Liikunta/urheilu

Auringonkakku

Jostain jotain jo tietävä
Kesäkuiset 2025
Itse oon niin väsynyt etten oo jaksanut muuta kun koiraa lenkittää.
Oon myös vähän vauhko etten uskalla ajatella et menis hölkkäämään ettei vaan alkio sieltä huuhtoudu ulos rytäkässä (8+0). Ja tiedän et suositus olisi jatkaa kaikkea normaalia liikuntaa.. mut viikottaiseen uimahalliinkaan en oo viitsinyt mennä tulehdusriskin takia, mutta sekin lienee hömppä-ajatus?

Vinkkejä siis jakoon ja ylipäänsä keskustelua aiheesta? :)

Oon myös vähän vauhko etten uskalla ajatella et menis hölkkäämään ettei vaan alkio sieltä huuhtoudu ulos rytäkässä (8+0). Ja tiedän et suositus olisi jatkaa kaikkea normaalia liikuntaa.. mut viikottaiseen uimahalliinkaan en oo viitsinyt mennä tulehdusriskin takia, mutta sekin lienee hömppä-ajatus?

Mä en viitsi mennä uimaan, kun nännit törröttää niin paljon ja muutenkin on turvoksissa, et tarttisin topatun uimapuvun 🤭

Koiran kanssa tulee ulkoiltua päivittäin ja joogaa aion jatkaa ja ottaa rinnalle vielä kotona tehtävän äitiysjoogan.

Lantionpohjan harjoituksia päivittäin. Venyttelyä ja keho huoltoa 👌

Mä kysyin tuosta uimahallista ultran aikaan, ja lääkäri sanoi, että on hyvin turvallista siihen saakka, että loppuvaiheessa alkaa olla vähän auki, jolloin tulehdusriski on läsnä. Eli ekan ja toisen kolmanneksen voi ihan normaalisti huoletta uida, ja on oikein hyvääkin liikuntaa.

Pahaolo vaivaa kun menee salille jos yhtään tekee rankemmin. Joten viimeiset neljä viikkoa en oo oikeestaan käynyt ollenkaan. Lenkkeillyt hieman mutta tosi vähälle tippunut nyt liikunta mikä ei hyvä, koska teen myös istumatyötä

Mullakin tauko salilla käynnissä. Olen aiemmin käynyt työpaikan salilla, mutta nyt työpöivän jälkeinen väsymys, paljastavahko turvotus ja pahoinvointi eivät innosta menemään sinne 😜

Vesijumppaan menen heti, kun on vähän parempi olo ja aikatauluihin sopii. Ainakin Pk-seudulla uimahalleissa saattaa olla sellaisia videolta ohjattuja sopivan haastavia jumppia -suosittelen!

Ps. Topatut kupit olleet uikkarissa jo pitkään mainitsemastasi syystä @Marsipaani87 😆
Pahaolo vaivaa kun menee salille jos yhtään tekee rankemmin. Joten viimeiset neljä viikkoa en oo oikeestaan käynyt ollenkaan. Lenkkeillyt hieman mutta tosi vähälle tippunut nyt liikunta mikä ei hyvä, koska teen myös istumatyötä

Tulipa pyöräilystä mieleen, että oletteko hakeneet raskaus-/vauvavakuutusta? Me haimme esikoiselle ja tuli silloin vertailtua paria yhtiötä. Vakuutusehdoissa oli jotain tosi huvittavia urheiluun ja kaikenlaiseen elämiseen liittyviä rajoituksia. Muistaakseni pyöräilykin oli kielletty 😆 Toki ymmärrän, ettei loppuvaiheessa raskautta ehkä tulisi mieleen mennä esim. Laskettelemaan, mutta aika urpolta tuntui osa ehdoista.

En oo hoksannutkaan et raskauden ajalle voisi jonkun vakuutuksen ottaa. 😊 täytyypä selvitellä olisiko siinä jotain ideaa, ja varmaan vauvalle joka tapauksessa kannattaa ottaa.. hmm 🤔

Vähän samoja pohdintoja ollut mullakin lenkkeilystä ja uimisesta. Lenkkeily (hölkkä, juoksu) pelottaa että tärinä vois aiheuttaa km ja uimahallista tulee tulehduksen pelko. 🙈 Olen tykännyt käydä yleisissä saunoissa + avannossa mutta nyt on sekin jäänyt, kun en tiedä, onko kovin terveellistä voimakas kylmä- kuuma? Salilla ajattelin kyllä käydä 😌 Ja jooga+ pilates.

