Liikunta raskausaikana

Mä odotan että lumet/jäät sulaa ni pääsee sekä uskaltaa paremmin käydä kävelyllä.. se on mun pääasiallinen liikunta.. viime keväänä innostuin kuntopyöräileen ja jumppaileen kotona, mut nyt ne ei nappaa ollenkaan.
 
Mulla on tuo liikunta jäänyt kuopuksen jäljiltä ja nyt sen sit huomaa kun selkä ja jalat alkaa krakaamaan. Kävin tänään työterveydessä fyssarilla ja sain jotain jumppaohjeita joita aattelin tehdä. Lisäksi rauhallista kävelyä. Paras edetä rauhassa ettei nuo oireet pahene.
 
Mulla on pahoinvoinnin takia jäänyt liikunta hyvin lyhyiksi ja hitaiksi kävelylenkeiksi - hyvänä päivänä voi alku mennä normaalivauhtiakin, mutta viimeistään puolen tunnin jälkeen tahti hidastuu lompsimiseksi. Huonoina päivinä en ole päässyt postilaatikkoa pidemmälle.

Ostin myös liikuntaetuuksilla mamajooga-verkkokurssin, mutta en ole vielä kokenut oloa niin energiseksi että olisin saanut aikaiseksi aloittaa sen. Itseäkin mietitytti tavallisten jooga- ja pilates-asentojen sopivuus, joten etsin netistä vartavasten raskausajalle tarkoitettuja ohjeita ja päädyin tähän.
 
Helmikuun pakkasilla ulkoilu jäi aika vähälle. Kun paleli koko ajan muutenkin, niin ei ollut mitään halua pistää nenää ulos - 20 asteeseen!

Nyt toisen kolmanneksen alettua energiaa alkaa olla taas eri tavalla, ja ilahduin tässä aurinkoisina päivinä kun tajusin, kuinka ihana aika tämä kevät ja kesä on olla raskaana! On valoisaa ja lämmintä, ja tulee liikuttua ja ulkoiltua varmasti eri tavalla kuin kahdessa aiemmassa raskaudessa, joissa vauvat syntyvät jo kesällä.
 
Takaisin
Top