Lisäravinteet, vitamiinit( ja lääkkeet) raskausaikana

Mulla on käytössä nyt Multivita raskaus ja imetys -tabletit. Viime raskaudessa jouduin rautaa syömään vielä erikseen lisää, saa nähdä miten tällä kertaa käy.
 
Se mammavitsku ja sit D-vitamiinia ja omega3. Kalsiumia pitäis alkaa napsia kans päivittäin
 
Mulla myös käytössä Multivitamin raskaus ja imetys, ja kalsium tabletit 500mg maitotuotteita täydentämään.
 
Mulla kans Mama eikä mitään lisänä. Täytyy muistaa ettei ota yhtäaikaa raudan kanssa kalsiumia,se estää raudan imeytymistä.Samoin kahvi heikentää.
 
Mulla on vielä kaikki vitamiinit erikseen, kun on vanhoja jäljellä ja niiden rinnalle ostettu sitten lisäksi mitä tarvitsee. Syön tällä hetkellä Omega3, B12+foolihappo, sinkki+C ja D-vitamiinia. Kunhan nuo loppuvat, niin siirryn niihin Mama-vitamiineihin ja tuon sinkin vois muutenkin jättää kokonaan pois.

Aika ristiriitaista tietoa täällä liikkuu tuosta Omega3:sta :bored: Terveyssivustoilla kuitenkin sanotaan, että on tärkeä vitamiini sekä äidille että sikiölle - ja varsinkin sikiön aivojen ja näkökyvyn kehitykselle.

Neuvolassa oon ainakin maininnut näistä mitä syön, eikä oo tullu sanomista. Korostettu vaan että fooli ja D-vitamiini tärkeimmät! Kalsiumia pitäis varmaan syödä vielä lisäksi, kun ne määrät mitä pitäis ruokavaliosta saada on niin korkeat, vaikka maitoa juon ja jogurttia/juustoa/yms. päivittäin käytän :wideyed:
 
Takaisin
Top