Limatulppa

Ultsi

Varmaotteinen viestittelijä
Kesäkuunmammat 2015
Nyt naiset tullee limaista asiaa :). Tää ei varmaan ole kovin monille ainakaan vielä ajankohtaista mutta voihan tästäkin pistää jutun kommmentoitavaksi. Miten teillä kokeneilla naisilla tämän asian kans on menny? Millon limatulppa on irronnu, millanen se on ollu? Merkkaako se aina et synnytys ois ihan kulman takana jne jne.
 
Ei se välttämättä merkkaa mitään, mutta toisilla se on eka merkki synnytyksen käynnistymisestä.

Esikoista oottaessa multa irtos iso pala tulpasta rv 35 tai 36 (siis ruokalusikallinen!). Soitin neuvolaan ja kysyin mitäs nyt. Th ei ottanut mitenkään päin tosissaan ja sanoi "et sä oo synnyttämään lähdössä". Ei kauheasti helpottanut, kun olin netissä lukenut lukuisia kokemuksia siitä, että tulpan irtoaminen on käynnistänyt sunnytyksen. No poika syntyi vasta 40+4. Tulppaa tuli päivittäin koko sen ajan. Sehän siis uusiutuu koko ajan.

Uimaan en uskaltanut enää sen jälkeen, pelkäsin saavani bakteerin kohtuun vedestä, kun en tiennyt kuinka tiukasti paikat on kiinni.

Kakkosen synnytyksessä limaetana ilmaantui vasta kun kätilö teki ronskin ottein sisätutkimuksen ja olin 5cm auki.

Tulpan mielestäni tunnistaa siitä, että on geelimäistä ja paksua hyytelöä, tosi sitkeää, sitä tulee kerralla yleensä enempi kuin mitä valkovuotoa voi ajatella tulevan. Kaikkiaan kanamunan kokoinen, jos kerralla tulee. Voi olla veriviiruinen tai rusehtava. Yök :D
 
Muokattu viimeksi:
Oikeestaan sen takia pistin ketjun pystyyn ku oon alkanu miettii et oliko se mun eilinen ja toissailtanen tuhrulimavuoto sitte limatulppaa. Lääkäriltä en saanu selitystä et mitä se vuoto olis. Noo, aamulla pyyhkiessä papruun tuli nyt pari semmosta rusehtavaa limasta venyvää klönttiä ja aloin sit miettii et voiko ne olla just tuota limatulppaa? Synnärille tai neuvolaan en ala soittelee, eilen ku jokatapauksessa on tsekattu paikat ja seuraava ä-polin kontrolli on viikon päästä torstaina. Toivottavasti tuo ei vaan olis merkki siitä et mä oikeesti kohta oon synnyttämässä.
 
Kuulostaa tulpalta. Mutta ehkä ei tosiaan huolta, kun ovat just tarkistaneet. Supistelut voi sit kai irroitella sitä limaa enempi? Ja se uusiutuu kyllä mikä pois lähtee.

Toivotaan, ettei tarkoita synnyttämistä!!!!
 
Mulla esikosta irtos semmonen iso klöntti paksua limaa joskus viikolla 29 ja sit huomattiinkin funneloituminen ja seuraavalla viikolla supistusten esto lääkkeitä kun alkoi supistella. Mutta lopulta neiti synty rv 37+1 käynnistyksellä.
Nyt tässä raskaudessa en oo huomannu että olis tullu mutta ei sitä välttämättä huomaakkaan vaikka tuliskin pieniä palasia välillä. :D
 
Jossain oli aikoinaan kirjoitus tosta limatulpasta, että jos haluu varman päälle mennä et limatuppahan se sielt tulee ni pissais siivilän läpi, jolloin tulppa jäisi siivilään rakenteensa vuoksi.

Ekaa odottaessa taisi limaa tulla edellisenä iltana synnytyksestä. Mitään tulppamaista rakennetta en tuntenut enkä osannut toisaalta vahtiakkaan koko ilman lähtöä.
 
Ei kyllä tee mieli alkaa siivilän läpi pissimään :D. Sais hommata ihan oman siivilän siihen hommaan :wink.
 
