Liikunta raskausaikana

Mulla on fyysinen ja sesonkipainotteinen työ, joten askeleita tulee parhaimmillaan jopa 30t-50t. Mutta vastapainona on päivät koneessa istumista. 🤭 Oon nyt viime syksyn käynyt kolmessa ryhmäliikunnassa, joista yksi kuntosaliharjoittelua ja kaksi sisältää lihaskunnon lisäksi sykkeennostoja. Pyrin vähintään kerran viikossa myös lenkkeilemään, aloitin jo taas juoksun, mutta joulun aikaan rytmi unohtui. Illat menee niin nopeasti, kun on 16-16.30 kotona ja taapero menee 19-19.30 sänkyyn. Kehonhuoltopuoli mulla on aivan retuperällä, esikoisen raskauden aikaan kävin äitiysfyssarilla kerran kuussa ja oli huippua. Täytyy harkita sitä nytkin.

Mulla on myös saliohjelma raskausajalle, ainakin keskivartalotuen juttuja aattelin hyödyntää. Jatkan noita ryhmäliikuntoja kunnes alkaa töissä sesonki, joka kestää maaliskuun puolivälistä syyskuulle. Toivon, että enimmät kiireet on ohi, kun vauva syntyy. 🫣

Toi äitiysfyssari ois kyllä kova, olin valmiiksi selän kanssa ongelmissa ja on kohtalaisen raskas työ varastolla, esikoisen aikaan jäi työnteko aika vähälle kun olin niin kipeenä, että toivois nyt sujuvan vähän paremmin 😅

Toi äitiysfyssari ois kyllä kova, olin valmiiksi selän kanssa ongelmissa ja on kohtalaisen raskas työ varastolla, esikoisen aikaan jäi työnteko aika vähälle kun olin niin kipeenä, että toivois nyt sujuvan vähän paremmin 😅
Suosittelen erittäin lämpimästi! Mulla kans alaselkä kovilla, ja sain kyllä sieltä fyssarilta eväitä ihan loppuelämäksi. Opin hengittää oikein treenatessa, rakentamaan ryhtiä paremmaksi yms. 😊

Suosittelen erittäin lämpimästi! Mulla kans alaselkä kovilla, ja sain kyllä sieltä fyssarilta eväitä ihan loppuelämäksi. Opin hengittää oikein treenatessa, rakentamaan ryhtiä paremmaksi yms. 😊
Kuulostaa hyvältä, mun piti tänä vuonna hakea Kelan selkä kuntoutukseen, mutta se taitaa nyt jäädä välistä 😅
Mutta jotain eväitä tähän selkään tarvii kyllä ammattilaiselta ☺️

Itse käsitin, että tarkoittaisi nimenomaan perinteisiä vatsarutistuksia. Kyykyt ilmeisesti ok myös painojen kera (?), ainakin vielä alkuraskaudessa. Toki onhan muitakin liikkeitä vahvistamaan vatsalihaksia. AI kertoi, että esim dead bug -tyyppiset liikkeet olisivat ihan turvallisia.
mutta ei nyt varmaan ihan järisyttävän isoilla painoilla kannata kyykätä.

Itse maverin tänään 70 kilolla ja ajattelin että olisi vähän liian painava. Ykkösmaksimi saattaisi olla tällä hetkellä 100 kg (olen joskus nostanut 137,5 kg 😅). Ehkä joku 60 kg olisi sopiva sarjapaino😄. Kyllähän sitä ponnistellessa mietti että vahingoittaako sitä alkioita/aiheuttaako keskenmenon. Ehkä parempi himmailla niin että tuntuu muttei joudu ponnistelemaan.

Takaisin