Vähän samoja pohdintoja ollut mullakin lenkkeilystä ja uimisesta. Lenkkeily (hölkkä, juoksu) pelottaa että tärinä vois aiheuttaa km ja uimahallista tulee tulehduksen pelko. 🙈 Olen tykännyt käydä yleisissä saunoissa + avannossa mutta nyt on sekin jäänyt, kun en tiedä, onko kovin terveellistä voimakas kylmä- kuuma? Salilla ajattelin kyllä käydä 😌 Ja jooga+ pilates.
Mä ajattelin alkaa taas uimassa käymään, oon välillä 11+3 nyt :) ainakin neuvolassa sanoivat et voi uida. Synnytyksen jälkeen välittömästi sit eri juttu

Tiedoksi kaikille, että uida voi normaalisti niin kauan kuin lapsivesi ei ole mennyt. Tämän olen selvittänyt esikoisen raskaudessa ja uin ihan loppuun asti useamman kerran viikossa. Muutenkin liikkua kannattaa, sillä se auttaa synnytyksessä ja palautumisessa.

Tiedoksi kaikille, että uida voi normaalisti niin kauan kuin lapsivesi ei ole mennyt. Tämän olen selvittänyt esikoisen raskaudessa ja uin ihan loppuun asti useamman kerran viikossa. Muutenkin liikkua kannattaa, sillä se auttaa synnytyksessä ja palautumisessa.
Eilen menin parin kk tauon jälkeen uimahalliin ja tarkoitus olisi käydä viikoittain :) (nyt vkolla13)

Mullakin on jääny salilla käynti ja juoksulenkit.. jospa sitten salille kun tää huono olo ja väsymys helpottaa. Koirien kanssa olen kyllä lenkkeillyt ja muuten tulee elettyä aika aktiivista elämää. Paljon on silti sohvalla nukkunu ja yöunet oikein makoisasti 😂 täyteen silti aktivoitua liikkumaan koska se helpottaa kaikkia oireita. Muistan mun eka rakkaudessa 10 vuotta sitten lenkkeilin päivittäin pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä, suosittelen! Venyttelyä vois myös kotona tehdä ja muistaa juoda tarpeeksi vettä

Eilen menin parin kk tauon jälkeen uimahalliin ja tarkoitus olisi käydä viikoittain :) (nyt vkolla13)
Minäkin kävin tänään uimahallissa ja ajatuksena olisi alkaa useammin käymään 😊 Siinä onkin aika lailla minun urheilut lapsiperhearjen ja nukutuslenkkien lisäksi 😄 Vesijumpasta pohdin että onkohan siinä mitään, mitä pitäisi huomioida tai liikkeitä joissa olisi hyvä ottaa vähän rauhallisemmin, mutta kysyn sitten ainakin neuvolasta. Kuopuksen raskaudessa kyllä taisin käydä kerran vielä lasketun ajan jälkeen vesijumpassa ilman mitään seuraamuksia 🤭

Mullakin ollut älytön väsymys tähän asti, koiran kanssa lenkkeilty, mutta rankimmat lenkit siinäkin jäänyt, kun ei vaan jaksa. Hevosen kanssa puuhastellaan kaikkea, ratsastus jäi aika nopeaan pois pitkälti kylläkin, koska ei vaan jaksanut ja nyt koen ettei humputtelu ole enää riskin arvoista - eilen kokeilin vähän mutta säpäkän hevosen kanssa tuli sivuloikka joka vihlaisi mahasta, joten päätin että ratsastukset oli siinä.

Uimista oon aina rakastanut ja sitä oon tehnyt yhä paljon. Onneksi saa hyvällä omalla tunnolla sitä tehdä.

Mä en oo kuukauteen saanut ees koiraa lenkitettyä. Onneksi anoppi on mielellään ottanut ton energiapakkauksen hoitoon välillä. Mulla ei oo varsinaista pelkoa et mitään kävis, mutta pahoinvoinnin takia energiatasot on niin alhaalla, että pidemmät lenkit ei vaan yksinkertaisesti onnistu🥺 nyt viikkoja 14+0, jännä nähdä onko koko raskausaika samanlaista😅

Takaisin