Liikunta ja paino

purppurapilvi

Oman äänensä löytänyt
Ajattelin tehdä tällaisen uuden ketjun näille aiheille, koska itsellä molempien aiheiden suhteen mietityttää aina vähän väliä asiat. Tulkaahan kertoo millaista liikuntaa harrastatte ja täytyykö soveltaa tai jopa lopettaa raskausaikana? Onko painoon liittyen ajatuksia, joita haluat jakaa? 😊

Mulla kiinnostaisi kuulla, mitä kuntosalitreenissä olisi hyvä ottaa huomioon? Tietty vatsa- ja selkäliikkeet sovellettuina, mutta saa myös ehdotella sopivia liikkeitä näihin. Tarkoitus olis salilla käydä mahdollisimman pitkään ja muutenki liikkua tavalliseen tapaan.

Mun lempilaji on lenkkeily jota aion jatkaa suunnilleen samalla rasitustasolla kuin aiemmin niin pitkään kuin paikat kestää. Olin vähän suunnitellut että mittaisin matkan ja kokeilisin pystynkö juoksemaan puolimaratonin tässä joululomalla, mutta se saa nyt jäädä ja pitkänä voi juosta vaikka kympin jos innostuu.

Hiihdettyä tulee myös jonkin verran ja sitä voi varmasti hyvin jatkaa, mutta vapaalaskettelu ja satunnainen kiipeily varmaan jäävät pois, vaikka ensimmäistä kovasti tekisikin mieli ainakin yhden kerran vielä tämän talven aikana harrastaa.

Metsäkävelyt on kyllä parhautta 😊

Oon juossut useita puolikkaita ja muistaakseni pari kertaa päässyt kokonaisen loppuun. Oli vähän toiveissa että pääsisin kesällä taas ilmoittautumaan jollekin pidemmälle matkalle, mutta paljon mieluummin jäisin kyllä äitiyslomalle jos sinne asti vaan menisi kaikki hyvin.

Mulla taustalla kierron puuttuminen, ja jouduin lopulta ottamaan salilta täystauon ovuloidakseni ajallaan. Ja raskaaksi sitten tulinkin, kahdesti jo tänä vuonna, molemmilla kerroilla pian tauon alettua. Elokuussa alkaneessa jatkoin treeniä jo enne plussaa, ja pelkään sen vaikuttaneen keskenmenoon. Nyt en ole treenannut lainkaan, enkä varmasti uskalla sitä tehdä ollenkaan ennen kuin istukka ottaa johdon. Sitten varmaan palaan salille tyyliin kyykkyjä tyhjällä tangolla ja katsotaan miten etenee. Nyt joogaan vaan päivittäin ja kävelen toki.

Painoa en ole katsonut sitten syyskuun. Lihotin 7-10 kg saadakseni kierron kohdilleen. En aio neuvolassa kertaakaan käydä puntarilla, enkä muutenkaan raskauden aikana. Mitä sitä turhia. Tuo keskenmeno antoi loppusysäyksen aivan uuteen olemiseen kehon kanssa. Teen hyvän olon päätöksiä ilman numeroita, ja kummasti on kaikki ruokaralli päässä ja herkkuhimotkin hävinneet.

@Seikkailija tosi fiksuja muutoksia olet tehnyt ☺️ Mä en vielä tiedä meinaanko katsoa painoa raskauden aikana. Noin viikko sitten katsoin uteliaisuudesta. Mutta toi on kanssa itselle helposti vähän semmoinen kaksteränen miekka. Parhaiten menee, kun keskittyy juurikin siihen hyvään oloon ja sillon painolla ei oo väliä (kun ei siis mun tapauksessa liikuta yli- tai reippaassa alipainossakaan).

Takaisin