Esikoista kun odotin niin limatulppa irtosi päivää ennen synnytystä. Sitä tuli varmaan puoli metriä ku vedin sitä. :-D Kahdessa muussa raskaudessa en ole huomannut koko limatulppaa tulevan ollenkaan.
 
Mulla kanssa tuli esikoiselta limatulppaa pari päivää ennen synnytystä. Oltiin käyty yliaikaiskontrollissa ja lääkäri vähän ärsytteli paikkoja. Sen jälkeen alkoi tulemaan.
 
Mulla tuli limaa vasta synnytyksen käynnistyttyä. Vähän kuin olisi pyyhkiessä paperiin jäänyt kirkasta, vähän veristä räkää (paljon) mut mitään varsinaista tulppaa ei multa ainakaan kokonaisena irronnut.
 
Esikoista kun odotin niin limatulppa irtosi päivää ennen synnytystä. Sitä tuli varmaan puoli metriä ku vedin sitä. :-D Kahdessa muussa raskaudessa en ole huomannut koko limatulppaa tulevan ollenkaan.
....Missä täällä on semmoinen "Yääääääääääh! :hungover:" -nappi?!? :joyful:
 
:oops: Äärimmäisen kiusallista,noloa ja ällöttävää edes kirjoittaa tätä xD mutta...

Mulla on tullut pitkään juuri kuvauksiin sopivaa tavaraa, paljon kiinteämpää kuin mikään valkovuoto koskaan. Olen vaan ajatellut että raskaus aiheuttaisi tommosta tuhdisti sitkeämpää vuotoa ihan normisti kun on sävyllisesti ollut aika samaa (kirkasta/valkoista/kellertävää tmv), ei mitenkään veristä (esikoisen aikana ei kuitenkaan tällaista tullut vaan ihan "normia" vuotoa)?
Ei tule koko ajan, vaan silloin tällöin päivän päivän parin ajan.. Ja on TOSI jankkia, kun pyyhkii niin tuntuu että sitä sitkeää venyvää limarihmaa vaan tulee ja tulee eikä se katkea :yuck:

Ei ole käynyt edes mielessä että se olisi jotain muuta kuin valkovuotoa outoudesta huolimatta mutta taidan mainita neuvolassa asiasta vaikka kiusallista onkin yksityiskohtaisemmin puhua asiasta xD
 
Se voi olla just sitä tulppaakin. Mut toisaalta tuskin suurta huolta, kun se uudistuu joka tapauksessa. :)
Ehkä jos veriviiruista tulis niin saattais olla jo huolissaan. Se vois kertoa siitä, että tulee ylempää, läheltä kohdun sisäsuuta?
Mut mainitse ihmeessä neukkulassa niin ei jää hiertämään..! :)
 
Mulla ekast lapsesta tuli ku käynnistettiin ja olin salissa jo. Kävin vessassa ja sillon ihan verinen paksu tipahti pönttöön. Ensi synnyttäjä sitä ihan säikähti että mitä nyt. Tokasta en huomannut, käynnistettiin myös.
 
En noteerannut limatulppaa ollenkaan, muistan kyllä ihmetelleeni kun tulee sellasta "kengännauhaa" jatkuvasti, että ilmeisesti se sieltä pikkuhiljaa valui veks, ihan niinkuin vauvakin :yuck: Ei mitään plumpsis-juttuja siis.
 
Mulla tuli tänään pätkä kirkasta venyvää limaa ja pisti pikkasen pelottamaan, kun eilen supisteli ja kipuili. Tänään on ollut sellaista pistävää kipuilua kohdunsuulla :sad001 Nyt on varmaan pakko laittaa neuvolaan viestiä, ei vaikuta kovin hyvältä. Tosin tietysti itse kehittää kaikkia pelkoja..
 
Jos pelottaa/ahistaa liikaa niin ota yhteyttä synnärille. Siellä ne kyllä osaa neuvoa ja tarvittaessa kutsua näytille. Ku jos stressaa ja pelkää niin saattaa silläkin aiheuttaa lisää kipuja ja supistuksia.
 
Takaisin
Top