Liikunta/urheilu

Mulla auttanut se että oon sopinut kaverin kanssa et mennään joka viikko uimaan ja sitä ennen hallin salille käväisemään :) yhdessä niin paljon kivempaa ja on oikeesti jotain mitä odottaa työpäivän jälkeen! Ja sauna ja kaikki niin hyvä olo sen jälkeen.

YouTube jumpilla yritän nyt itse alkaa liikkua pari kertaa viikossa. Sinänsä matala kynnys kun telkkaria katsellessa voi vaan klikata YouTuben päälle ja siellä yleensä ehdotuksena jo joku uus jumppa ja omaan soittolistaan tallennan sit ne, jotka todennut hyviksi :) kuten esim. tämän Raskauspilates-jumpan joka oli nyt eka jonka tein pitkään aikaan!

Ajattelin käydä salilla ja harrastaa monipuolisesti eri lajeja niin pitkälle kuin mahdollista. Vielä ei maha ole juuri kasvanut ulospäin ja liikkuminen on vielä helppoa. Välillä ihan unohtaa että on edes raskaana, toki hengästyttää aiempaa helpommin.

Mä oon käynyt edellisissä raskauksissa ihan siellä rv 37,38, ehkä myöhemminkin uimassa.

Mutta en todennäköisesti lähde aukeamaan kauhean paljon ennen synnytystä.

Liikun nyt rv 24 melkein joka päivä, mutta tahmaista on. Käyn jumpassa, salilla, teen kotona treeniä (esim pilates, jooga) ja joskus kuntopyöräilen. Ärsyttää kun ei kulje ja jalat hapottaa.

Ja kyllä ärsyttää kun ei treeni kulje ja en edes ole mikään timmi ihminen..

Mua vähän rasittaa jumpassa kun kysellään että kauanko aion käydä jumpassa ja oonko neuvolassa kertonut ja enhän riko itseäni.

Varmaan tarkoittaa hyvää mutta ärsyttää silti :D

Kumminkin useamman raskauden kokemus jo takana ja vanhempien lapsien odotuksessa oon käynyt erikseen pt ohjauksessa tekemässä sopivan saliohjelman.

Suoria vatsalihaksia en ole luonnollisesti tehnyt moneeeeen viikkoon ja maven taisin jättää puolivälissä pois. Penkkipunnerrus jäi myös siinä pois kun alkoi tuntua inhottavalta.

Jumpat katson niin, etten mene liian rankkoihin ja sellaisiin, joissa tehdään paljon sellasta jota en pysty tekemään.

Toivon tosi kovasti että voisin loppuun asti liikkua. On nii kivaa ja auttaa nälän säätelyssä ja verensokereissa ja voi syödä hieman enemmän. Ja ettei kaikki lihakset sula jo tässä vaiheessa.

Sinut vois kyllä päästää jo sinne salaisella puolelle 😂 vai oletko jo päässy?

Mä kans käyn sellaisessa mummo jumpassa mutta teen liikkeet sen mukaan mikä tuntuu hyvältä! Sit varioiden omia juttuja..

Itse käyn odottaville tarkoitetussa jumpassa kerran viikossa, ja töissä tulee hyvää hyötyliikuntaa ja ulkoilua. Kotiin ostin jumppapallon, jolla kikkailen aina silloin tällöin.

Takaisin