Liikkeet

Petronella

Silmät suurina ihmettelijä
Kuinkas muilla beibi liikkuu rv 30+ ?mulla liikkeet vähentyneet todella paljon, ja liikkeet jotka tuntuu harvoin on todella vaimeita tönäisyjä.beibi on kääntyny jo tulo suuntaa. Vaivaa mieltä:banghead:.Liikelaskenta ei päde kyllä täällä!en saa millään 10 liikettä tuntia kohden :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Sitten sokeria suuhun, kyljelleen ja uusi laskenta. Jos ei vieläkään niin yhteys synnärille. Tuskin siinä mitään on, mutta ohjeistus on tuo.
 
Joo tiedän ton käytännön. Mutta ei tuu vain täyteen tota 10 liikettä. Ja oon nyt jättäny sen vähä niikö pois koska se oli todella ressauttavaa mulle ku seurasin ja eikä tullu. Asiasta oon nl puhunu kanssa.
 
Mitä neuvolassa sanoivat? En minäkään päivittäin laskentaa tee, ainoastaan silloin jos on ollut hiljaista/en muista tunteneeni liikettä. Joskus vauva on tosi kauan hiljaa ja näillä viikoilla ne taitavatkin nukkua aika paljon. Meillä toimii musiikin soitto ja painelu, sitten vauva usein vastaa potkimalla.
 
Muokattu viimeksi:
No ei ne oikein mitää... sydän äänet ok niin vähän tuntuu että sitte annettiin asian olla. Huoli on kumminki kova kerta km on parit takana.
 
No kannattaisko sit ennemmin olla yhteydessä synnärille ja tutkia asia siellä kun jäädä kahtomaan ja antaa asian olla :eek: parempi varmistua kun miettiä jälkeenpäin
 
Vilkkaan esikoisen kanssa täytyy tunnustaa että välillä unohdan kuulostella maha-asukkaan liikkeitä. Jos koen että päivän aikana olen jotain muljahduksia tuntenut, niin en mieti asiaa sen enempää. Joskus taas vasta illalla muistan että mahassa on ollut hiljaisempaa ja jään kuulostelemaan asiaa. Usein ei tarvii kauaa odottaa kun mahabileet alkaa. Esikoista odottaessa taisin olla hieman tarkempi asiassa. Pointtini on, että en välttämättä huolestuisi heti jos mahassa on hiljaisempaa, varsinkin jos itsellä on ollut puuhakas päivä. Näillä viikoilla liikkeet myös vaimenee, koska tilaa on vähemmän.
 
Ok. Eilen illalla tuli pientä möngerrystä... ehkä mä pärjään maanantaihin, sillo on kättärille aika.voiko tohon Koti dopplerii luottaa noissa sydän äänissä ?
 
Ok. Eilen illalla tuli pientä möngerrystä... ehkä mä pärjään maanantaihin, sillo on kättärille aika.voiko tohon Koti dopplerii luottaa noissa sydän äänissä ?

Sillä voi vaan todeta vauvan olevan elossa, synnärin laitteilla saadaan ne kunnon käyrät joista voi jotain päätellä jos jotain on.

Varsinkin loppuraskaudessa pitäis olla aina ensimmäisenä yhteydessä ammattilaisiin.
 
Ei siinä kukaan tyhmä ole, jokaisella omat huolensa ja turhia käyntejä ei ole, jos on vauvan voinnista kyse. Vaikka olisikin "turha käynti", niin parempi katsoa kuin katua, niinkuin sanoit itsekin :)
 
Ja tässä vaiheessa sikiöllä on ns lepopäiviä...ja kombinaatio potkii selkään päin...ja jos itse on ollut paljon liikenteessä voi sikiökin olla väsynyt.

Mulle sanottiin, että jos päivän aikana on tuntenut sikiön liikkuvan, se riittää. Selkeästi myöhemmin on noi liikelaskennat oleellisemmat..nyt on sikiöllä vielä tilaa liikkua. (Tietenkin, jos on komplikaatioita ollut, tilanne voi olla eri, mutta perustervetylsä raskaus ei vaadi tässä vaiheessa koko ajan huomiota 10 liikkeeseen)
 
Takaisin
Top