Limatulppaa nyt jo?! Rv 27+2

Odotamme sinua, pieni

Silmät suurina ihmettelijä
Varoitus herkemmille: luvassa kuvailevaa tietoa alapään eritteistä.

Mun raskaus on ollut tasaisen helppo ja vähäoireinen. Ei erikoisia verivuotoja alhaalta tai runsasta valkovuotoa kummempaa. Tänään kävin isommalla asialla vessassa ja pyyhkiessä paperiin jäi pastellinsävyinen, selkeän vaaleanpunainen, läpinäkyvä ohut limaklöntti. Noin teelusikallisen kokoinen. En tutkinut tarkemmin, mutta ei siis verinen vaan väriltään tasainen.

Joskus ennen raskautta on tullut yhdynnän jälkeen vähän tuollaista vaaleanpunaista limaa, mutta ei koskaan noin tasaisen väristä eikä noin selkeänä palasena.

Huomenna aion soitella neuvolaan ja kysellä että mitähän tää mahtais olla. Itselle tietty tuli mieleen heti jo limatulppakin, joka kuulemma voi alkaa irtoilla vähitellen. Raskausviikkoja kuitenkin vasta niin vähän takana, että ei tarttis kyllä vielä tulla mitään oireita kohdunsuun avautumisesta tai kohdunkaulan vähenemisestä tms. Paniikkia ei ole, mutta alkoi mietityttää.

Mutta katsotaan mitä neuvolassa sanovat. Pari viikkoa sittten neuvolalääkärissä paikat oli kiinteät, kiinni ja kohdunkaulan pituus 3cm. Selkeitä supistuksia en ole tunnistanut kuin 1-2kpl parin viikon aikana, en edes tiedä osaanko huomata niitä aina. Vähän jomottanut myös sisälle alapäähän pari päivää sitten ja muutaman kerran oon huomannut selkää särkevän ihan pikkupikkupikkuisen.

Kertokaa kommentteja/kokemuksia jos tulee mieleen. Ilmoittelen tänne kunhan asia selkenee. Voihan se olla ihan normaaliakin, mutta ensiodottajana sitä helposti miettii kaikenlaista. :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla alkoi esikoisen aikaa irrota kans osissa kun paikat alkoi aueta, mutta viikkoja oli enemmän kuin sulla. Irtoomisestakin meni 1,5vkoa et synnytys sit käynnistyi. Suosittelen lämmöllä kääntyy neuvolan puoleen et voivat sulkea pois mahdollisen tulehduksen riskin ja jos tosiaan tulppaa jo on niin seurailevat sit varmasti tarkemmin tilannetta ja varmaan saat lähetteen äippäpolille et ne tutkii sut kans. Se irtoominen ei välttis meinaa ennenaikaista syntymää, mutta kertoo kyllä paikkojen aukeamisesta. Tod.näk saat käskyt lepoon. Yritä ottaa iisisti ja veikkaan et jänskättää aika urakalla :Heartred
 
Mulla tuli kanssa rv 25 limasia palasia pitkin päivää, soitin naistenklinikalle ja käskivät tarkistuttamaan. Lääkäri tarkisti ja otti kokeita. Kaikki oli kunnossa, paikat kiinni. Syytä ei osannu sanoo että mitä oli, sanoi että kaiken näköstä valkovuotoo voi olla raskaana. Kannattaa kuitenkin tarkistuttaa. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Huh! Mulla viimeksi holahti vedet kerralla bussipysäkille kävellessä ja tulppa taisi tulla siinä samalla, niin mitään tietoa miltä näyttää, mutta toivottavasti pääset nopeasti tarkistettavaksi. Ei tarvii sitten asiaa itsekseen pähkäillä ja ainakaan turhaan kehitellä mitään kauhukuvia.
 
Mulla se oli sellasta ihan kirkasta liisteriä, se venyy ja paukkuu, sinä päivänä kun synnytys sit lopullisesti käynnisty niin ne tulpan palat muuttuu verisiks ja sameiks
 
Kiitos kaikista vastauksistanne! Niistä oli iloa ja tukea. :Heartred

Neuvolasta annettiin tällä hetkellä nyt vain lähete pissakokeeseen, tsekataan siis ne tulehdukset. Ihan hyvä. Tänään on maha ollut jotenkin erityisen herkkänä rasitukselle, mutta jos vaikka tulehdus sattuu olemaan, niin sehän myös voi lisätä supistuksia tms. Mutta asia varmasti selkenee.

Ja neuvolaterkka sanoi, että jos ei mitään muuta vuotoa tule (tavallisen valkovuodon lisäksi), niin voi olla huoletta. Siis jos ei epäile lapsiveden tihkumista tai muuta. Mullakaan kun ei ole mitään muuta poikkeavaa nyt tullut. Tarkkailla toki tilannetta kannattaa ja ottaa rauhallisesti. Ja jos alkaisi verta vuotamaan ja mahakipuja olla, niin sitten soittoa suoraan synnytysosastolle.

Jään seurailemaan tilannetta. Mukavaa odotusta ja kevättä kaikille! :)
 
Takaisin
Top