiemmassa raskaudessa myös. Välillä oli "tupla-kuuri", eli siis otin tupla-annokset neuvolan suosituksesta. Saa nähdä kuinka nyt käy.

 
Mulla käytössä Solgarin Prenatal nutrients, joka näköjään sopii myös imetyksen ajaksi. Valitsin noi kun sopivat vegeille ja vegaaneille.
 
Mie syön kanssa Multivitan raskausvitamiineja ja lisäksi kalkkia. Viime raskaudessa söin multitabseja, mut eipä noilla hirveesti eroa ole. Multivitaa tarvitsee ottaa vain yksi päivässä ja tabseja suositellaan ottaamaan se 2kpl. Ja multivita tosiaan lisäksi hiukan halvempi! :)
 
Käytän multivita "raskaus ja imetys"-nappeja, kun niitä tarvitsee ottaa vaan kerran päivässä. Lisäksi kerran päivässä kalaöljykapselin(multitabs), kun ei tule aina syötyä riittävästi kalaa viikossa, vaikka siitä pidänkin. Neuvolasta määrättiin lisäksi rautaa, eli myös Retaferia kerran päivässä.
 
Multivitan raskaus ja imetys -vitamiinit minullakin käytössä.. kun vaan muistais ottaa joka päivä :)
 
Äh, pitääkö munkin sit taas ottaa itteeni niskasta kiinni ja ruveta syömään noita.. mä kärsin niin pahasta pahoinvoinnista ensimmäiset 15 vkoa, kovasti yritin noita vitamiineja syödä, mutta pelkäänpä et ne kaikki tuli samantien ruoan mukana pönttöön... =/ pillereiden syöminen EI kuulu mun lempipuuhiin, mutta jospa sitä taas kokeilis. HYVÄN ASIAN PUOLESTA!
 
Takaisin
Top