Liikunta raskausaikana

KoBe

Varmaotteinen viestittelijä
Tammikuunmammat 2015
Tällainen aihe siis täällä. Tuolla yleisemmälläkin puolella saattaa asiasta olla kirjoittelua, mutta siellä tulee käytyä vähemmän ja joskus ketjut ovat jo todella pitkiä.

Tiedän, että jossain vaiheessa ei saisi enää suoria vatsalihaksia treenata, ja olen myös lukenut, että voimakas tärinäkään ei ole hyväksi.

Itsellä liikunta helpotti pahoinvointia aluksi, mutta nyt on ollut niin kuuma, etten ole mitään harrastanut. Pyöräilyä vielä kolme viikkoa sitten, nyt en sitäkään.

Sulkapalloa aion vielä pelata niin kauan kuin pystyn, ja syksyllä menen uimahallille uimaan. Kuntosalilla aion myös käydä ainakin harvakseltaan, ja kävely on aina hyvä, kunhan ilmat viilenee. Ellei sademäärät lisäänny, ei sienestämään tarvi juuri mennä. Ilmajoogaan olen halunnut mennä jo puoli vuotta, saa nähdä saanko aikaiseksi. Hiihtämässäkin olen talvisin käynyt, mutta olen luistelutyylillä niin huono, että voi olla etten vatsa isona halua nähdäkään niitä suksia, vaikka onhan sitten ne pertsat. Putkeen pääsee hiihtämään jos lunta ei tule maahan.

Ratsastamaan menen seuraavan kerran synnytyksen jälkeen.

Miten muilla? Onko jotain, mitä olette joutuneet lopettamaan tai minkä aiotte raskaana ollessanne aloittaa tai mitä jatkatte? Onko tietoa kielletyistä liikkeistä?
 
No salilla ei jalkaprässiä ja vatsalaitetta kannata käyttää. Kohtu voi jäädä jollain tapaa jumiin, näin olen lukenut. Itse harrastan lähinnä pyöräilyä, lenkkeilyä ja salia. Kaikki menee salilla vielä, painoja tosin oon rajottanu, lähinnä ylläpitävää liikuntaa. ☺️


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Fillarointi, jumpat, uinti ja juoksu. Tarkoitus jatkaa niin kauan kun tuntuu hyvälle :)
 
Juoksuun myös aion viileämmillä ilmoilla palata, jos pystyn. Tai sitten hölkkä-kävely-yhdistelmää.
 
Kakkossivulla on aikasempi ketju aiheesta :)
 
Ääh, en huomannut. Täytynee elvyttää sitä..
 
Takaisin
Top