Liikunta

Plussan jälkeen täällä jääny liikunta ihan totaalisesti. Väsymys ollu niin valtava et töissä käyntiki ollu jo tosi kova suoritus. Nyt kun pahoinvointi voimistunu nii roskien vientiki sas sykkeet taivaisiin ja matkalla pitää ainaki kerran oksentaa.. yritän tsempata itteeni sillä et tää loppuu aikanaan ja sitte taas pääsee liikkumaan. Ennen raskautta kävin 3-4 x vkossa salilla ja 2-3 x lenkillä.

Mä en todellakaan oo mikään himoliikkuja, mutta koiran kanssa tulee lyhyitä ja hitaita kävelylenkkejä tehtyä (koira ei saa yhtään rasittua nivelvaivojen takia) ja satunnaisesti käyn esikoisen kanssa rattailla jossain ja työn takia tulee väkisin oltua liikkeessä koko ajan. Nyt tuntuu, ettei tee yhtään mieli harrastaa tätä hyvin vähäistäkään liikuntaa, kun hengästyn todella helposti ja olen aivan hiessä jo ihan alkumatkasta. Varsinkaan mihinkään ihmisten ilmoille en lähde enää kävellen, kun ei ole kiva mennä vaatteet aivan hiestä märkänä. :/

Mä kävin viime vkonloppuna juoksemassa koiran kanssa ja ihan hyvin kulki eikä tullut mitään kipuja. Ens tiistaina kokeilen viel korista mut luulen et se jää pariin kertaan kun syke alueet paljon korkeammat kuin hölkässä. Eilen ratsastin mut senkin joudun jättämään vuoden loppuun kun oon aloittanut ratsastuksen kesäkuussa niin en oo viel mikään kokenut konkari. Pelkään et nyt tietenkin tipu selästä vaik en oo kertaakaan tippunut ja suokkis hyvin rauhallinen.
Sit täytyy vaan käydä ryhmäliikunnoissa, uimassa/vesijuoksemaan, salilla ja hiihtämässä. Onhan sitä siinäkin, toivottavasti vointi sen sallii jatkossakin.

Mie tällä arvon että otanko uuden 10krt kortin vai en.
Täytyypi kysellä opettajalta että jos en pystykään menemää kaikkia 10krt niin voinko vaikka lahjoittaa niitä jollekin..

Mä hengästyn niin nopeasti, että tosi nihkeetä koittaa liikkua. Perus lapsen kanssa riehumiset ja koirien lenkit riittävät nyt toistaiseksi.

Minä olen tosi laiska liikkumaan. AIemmin lenkkeilin paljon, mutta ajanpuute lopetti senkin.. ei muka jaksa enää iltaisin raahautua lenkille pitkän päivän jälkeen.. pitäs kyllä vähän tsempata varsinkin kun on n.5kg päässyt nousemaan paino herkkujen vuoksi..

Oon liikkunut ihan normaalisti eli salilla 3 krt/vk, futsalia kerran viikkoon ja lenkki pari kertaa viikossa. Toivon pysyväni sen verran hyvävointisena, että pystyis liikkumaan tosi pitkään aktiivisesti. Ainoastaan toi futsal on sellanen, minkä luultavasti joutuu lopettamaan, vaarana on kuitenki saada pallosta mahaan.

Koiran kanssa lenkkeillään entiseen tapaan päivittäin. Yleensä aina kävellään, silloin tällöin hölkätäänkin. Hengästyn kyllä paljon helpommin. Salilla olen käynyt viimeksi ennen plussaamista ja tarkoitus kyllä jatkaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Hiihtämässäkin tapaan käydä mutta lumitilanne täällä ainakin niin heikko että saa nähdä tuleeko käytyä vaikka lunta tänne saataisiinkin. Ratsastuksen jätän jo nyt alkuvaiheessa kokonaan pois kaiken varalta.

Mä liikun normaalisti paljon, mutta nyt kolme viimestä viikkoa ennen kun plussasin on mennyt niin laiskasti että pakko ottaa itteensä niskasta kiinni ennen kun väsymys ja kasvava maha alkaa rajottaa! Tarkotus ois jaksaa liikkua loppuun asti, tietysti raskauden asettamissa rajoissa koko ajan keventäen :) vielä en vaan halua jämähtää sohvan pohjalle tai tulee pitkä raskaus ja siitä toipuminen :D

Mä toivon että pystyisin liikkumaan normaalisti loppuun asti. Oon viime raskauden jälkeen aloittanut salilla käynnin ja ajattelin kysyä kun ens viikolla ois tarkoitus päivittää ohjelmaa että onko jotain mitä ois hyvä ottaa huomioon. Aikasemin on kunto ollut loppuun asti hyvä eikä oo tarvinnut kärsiä mistään turhista kolotuksista.

