Lisää lapsia?

Meidän lapsiluku on täynnä kolmen prinsessan myötä. ❤️ Ikäerona kaikkien välillä on aikalailla 3-vuotta. Eli vanhin nyt 6 ja keskimmäinen 3. Isommat tytöt leikkii tosi hyvin keskenään. Keskimmäinenkin on jo sen verran iso, että pääsee vessaan ja saa juotavaa itse yms. vaikka äiti olisikin kiinni vauvassa. Tytöt voivat jo hetken pihallakin touhuta keskenään.

Nämä kolmen vuoden välit ovat olleet meille tosi sopivia. Itse kaipasin lasten väliin hiukan vaipatontakin aikaa. :D Ja nyt sitten voin ensi syksynä olla vauvan kanssa kotona kun esikoinen aloittaa koulun. ❤️

Meillä ehkä toinen toiveissa. Vähän vaan mietityttää se yrittämisen aloittaminen. Tätä tehtiin kolme vuotta, luomuna kuitenkin sai alkunsa, vaik lääkärissäkin ehdittiin käydä. Ja ikääkin on jo 35 mittarissa, ni ei tässä aikaakaan ihan hirveesti oo.
Ihan heti ei kuitenkaan haluais... Joku 2v ois kiva ikäero, mut tietäis vaan miten nyt tärppää vai tärppääkö ollenkaa. :rolleyes:

Meidän esikoinen täyttää nyt 13 vuotta ja on teini parhaassa iässä :) Meillä isoveli on ottanu pikkusiskon hyvin vastaan ja ollu jo vähän vauvanvahtinakin. Ite haluaisin vielä kolmannen lapsen, mutta miehellä on vielä mietintämyssy päässä. Että katotaan ny.

Jälkitarkastuksessa käyty ja syksylle lähete hoitohin (jatketaan suoraan siitä mikä toimi eli clomit ja inssi) pikkukakkonen mielessä :)

Meilläki 2-vuotias omatoiminen eli käy potalla ja jopa pyyhkii ite tarvittaessa, veden ottaminen onnistuu, pukee ja riisuu ite, leikkii itsekseen, mutta onhan se vielä tosi pieni. Mustasukkainenki on ja kyllä meillä molemmilla kädet täynnä töitä, ja ku ikääki alkaa olla niin tähän kahteen saa jäädä. :) Yritän nauttia vauva-ajasta täysillä, kun ei enää vauvaa saa nuuhkutella, mutta toisaalta odotan että ois tuommonen parivuotias. :D

Meillä meinas eilen käydä vahinko, kun ei ole tarvunnut kortsuilla pelata vuosiin e-pillereiden ansiosta. Kesken touhun tajusin yhtäkkiä että jotain puuttuu.:p Mies vaan tuumas että ei haittaa vaikkei aina muistaiskaan, itse kyllä meinasin nauttia omasta kropasta vähän pidempään kuin 7 viikkoa:wink Jos sitä pikku kakkosta mietittäs pikkasen myöhemmin...:grin

Itse tahtoisin aika pienellä ikäerolla toisen ja mieskin on sanonut, että vaikka "vahinko" kävisi niin ei haittaisi.. Se tosin oli ennen kuin rankat ajat alkoivat tytön kanssa ja nyt kysyy aina et mikä toinen?? kun joku mainitsee toisesta lapsesta, tosin uskoisin, että vitsinä :) Toivottavasti olisi yhtä helppoa toisen alulle saamisessa kun tää onnistui heti ekasta ;) oli kyllä vaikea uskoa kun asennoitui siihen, että kun oma selkäleikkaus viivästytti niin saa varmaan lastakin vielä yrittää kauan, mutta toisin kävi :) Hyvin meni kun miehen kanssa tavatessa sanoi, että haluaa seuraavan 2-3 vuoden aikana lapsen ja meni 2,5 vuotta ja tyttö syntyi ;)

Meillä välillä puhutaan pikkukakkosesta ja sitten taas tuntuu, että tää yks riittää. Hirveän isoa ikäeroa, kun ei haluaisi mutta haluaisin hetken keretä olla töissä välissä, että saa nähdä kuinka käy. Ehkä me ensi talvena aletaan harjoittelemaan? Sektion takia kuitenkin se vuosi pitää odottaa.

Me olisi toiveissa saada toinen lapsi noin puolentoista vuoden ikäerolla. Kesän yli siis odotetaan ennen kuin pikkukakkonen saa saada alkunsa heti kun hänelle sopii :) Tämä esikoinen tärppäsi kolmannesta kierrosta lähes 12v yhtäjaksoisen e-pillereiden syönnin jälkeen.

