Liikkuminen ja syöminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Paukku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niiskumuikkusen tekstiin olisin painanut kyllä nappia "Kateellinen", jos sellainen löytyisi. Mulla agilitytreenit jäi pois jo heinäkuussa ja omatoimitreenitikin jää aika vähäiseksi. Koirat raukat jää aika kevyelle liikunnalle, kun hyvin rauhakseen vaan jaksan kävellä, eikä meillä mieskään oikein ole aktiivinen lenkittäjä, vaikka muuten urheileekin. Yritän pitää vapaana koiria nyt sitten vastaavasti enemmän. Fyssarin ohjeistamia lihaskuntoliikkeitä koitan tehdä muutaman kerran viikossa ja edelleen kipuan kaikki rappuset ja kerään sen vähän hyötyliikunnan, mitä meidän arjessa saa hyödynnettyä. Asumme niin landella, että kävellen meiltä ei lähdetä kyllä mihinkään asioille. Mutta ehkäpä tässä noita rauhallisia kävelylenkkejäkin voisi tehdä vähän enemmän ja pidempään kohta kun äitiysloma alkaa ja pääsee päiväaikaan ulkoilemaan. Olen toiveikas ainakin. :)

Liikunta on kylla kovasti vahentynyt. Ihan alussa kavin sellaisilla bootcamp pilates-tunneilla, joita tehdaan reformer-laitteilla. Jossain siina rv10:n kohdalla loppui kunto ja jatin kokonaan pois. Valitettavasti sopivia aloittelijan tunteja ei ollut tarjolla. Sitten tein raskauspilatesta kotona ja kavin hieman salilla seka kavelin ainakin reilun 30min paivassa. Nyt olen kaynyt toisesta komanneksesta lahtien raskauspilatestunneilla seka yritan kavella sen 30min per paiva ja ne ovat kylla olleet tosi hyvat, vaikka valilla tuntuu etta pitaisi tehda enemman.... Viela toissa ollessa aamulla junalle kavellessa valilla sain paljon kivuttomia supistuksia. Mietin supistusten yhteytta huonost nukuttuun yohon ja siihen miten vatsa on toiminut, kun monesti voin kavella reippaasti ilman mitaan supistuksia. Nyt pilates on ollut tauolla 2 viikkoa ja olen yrittanyt tehda liikkeita kotona, jottei selka kipeytyisi ja sisavatsat pysyvat kunnossa. Onneksi huomenna tunnit alkavat taasen. Uskoisin etta tuo raskauspilates on auttanut siihen, etta olen voinut melko hyvin fyysisesti, kun kasien turpoamista ja pakotusta ei oteta lukuun (jannetuppitulehdus).

Oletko aloittanut kuntoilun? Miten aloitit/aloitat/aiot aloittaa?

Nonni. Nyt on lopputarkastus lapaisty ja operaatio "Takaisin kuntoon" voi pikkuhiljaa alkaa. Tunnustan, etta olen kylla niin totaalisen "rapakunnossa", etta taytyy aloittaa aivan alusta. Harkitsin joogatunnille menoa ja salillekin, mutta tehtyani kotona kaksi aurinkotervehdysta totesin, ettei ole mitaan jarkea! En nimittain jaksaisi pysya mukana kuin ehka ne ensimmaiset rentoutusharjoitukset, tai venyttelyt. Ja varmaan hukkuisin hikeeni viimeistaan kymmenen minuutin jalkeen. Tai pyortyisin rasituksesta. :) Eli olen nyt sitten tsemppaillut kotona ja kaynyt viisi kertaa viikossa tunnin vaunulenkilla, mika riittaa aivan loistavasti talla hetkella, jos hikoilun maarasta voi mitaan paatella. Lisaksi teen lihastreenia kotona, tai ehka lihasten hakutreenia pikemminkin... ;) Olen keskittynyt isoihin lihasryhmiin; jalkoihin, keskivartaloon ja ylakroppaan.

Voi pojat, etta olen usein vasynyt ja laiskottaa ihan tolkuttomasti. Jos valita saisin, istuisin sohvanmutkassa mussuttamassa irtokarkkia ja katsoisin vauvan kanssa hyvia leffoja. Mutta aina kun saan jotain tehtya, ja olen yhta makaronia pienenkin ponnistuksen jalkeen, fiilis on mita mahtavin. Eli pyrin jatkamaan tasta - pohjaltahan paasee vain ylospain. :)

Olen käynyt nyt kahtena iltana tällä viikolla lenkillä. Suurin osa lenkistä reipasta kävelyä, mutta sitten aina välillä juoksua 1-3min. Kyllä tekee hyvää. Ai että: tätä olen odottanut. Hiki virtaa ja pääsee taas pikkuhiljaa hyvään juoksukuntoon. ;)

Huoh..mulla alkaa vieläkin alapäätä jomottamaan esim. kaksi perättäistä shoppailupäivää. Noh, mutta parempaan mennään joka viikko, joten ei liene syytä masentua. :)

Emmy', Olet inspiraationi! Tulin juuri lenkiltä ja luulin, että kuolen. No, selvisin, vaikka olin kyllä universumin hitain hölkkääjä. ;) Nyt on voittajafiilis!!

vastavirrassa: Kyllä mullakin juilii vielä välillä alapäätä, mutta yleensä sen tekee pitkä istuminen, ei niinkään liikunta. ;) Eiköhän sullakin kohta helpota se kipu - tsempit!

Libra: Ihana olet ♡ ja hyvähyvä: lenkille vaan! Siitä se lähtee - ei mene kauaa kun huomaat olevasi tosi hyvässä kunnossa. Juoksu on siitä kiitollinen laji, että kehityksen huomaa silmissä, kun vaan vähitellen pitkittää juostavaa matkaa ja muistaa säännöllisesti treenata. Haaveilen maratonista. Yhden puolikkaan olen juossutkin jo, viime vuonna. Saa nähdä milloin pystyn kokonaiseen. Se ei ole ihan heti, mutta ehkä n. vuoden päästä. ;)

Olet Emmy' aivan oikeassa. On vain niin jaatavaa huomata, miten paljon kuntoni on huonontunut verrattuna raskautta edeltavaan aikaan. Mutta olen kylla kaivannutkin hikiliikuntaa! On se kylla janna, etta kun menee lenkille tai salille pienta itseinhoa tuntien, niin palatessa on poikkeuksetta parempi fiilis ja askellus on kevyempi. :)

Takaisin