Limatulppa

undulaatti

Sukkela juttelija
Limatulpasta en nähnyt keskustelua, joten ajattelin aloittaa!

Bongasin tänään pikkuhousunsuojassa keltaista vuotoa/"limaa". Se oli selvästi kellertävää, mutta sitä ei ollut kovin paljon.. Limatulppa tuli heti mieleen, mutta epäilen vähän, kun oli niin vähän tullut, eikä enää pyyhkiessä ole seuraavilla kerroilla näkynyt tai muuten ole tullut lisää... Mitäköhän lie [8|] Kannattaisiko minun soitella neuvolaan varmuuden vuoksi? Voi olla kuitenkin tulehdukseenkin viittavaa tuollainen aina, siksi mietinkin, että pitäisikö soittaa johonkin päin...?

No, oli oma vuotoni mitä vain, olisi silti kiva kuulla muiden kokemuksia limatulpasta. Kauanko on limatulpan irtoamisesta mennyt synnytykseen? Millaista teidän tulppa on ollut? jne... [:)]

Heips undulaatti! Toivottavasti ei sentään kyse limatulpasta, turhan aikaisessa vaiheessa pienokaisesi maailmaan tulisi. Omakohtainen limatulppani on ollut verensekaista limaa(verta ja kirkasta limaa). Ekan kohdalla synnytys käynnistyi limatulpan lähtemisestä vajaassa vuorokaudessa ja kuin myös toisen lapseni kohdalla. Kolmannen kohdalla vedet menivät varoittamatta 35+2 ja poika syntyi 35+3.

Sinuna kyllä varaisin lääkäriin ajan ja menisin tutkituttamaan tilanteen, oli se sitten mitä vain. Täällä meillä päin voi vain soittaa sairaanhoitajalle, ja hän laittaa lähetteen labroihin, ei tarvitse lekurin kautta mennä. Raskausaikana, kun mitkään alapääntulehdukset eivät ole hyviä ollenkaan.

Kiitos Riikka vastauksesta [:)] Toivotaan tosiaan, että ei limatulppaa olisi. Vaikka voihan sen limatulpan menemisestä mennä muutenkin monta viikkoakin synnytykseen, että ei sinänsä mitään akuuttia hätää, vaikka menisikin.. Voisin soitella kyllä kuitenkin sinne neuvolaan, tutkailen asiaa vielä parin vessareissun verran! [:D]

Kerroppa meillekkin mitä neuvolassa sanoi (jos soitat).

Itselläni tulee kanssa välillä melkein päivittäin vähän keltaista limaista. En ole kummemmin asiaa edes pohtinut [:)] Olen vaan ajatellut, että on limaisempaa valkovuotoa.

Itselläni limatulppa oli myös verensekaista limaa. Jota tuli suht runsaasti. Että itselläni tämä ei ainakaan limatulpan irtoamista ole. Noin kahdessa päivässä limatulpan irtoamisesta alkoi synnytys.

Moikka!

Mulla oli, undulaatti, raskauden aikana myös välillä tuollaista limaisempaa vuotoa. Ei ollut limatulppa kuitenkaan, vaan ihan normaalia vuotoa.

Limatulppa oli mulla ennemminkin melko kirkasta, ja siinä näkyi sellaisia ruskehtavanpunaisia viiruja muistaakseni.

Mulla on tullut limatulppa esikoisesta niin et eka meni lapsivedet (hulahti kunnolla, istuessani sängyllä), sitten kun menin siitä vessaan niin sinne pönttöön tippui ruskehtavan limainen mötikkä. Ja sitä lapsivettä tiputteli edelleen...

Kaksosista en tiedä, varmaan tuli ihan vaan synnyttäessä.

Kuopuksesta vuosin veristä limaista vuotoa pari päivää (muistaakseni, en nyt ehdi tarkistaa) ennen synnytystä.

Kellertävää valkovuotoa jos on niin ei kuulosta minusta limatulpalta, mut hyvähän se on kysäistä.

Takaisin