Kyllä tässä viikonloppuna tuli jo tehtyä raskaustesti, sillä epämääräisiä menkkaoireita/tuntemuksia on ollut jo muutamia viikkoja mutta ei vuotoa. Olisi ollut ihan mahdollistakin olosuhteiden puolesta. Jätin testin vessaan enkä katsonut tulosta. Mies kyseli mitä näytti ja meni puolijuoksua katsomaan kun sanoin etten tiedä. Oli pettyneen (!!) näköinen kun tulos oli negatiivinen :bored::grin ei olisi kuulemma pannut pahakseen vaikka olisi ollut plussakin enkä itsekään järkyttynyt olisi ollut vaikka ikäeroa olisi tullut vain 11kk. Ihan hyvä kuitenkin näinkin :p

Meillä sama haave aikataulun suhteen kun Nunnuliinalla. Kesän yli ilman oksentamista kiitos ja sen jälkeen kun syksy saapuu niin alkunsa saa saada :)

Jos vaan lisää lapsia suodaan meille, niin haluan kyllä! Mutta olen myös enemmän kuin kiitollinen tästä yhdestä pikku toukasta <3

Haluaisin kuitenkin saada vatsalihakset kuntoon ennen seuraavaa raskautta, helpottaa ihan hirveästi raskausaikaa! Ja haluaisin myös, että poitsu on sen ikäinen, että ei tarvii kanniskella kovin paljoa enää mahdollisen seuraavan raskauden aikana.

Raskausaika oli kyllä aivan ihanaa aikaa!

Raskausaika oli kamalaa! Ei oo yhtään ikävä! :D Ja mulla ei ees ollu mitään vaivoja (alun pahoinvointia lukuun ottamatta), ihme kyllä, vaikka rapakunnossa olinki. Esikoista ku aloin oottaa niin oli taas hyvä kunto. En nauttinu yhtään sen enempää eli mulla ei kyllä ainakaan se vaikuttanu. Kivaa oli vaan liikkeet, mutta kokonaisuutena ihan peestä

Voi mä kyllä nautin raskausajasta ihan täysillä! Ei pahoinvointeja tai oikeastaan muutakaan kolotusta kuin vasta muutama viimeinen viikko liitoskipuja jonkin verran. En heräillä missään vaiheessa öisin vessaan. Toki supisteli jo puolivälistä eteenpäin mutta ei kipeesti. Siksi varmaan en pelkäisi mahdollista uutta raskauttakaan vaikka esikoinen on vielä vauva, sillä jos yhtä hyvävointinen olisin menisi kaikki varmana hyvin. Toki seuraava raskaus voi olla ihan kamala sitten, mistä näistä tietää :p

Siis ei mulla ollu ees kipuja, pari viikkoa jomotti selkää ja liitoskipuja, mutta ei ne mua haitannu, ku asennoiduin niin, että kuuluu asiaan. Ei yöheräämisiä vessaan, eikö muuta vaivaa ku väsymys, mutta se johtuu siitä, että oon yökukkuja. Fyysisesti voin hyvin, vaikka painoa tuli se 20 kg. Minusta on vaan niin kamalaa elää niin rajoittunutta elämää. :D

Mullakaan ei ole ikävä raskausaikaa, vaikka pikkuhiljaa olen alkanut lämmetä pikkukakkoselle :) mulla myös että haluan päästä taas oikein hyvään kuntoon, nauttia urheilusta ja tietynlaisesta vapaudesta mitä en osaa edes selittää :D

Sama täällä. Ei ole yhtään ikävä isoa mahaa ja piti syynätä syömisiä. Voi pukea päälle muutakin kuin kollarit ja hupparin :p Me aateltiin kanssa syksyn tullen jättää ehkäsy ja kattoo miten käy.

Ok DT! :grin Mä en kokenu edes kovin rajoittavana, liikuin ja ohjasin jumppiakin viikkoa vajaa äitiyslomaan saakka, alkoholia tai kahvia en juo muutenkaan, en polta jne. Aurajuustoa teki pari kertaa mieli mutta pystyin välttää :) Paino nousi 9kg. Enkä tod oo yökukkujakaan vaan todellakin nukahtelen joka ilta sohvalle, se on mun ongelma ollu aina :wink Nooo, katsotaan miten mahdollinen seuraava raskaus menee, voi olla että koen sen rasittavampana :p

Muoks. Niin ja Torakan viestistä tuli mieleen että liikunta-alalla kun työskentelen, niin luuhaan verkkareissa ja kollareissa kaiken ajan muutenkin niin ei haitannut vaikkei muut päälle olis mennytkään.

• Tykkään
Reaktiot: DT
Kotona ei olekkaan niin väliksi, normaalisti olenkin jossain "lökö" vaatteissa. Lähinnä jos lähti kaupungille tai jonnekkin kylään, niin ärsytti kun mitkään kivat vaatteet mahtunu päälle.

Me ollaan puhuttu et sopiva ikäero olis kaks vuotta, eli aikalailla tasan vuoden päästä vois alottaa. En vaan tiiä malttaisinko oottaa niin pitkään :) Lisäks jos lapset tuliskin vähän pienemmällä ikäerolla, voisin ehkä ollakin kokoajan kotona, eikä tarviis ressata ja huolehtia tytön laittamisesta hoitoon jo vuoden ikäisenä...

Takaisin