Liikunta raskausaikana

Mikä ihmisillä vointi on ollut viime aikoina, onko liikunnan ilo (tai tilanteesta riippuen "ilo") alkanut palata toiselle kolmannekselle siirtyessä vai onko tullut liitoskipujen/vastaavan myötä uusia rajoituksia?

Ollaan reissussa enkä poikkeuksellisesti ottanut juoksukenkiä mukaan, mutta viikon istumisen jälkeen alkaisi jo sykkeen kohottaminen houkutella. Alaselkä on alkanut kipeytyä kävellessä - pitäisi varmaan löytää aikaa treenata tukilihaksia, mutta katsotaan onnistuuko 🤔

Tänään sentään ainakin puheissa että kokeiltaisiin päästä ladulle, jos lähistölle on sellainen tehty. Todennäköisesti lumen pinta on vielä niin jäinen että pystyisi hiihtämään ihan hangillakin, mutta metsässä on niin paljon pälviä ja kiviä että ei kyllä huvittaisi lähteä kolhimaan suht-uusia suksia niihin, ellei ole ihan pakko.
Mä oon aiemmin liikkunut hyvinkin aktiivisesti, mutta lapsen ja opintojen myötä tuntuu hyvin vaikeelta järkätä sille aikaa. Mutta nyt raskauden myötä oon taas aktivoitunut, teen punttijumppaa kotosalla ja fillaroin kouluun. Jospa liikkuminen suojais vähän selkäkivuilta, joita viime raskaudessa oli ihan riittämiin. Ja onhan se synnytys ja siitä palautuminen myös aikamoisia operaatioita, että sikäli ois kiva vähän parantaa kuntoa. Varsinkin kun nyt ei ole mitään kipuja tms. jotka estäis treenaamisen.

Vointi on tällä hetkellä aika oireeton ja hyvä ja yritän nyt nauttia raskaudesta kunnolla🤩 Ensimmäinen kolmannes meni aikalailla harjoittelun, pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa painiessa. Nyt kun olo parantunut niin pyrkinyt lisäämään liikuntaa ja alkanut taas treenailemaan kevyesti ja kasvattamaan annoskokoja, sillä painokin oli laskenut jonkin verran neuvoloiden välissä. Yritän myös venytellä joka ilta vähäsen, jotta ei tulisi kivut niin pahana kun vatsa alkaa kasvaa.

Takaisin