Lisää lapsia?

Eiköhän mariel se mies kypsy ajatukselle kun teidän neiti hiukan vielä kasvaa ja "pahimmat" ongelmat on voitettu.
Itse tulen neljän lapsen perheestä ja olen tottunut (ja kaipaan) sähinää ympärille, lapsuuden kodissa kun aina oli meinikiä.:happy: Miehellä on vain pikkusisko ja välillä tuskastuu kun on liikaa hässäkkää ja touhua, kuten juhlapyhinä kun koko mun perhe on paikalla.

Meillä molemmilla isohkot perheet eli useampia sisaruksia löytyy ja olemme paljon heidän kanssaan tekemisissä, mutta meille riittää kaksi lasta. Vauvat ovat ihania ja aika ajoin tunnen haikeutta, että koen nämä kaikki nyt viimeistä kertaa, mutta olemme yhteistuumin päättäneet, että nämä on nyt tässä. :)

Meillä vauvakuume herää vähän väliä voimistumaan kunnes järkeilen ettei vielä... Mua vähän pelottaa, että haluankin enemmän kuin kaksi tai kolme :P Ehkä meillä on vielä siihen aikaa :) seuraavaa olisi kuitenkin tarkoitus alkaa yrittämään vasta parin vuoden päästä, mutta tiedä häntä kuinka tässä vielä mieli muuttuu, mies on sanonut, että ihan niin monta tehdään kuin itse niitä haluan :D Pari vähän erilaista matkakohdetta haluaisin kyllä käydä niin että on vaan tuo yksi, niin pääsee "helpommalla" :)

Oma raskausaika oli aika helppo, mutta kun vauvan oli synnyttänyt, tajusin miten ihanalta tuntuu kun vatsaa ei pakota. Ja nyt kun ei tarvi pidätellä pissahätä tai mennä öisin pissalle niin sitä arvostaa. Päivärytmi on nyt kunnossa ja jaksaa ja pystyy asioihin. Lisäksi synnytyksen jälkeen alapää oli arka ja turvoksissa, en tiedä miten 1,5-vuotiaan hoitaminen sujuisi. Ehkä ihan hyvinkin.

Sitä pikkuvauva-aikaa en yllättäen ihan hirveästi kaipaa. Itse olen nauttinut enemmän 3 kk iästä eteenpäin, kun vauvaan saa ihan erilaisen kontaktin ja kehittyminen on erilaista kuin alussa. Odotan kovasti ensimmäisiä sanoja ja liikkumista.

En kyllä jättäisi lasta yhteen, jos voin asiaan vaikuttaa. Tällä pojalla kun ei ole serkkuja, niin aikuisuus on monella tapaa yksinäisempi jos on vain kavereita, varsinkin jos ei ole sosiaalinen tapaus. Itse olen aina kadehtinut suurperhettä siinä, että ainakin tuntemillani kavereilla on aina perheessä joku, joka voi hoitaa lapset, eläimet tai talon kun on joku sairaus, matka tm.

Meillä ois haaveena 3 lasta, mutta ollaan äärimmäisen onnellisia tässäkin tilanteessa. Kun ei ole ollu varmaa, saadaanko yhtään lasta! Mies haluais minulle kovasti oman pikku prinsessan ja olisihan se ihana, mutta myös kolmas pikku prinssi olisi yhtä tervetullut! Yhdet menkat on ollu ja jos sais kierron tasoittumaan tässä nopeesti niin kesän jälkeen ois ihana yllätys jos kolmas ilmoittaisi tulostaan! Meillä on kyllä vielä pakkasessa yksi alkoi, mutta sillä en jostain syystä ole innokas yrittämään lasta. Haluan että tulee luomuna jos on tullakseen!

Onko teillä PiPaNat nämä kaksi prinssiä siis ihan luomuna vai keinphedelmöityksellä, jos saan kysyä? :) Itse olen pitkän 6 vuoden yrityksen jälkeen onnistunut luomuna ja pikkuveljeni keinohedelmöityksellä :)

Esikoinen on IVF hoidoilla ja pikkunen on luomu :happy: Piti jatkaa hoitoja heti kun esikoinen täyttää 1v. (Jota ennen kunnallisella ei hoitoja jatketa) mutta eipä tarvinnukaan :love017 Pikkunen kun yllätti meidät viime keväänä ilmoittamalla tulostaan!

