liitoskipuja?

hildamaija

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin kysellä onko teillä jo ollut tai onko kenelläkään aikaisempia kokemuksia liitoskivuista?

Itselläni alkoivat liitoskivut edellisen raskauden loppuvaiheessa, joskus reilusti vkon 30 jälkeen, mutta eivät ikinä yltyneet järkyttäviksi eli pystyin liikkumaan, joskin hitaasti sitten ihan loppuviikoilla.
tänään sitten kauppaan kävellessä tuntui pari kertaa siltä että reidet nuljahtelivat liitoksissaan.
siis nytkö ne jo alkaa? apua. ehkä se oli vaan jotain yleistä reisien ja nivusten venymistä....

joltain kuulin huhun että liitoskivut pahenevat aina seuraavissa raskauksissa.
kokemuksia, anyone?
toinen kaveri tiesi kertoa että uiminen se vasta pahentaakin liitoskipuja. ja minä kun ajattelin ryhdistäytyä ja alkaa uimaan että kunto pysyis yllä. pitääkö nyt siis jättää sammakkouinti väliin?
 
Mulla on ollut liitoskipuja edellisissä raskauksissa, loppupuolella. Nyt on jo jonkinasteista oireilua havaittavissa, varsinkin koiran kanssa kävellessä.
 
Mulla on myös aavistus alkavista liitoskivuista, jos esim. jumahdan illalla sohvalle vähän pidemmäksi aikaa, niin ylösnoustessa alkaa juilia häpyluun tienoilla. Viime raskaudessa liitoskivut vasta ihan lopussa.
 
Liitoskipuja. Ihan uusi termi mulle, mutta varmaan jonkinlaisia sellaisia minullakin on silloin tällöin. Nivelet särkee enemmän kuin ennen, varsinkin lonkat ja alaselkä tuntuu olevan irrallaan muusta selkärangasta, tuon huomaa kun salilla tekee pepun nostoja makuullaan.... ja muutenkin on kropanhallinta vaikeaa..
nivusissa on särkyjä joskus niinkin kovia että yöllä herää.. johtunee kohdun kasvusta.
 
Ensimäinen raskaus menossa. Nyt viikkoja 17+3, ja liitoskipuja on ollu jo jonkin aikaa. Joskus aivastaminen käy pirun kipiää. Monesti äkilliset liikkeet ym.
 
Liitoskipuja.. uusi termi myös mulle. En tiedä mitä kipuja mulla on mutta tuolla alaosastossa vihloo ikävästi aina välillä, en ole paikantanut missä kipu oikeen tuntuu. Varsinkin aivastaessa tuntuu siltä että jotain lähtee irti, muutakin kun lusikallinen pissaa :D
 
mulla oli ekan kolmanneksen aikana kipuja. paikat venyi ja paukkui. nyt on sitten tilalle tullut harjoutus supistuksia. ei yhtään mukavia.
 
Ja naitten kipujen kanssa tulisi jaksaa viela monta kuukautta! Huh huh! Ihan kuin joku survoisi haarukalla sinne sisuksiin... Itse olen huomannut, etta jos kivut iskee iltaisin sangyssa, niin paras asento on sellainen sikioasento.
Jomotukseen, vihlontaan ja lonkkien natinaan myos kuumaa kylpya. Ja sarkylaakkeita!
 
Takaisin
Top