Onki täällä hiihtäjiä? Ite ajattelin vaihtaa luisteluhiihdon pertsaan tänä vuonna, hieman kevyempi vaihtoehto. Suksetkin kävin tilaamassa jo :happy:

Onki täällä hiihtäjiä? Ite ajattelin vaihtaa luisteluhiihdon pertsaan tänä vuonna, vuosinehieman kevyempi vaihtoehto. Suksetkin kävin tilaamassa jo :happy:

Mä harrastin nuorempana aika paljonkin luisteluhiihtoa. Perinteistä en edes osaa.... Viime vuosina hiihto kyllä jäänyt lähes kokonaan... Kyllä mä uskaltaisin näin alussa raskautta varmaan luistelutekniikallakin vielä mennä :) On se kyllä niin hyvää treeniä koko kropalle! On vaan muka niin työläs lähteminen aina sinne ladulle...
Isoja alamäkiä ennemminkin välttelisin!

Onki täällä hiihtäjiä? Ite ajattelin vaihtaa luisteluhiihdon pertsaan tänä vuonna, hieman kevyempi vaihtoehto. Suksetkin kävin tilaamassa jo :happy:

Täällä myös yksi harrastelija hiihtäjä. :grin Tykkään kyllä kovasti hiihtämisestä ja joka talvi oon hiihtänyt, mutta nimenomaan tuolla luistelutyylillä. Perinteisestä en tykkää kyllä oikeastaan yhtään, joten jos hiihtämään meen, niin kyllä mä varmaan luistelulla menisin, toki ihan rauhallisesti ja tasaisella maastolla. :happy:

Joo mä tykkään kans luistelutyylistä enemmän, ja aattelinkin että esim jäällä pystyy helposti meneen vielä tänä talvena. Maastossa vaan noi ylämäet tuppaan oleen niin pirun raskaita luistellen, ja minähän en niitä mene tamppaamalla :happy:

Joten perinteiset sukset tilasin ja huomenna käyn hakees, katotaan kui menee. Tulis ny vaan luntakin niin helpottas tota hiihtoa :wink

Äääh.. Mä niin haluisin lumilautaileen.. En päässy viime talvenakaa :(

Mulla jäänyt olojen ja flunssan takia jo kolmeksi viikoksi liikunta. Se tekee olosta entistä kurjemman. Liikun normaalisti viikossa paljon ryhmäliikuntatunneilla ja koiran kanssa. Jospa se tästä pikkihiljaa, kun paha olo helpottaisi..
Kiva että moni on pystynyt liikkumaan entiseen malliin!

Eilen käytiin vähän reippaammalla kävelyllä, niin n.3,5-4km kohdalla iski mieletön heikotus. Tuntui että kädet hikoaa ja pää oli kevyt. Mietin että mikäköhän verensokerin/-paineen yhtäkkinen lasku nyt tapahtui.. Piti ottaa lunta käsiin ja hiljentää vauhtia aika reilusti hetkeksi. Ei ollut kyllä millään tavalla tuttu tai yhtään mukava fiilis. :grumpy:

Huimauksen takia olen jättänyt salilla käymiset plussaamisen jälkeen ja pelkästään kävellyt, eilen 6km ja teki tiukkaa!

Paino pysynyt samana mutta melkein kuulee kun lihakset surkastuvat kun makoilee kotona :shifty:

Saatais lunta tänne etelään niin kävisin mielellään kevyesti maastohiihtämässä, luistelutyyliä en handlaa oikeen ollenkaan

Mä en oo pystyny käymään ollenkaan salilla ja jumpissa plussan jälkeen tän olon takia. Toivon että pian helpottas, sais kuntoa pidettyä yllä. Palautuminenkin synnytyksestä olis nopeempaa kun pääsis liikkumaan raskausaikana. Painoa ei vielä oo tullu tässä raskaudessa lisää, vähän pudonnutkin oksentelun ja huonon syömisen vuoksi. Ekaa oottaessa liikuin tosi paljon ja söin terveellisesti, kiloja tuli 10 ja lähti nopeesti itestään pois. Poikaa oottaessa vaan lössöilin ja söin herkkuja liikkumatta, painoa tuli 23 kg ja sai kyllä tehdä hulluna töitä salilla että sai kaikki ylimääräset kilot pois.

Mäkään en ole jaksanut urheilla normaalisti vaan olen lähinnä käynyt harvakseltaan kävelyllä kun väsyttää ja pulssi nousee pienestäkin portaiden kiipeämisestä. Ainut mitä tässä mietin on, että onkohan noi oikeesti vaan psyykkisiä oireita ja jos lähtisin matolle juoksemaan niin kulkisiko kuitenkin ihan vanhaan malliin. Eli onko tämä väsymys itseaiheutettua kun ajattelen että oireita on niin niitä tulee. Pitäisi varmaan mennä salille todistamaan tällaiset ajatukset vääräksi niin voisi hyvällä omalla tunnolla jatkaa pelkillä kävelylenkeillä. :rolleyes:

Takaisin