Meillä tämä tammikuinen tehty hoidoilla, kunnallisella, ja vkon päästä lekuri seuraavaa kierrosta ajatellen. Kukaan ei meille ole sanonut, että hoitoja jatketaan kun toinen täyttää 1v. :O
Me ei tahdota ns jäädä odottamaan mahdollista luomutärppiä, jo oman iän vuoksi :)

Jos meillä olis vain yksi niin mentäisiin kans heti jatkamaan hoitoja. Kolmas saa tulla jos on tullakseen. (Toivottavasti tulee) Eikä kunnallisella tehdä enää uutta hoito rumbaa jos on jo kaksi lasta. Jos pakkasessa on alkioita niin ne voi kyllä kokeilla kaikki jos haluaa.

Tsemppiä teille TK!!!!

Saas nähdä kuka meistä ilmoittaa ensimmäisenä et on raskaana :hilarious:

• Tykkään
Reaktiot: TK
Yes Naikkarilla :)
Meidän ajatus on, että kahdella lapsella meidän perhe on täydellinen, saa nähdä kuinka käy :)

Voikohan tohon vaikuttaa hoitomuoto? Siis ettei tartte odottaa esikoisen täyttävän vuotta. Me päästiin loppupelistä kuitenkin todella vähällä kun toinen inssi onnistui :)

Kova kuume on juu! Mutta sovittiin syksyllä antavamme luvan seuraavan yrittämiselle. Päädyttiin kuitenkin odottamaan jouluun, että ensi kesänä päästäisiin vielä lomareissuille lähtemään :) onhan tämä pieni niin vallattomab ihana, että näitä haluaa lisää mutta silti niin ihana että haluaisi antaa mahdollisuuden saada pitempään huomiota yksin vauvana. Toisaalta, onhan sitä tähänkin asti lapset selvinneet pienellä ikäerolla ja ovat toisilleen nopeasti seurana. Vaikeita juttuja :)

Mulla taas ei yhtään vauvakuume, ku niin pieni vielä tuoki vauva. :) Raskausaikaa en kaipaa yhtään ja vähän ootan jo, että imetyksenki saa jokusen kuukauden päästä heittää pois. Isosiskokin kipuilee vielä sen verran, ettei senkään puolesta innosta enää. Tuntuu, että molemmat jäävät vähemmälle huomiolle.
On ne vauvat silti ihania, mutta minä tyydyn jatkossa tuoksutteleen muiden vauvoja. :) Tsemppiä yritykseen kaikille, jotka vauvaa toivoo.

Täällä myös ei minkäänmoista vauvakuumetta, vauvat on ihania mutta haluun keskittyä täysillä näihin neitosiin♡

Täällä kyllä vauvakuume alkaa olla sellaisissa ulottuvuuksissa että huhhuh, olis "helpompaa" jos toi mies olis jyrkästi vastaan ja pitäis taivutella, oon netistä ettiny tietoa sektion jälkeen raskautumisesta, ennen kuin se vuosi tulee täyteen ja HUS sivuilla luki, että 6kk on riittävä aika jokohan me uskallettais alkaa yrittämään pikkukakkosta :P Ei ehkä ihan vielä, vaikka justhan toi pikkumies sen puol vuotta täytti :)

Meille ei vielä toista ole edes ajateltu, muuten kuin että 2-3 olisi se meidän lapsiluku. Joskus ensi vuoden syksyllä olisi ehkä ideaalein aika tulla raskaaksi, mutta mistäs sitä tietää :) haluaisin olla hetken imettämättä ja nauttia tytöstä. Raskausaikana en sinänsä odota, mutta näin jälkikäteen huomaan, että mitä pidemmälle raskaus eteni, sen enemmän masustani (ja raskaudesta) tykkäsin :)

Me ollaan alustavasti puhuttu, että ens kesänä vois jättää ehkäsyn pois, mutta aika sanoo, että miten asiat menee :) Yritettiiin tuotakin pirpanaa vuosi ennen kuin tärppäsi. Oon sitäkin miettinyt, että kun haluaisin imettää mahd pitkään, niin mahdollinen raskautuminen vähän vaikeuttaisi sitä.. Vaikeita asioita, kun tulevaisuutta ei voi tietää :)

Takaisin