Liikuntaa, liikuntaa!

morkulla

Silmät suurina ihmettelijä
Olen suht aktiivinen kuntosalilla rehkijä emoticon  (ainakin Suomessa, täällä ulkomailla hieman vähemmän tullut käytyä) ja ajattelinkin kysäistä, kuinka aiotte ratkaista loppuodotuksen liikunnan? Entäs synnytyksen jälkeisen?

Kuntosalilla käymistähän ei tarvitse lopettaa missään vaiheessa, ellei lääkäri erikseen kiellä; muuttaa vaan ohjelmaansa mahalle (ja nivelille) sopivammaksiemoticon...Silti olisin kiinnostunut joogasta, pilateksesta ja muista hieman harmonisemmista liikuntalajeista :)  Onko täällä LOKAKUUN MAHAKKAISSA ketään, joka jo näitä lajeja harrastaa, tai olisi itsekin kiinnostunut aloittamaan lempeämmän lajin? Entäpä Päijät-Hämeen alueella, löytyykö kohtalontovereita?

Millainen muuten on kuntoiluhistorianne- ja tottumuksenne? Itse olen tanssinut mm. showtanssia ja kilpatansseja lapsesta parikymppiseksi, pelannut sählyä ja kuntosaleillut parikymppisestä tähän päivään. Sähly jäänyt kokonaan pois, kun muutin uuteen kaupunkiin, nyt hypin ja pompin itseni hikeen erilaisissa jumpissaemoticon . Tällästä tänään!
 
Huomenet. Tässä ennen töihinlähtöä vastailen...:)

Liikuntahistoriani on varsin aktiivinen, jos ei lasketa ihan viime aikoja huomioon. Jouduin vaan keskeyttämään melkein kaiken urheilun voimakkaan raskauspahoinvoinnin vuoksi, joka päättyi 15. raskausviikolla. Nyt siis taas iskussa.

BodyBalancessa käytetään pilates/tai chi/jooga - liikkeitä ja sopii hyvin raskaanaoleville. Olin toissapäivänä, ja tänään taas pakkaan työpäivän jälkeen hikipyyhkeen ja juomapullon reppuun. Osa liikkeistä alkaa tuntua vähän kummallisilta, kun masu kasvaa, mutta ohjaaja neuvoo vaihtoehtoisia liikkeitä.
 
Miekii oon aika paljosti liikkunu ja ollu erilaisissa hyppelyissä mukana. Eilen neuvolassa sanovat, että semmone suurempi hyppiminen ja pomppiminen kannattaa jättää pois. Mutta muute mennä iha niin ku vaa itestä tuntuu hyvältä. Siispä tänäänki porhallan lenkille aurinkoon. :)
 
Olen kuntoklubilla jatkanut samojen harrastusten parissa kuin ennen raskautta: spinningiä, joogaa, venyttelyä, kuntosalia. Nyt käyn myös äitiysjoogassa, joka on erilaista (lempeämpää, kevyempää, paljon hengitystekniikoita ja avaavia harjoituksia) kuin harrastamani flow jooga. Jooga tuntuu kyllä lajeista parhaalta tähän elämänvaiheeseen: se ylläpitää hyvin lihaskuntoa sekä venyttää ja vetreyttää kehoa monella tapaa. Spinningissä olen pitänyt sykkeet alemmalla tasolla kuin normaalisti.
 
Takaisin
Top