Liikunta raskausaikana

Pikkutytöt

Näppärä viestien naputtelija
Toisen ketjun keskustelusta innoittuneena perustetaanpas liikunnalle omansa! 🏃‍♀️💃🧘‍♀️🏊‍♂️🏋️‍♀️

Mulla tarkoituksena käydä kaksi kertaa viikossa jumpassa keväällä, kausi jatkuu toukokuun puoleenväliin saakka. Ja kerran viikossa on taaperotanssitunti, joka sekin on aikuisellekin kohtuullista liikuntaa, ihan jo sen takia, kun koko ajan istutaan alas kuuntelemaan ohjeet ja ylös tekemään liikkeet ja nostellaan niitä taaperoita osassa liikkeitä. Kun maha alkaa yhtään tulla esiin niin pyydän jumppaohjaajilta vaihtoehtoiset liikkeet punnerruksiin ja vatsalihasliikkeisiin. Haaveena myös päästä hiihtoladulle, mutta täällä etelässä vasta nyt ekaa kertaa on ees ladut saatu tehtyä ja nyt pitää odottaa, että keli lähenee taas nollaa, kun mulla pelkät luistelusukset ja siihen paras keli sellainen -5C-+2C.

Mites te muut?

Lempi harrastukseni hiihto on nyt vähän huonolla mallilla kun lunta tulee ja menee, latuja ei pääse vetämään.
Tällä hetkellä harrastan päivittäin pilatesta kotilaudalla ja perus lenkkeilyä, täällä maalla ei oikein liikuntaryhmiä ole mihin osallistua.
Lisäliikuntaa tulee vanhan omakotitalon puulämmityksestä ynnä muusta piha- ja sisätöistä. Taapero vielä mukana menossa tässä kaikessa niin askelia tulee mukavasti 🙈
Nyt kun on esikoisen raskaudesta tämä +10kg vielä jäljellä, niin jännittää kyllä kovasti miten nyt käy. Eihän sillä toki väliä ole mutta olisi mukava mahtua vanhoihin vaatteisiin vielä vuoden lopulla.

Mä käyn salilla ja kävelylenkeillä. Viime raskauden aikana en tehny salitreeniä, niin pitää varmaan vähän ottaa selvää mitä kaikkee pitää välttää. Ja muutenkin tietty sitten jaksamisen mukaan!😊

Lenkkeilen muutamia kertoja viikoittain ja työmatkat kuljen kävellen/pyöräillen. Epäsäännöllisen säännöllisesti tuli myös heiluteltua kahvakuulia ennen plussausta, joten varmaan jatkan tätä niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Uudet karvapohjasuksetkin ostin toissatalvena ajatuksella että nyt ruvetaan sitten tosissaan hiihtämään, taisin käydä sinä talvena muutamia kymppejä sivakoimassa ja viime vuonna vain pari 😅Tänä talvena en oo selvinny suksille ollenkaan vaikka lunta ja latuja on vaikka millä mitalla 🙈🫢😂 Noooh, kevättalvellahan ne kunnon hiihtokelit vasta tuleekin 😄

Oon nyt käynyt kuntosalilla kesästä asti nelisen kertaa viikossa, katotaan pysyykö tahti 😄 Kävelyä tulee reippaasti, vähintään tunnin päivässä, koska taitan matkat kävellen töihin, salille ja kauppaan. Hiihtoladuille myös yritän päästä, kun ne täällä alkaa kunnossa olla 🤩

Mä harrastan Hyroxia, en mitenkään tavoitteellisesti eikä haaveissa oo kilpailla. Sitä ja siihen liittyviä oheistreenejä varmasti pystyy treenaamaan pitkään, voi kuitenkin hyvin säädellä tahtia, painoja ja liikkeitä oman fiiliksen mukaan :) Onneks on ohjaajina pari naista, joilla on lapsia niin heiltä saa varmasti hyviä vinkkejä raskauden aikaiseen treenaamiseen. Lisäksi käyn kerran viikossa vesijumpassa ja meillä on koira, joten sen kanssa tulee ulkoiltua.

Takaisin