Liikettäkö..?

Liikkeet tuntuu selvästi :) kauheeta mylläämistä, varsinkin nukkumaan mennessä jymäyttelee kunnolla :D mieskin on jo moneen kertaan tuntenut töytäisyt. Viikkoja nyt 19+2.

Tänään huvikseni kutsuin miehen kokeilemaan masun päältä ja kyllähän tuo tunsi liikkeet :) - en tiedä olisiko jo aiemmin tuntenut jos olisi kokeillut. Silloin ku itse aloin tuntea ni mies innoissaan heti kokeili mutta eihän ne vielä silloin tuntuneet ulospäin. :)

Mun sisällä asuu ninja...  En tiedä mitä hyppypotkuja ja voltteja siellä reenataan, mutta aikamoisen voimakkaat on liikeet.  Ja ne on voimistunu tässä ihan viikossa.  Onneksi ne ei sentään vielä satu, mutta käteen kun tuntee, alkaa oikeen naurattaa.  Jos sama meno jatkuu tyypin voimistuessa, ni sit ei varmaan enää naurata.  Vähän tuli huoli siitäkin, että onkohan sillä tarpeeksi vettä, kun noin hyvin tuntuu... Aina pitää olla vähän huolissaan jostain :|

Tää meidän toinen masumönkiäinen on kyllä ihan toista maata esikoiseen verraten :) esikoinen huitoi ja heilui jo ekassa ultrassa ihan hillittömästi, ja odotusajan liikehdinnät oli melkosia :) tää toinen taas oli ekassa ultrassa todella rauhallinen, ja sama meno jatkuu liikkeissäkin.. Varmaan sitten synnyttyäänkin on rauhallinen, mutta mistä sitäkään sitten tietää. :)

Nyt alko kunnon jytinä!! :D Ensimmäisen kerran pienet liikkeet tunsin viime sunnuntaina, hyvin hentoisena ja tarkkaan tunnustellessa, eli en varmaan niitä liikkeiksi olis tunnistanu ellen olis ollut ihan kunnolla ja ajatuksen kanssa kuulolla. Nyt hipsuja onkin tuntunu päivittäin sen jälkeen, äsken taas alkoi sellainen hipsuttelu, mut muuntautui äsken aika nopeesti toiselta sivulta ihan keskelle vatsaa kunnon jytinäksi. Kaveri vissiin vaihtoi asentoa ja antaa nyt sit palaa ihan tunteella :D

Samaa ajattelin minäkin, minullakin kasvaa pieni ninja sisällä  Ihan viime aikoina on alkanut tuntumaan vauvan uni-valverytmi enempi kuin aikaisemmin. rv 21+2. Kuinkas teillä muilla?
Esikoista odotellaan ja kaikki kuplinta ja hipsuttelu on uutta ja ihanaa. Viimepäivien vatsan tuntemuksista olen iloinen, välillä ne tuntuvat hieman ikäviltä. Tulevat yllättäen ja jotkut tuntemukset jopa hieman satuttavat. Kaippa nämä kaikki kuuluvat asiaan.

Täälläkin on jo pari päivää tuntunut selvää möyrimistä. :love2 Aikaisemmin on ollut vain pieniä hipaisuja harvakseltaan, mutta sitten ihan yhdessä yössä alkoi tuntua kunnolla.

Tänään 20+0!

Eilen ku kateltii telkkaria ja makoilin selällää.. nii yhtäkkii alko hirvee potkiminen ja liikkuminen mahassa :D pikkunen potki nii "kovaa" et maha oikee "heilu".. se oli jotai ihanaa.. nyt mieski näki, ku se ei oo tuntenu mitää.. Mut sit ku se laitto käden mun mahalle niii heti lopetti.. :) Voi että...<3

Mä oon nyt viime päivinä huomannu et on alkanu jo pienen hikotuksetki tuntumaan. Esikoisesta muistan et olin viikoil 26-28 ku alko liikkeet tuntua seistessä ja hikka viel vähän myöhemmin, et nyt mennää selvästi aiemmin näissä jutuissa <3

LilMinni: Minustakin tämä meidän toinen on vähän rauhallisempi liikkuja. Esikoinen aikoinaan liikkui välillä kyllä niin villisti, tosin voihan olla, että tämänkin meno vielä tästä villiintyy. ;) Mutta kun esikoisen liikkeet tuntuivatkin tosi aikaisin ensikertalaiselle, vaikka oli istukkakin etuseinämässä. Nyt takaseinämässä, eikä liikkeitä varmaan tuntenut sen aikaisemmin. :D Ehkä tämä kaveri on sitten tullut enemmän isäänsä aktiivisuutensa puolesta.

Minulla on kyllä taas tämä maha varsin alhaalla, tuntuvat Paken liikkeetkin välillä todella alhaalla. Ei ihmekään, ettei viimeksi ollut vaikeuksia kumartelussa ihan loppumetreilläkään. ;) Niin kovasti toivon, että tälläkin kertaa pääsisi yhtä helpolla. Olisi niin kiva kesällä jaksaa touhuta ja liikkua tytön ja elukoiden kanssa.

Minä olen huomannut että B-vauva taitaa olla näistä typyistä se vilkkaampi, kun taas A-vauva ottaa iisimmin - mielenkiintoista nähdä jatkuuko sama touhu sitten kohdun ulkopuolellakin! :smile

Kaveri on ollut massussa tähän saakka tosi aktiivinen, ja liikkeet ja jytinät on tuntuneet. Mutta nyt taas pari päivää on ollut rauhallisempaa ja olen tietenkin huolestunut:( Tuntuu, että etsin murehdittavaa kaikesta.. Hyvin todennäköisesti kaikki on kuitenkin edelleen hyvin. Istukka on etuseinämässä vaimentamassa potkuja ja vauva saattaa olla sellaisessa asennossa, että potkuja on taas vaikeampi tuntea.. Huoh! Ensi viikolla onneksi neuvola ja 24 viikkoa sitten täynnä.

Älä huoli bonn. Eikös vauvat vaan pidä välillä rauhallisempia päiviä ja keskittyy kasvuun ;) Munkin masuasukki piti just pari pv hiljaiseloa ja sitten taas aktivoitui. Mulla samaten Istukka edessä niin ei varmaan pienimmät liikkeet edes tunnu.

Moi!
Huomenna on rv 25+0. Muutamaan päivään ei ole kauheasti liikkeitä tuntunut, niin soitin varmuudenvuoksi neuvolaan, niin maanantaina tsekkaavat varmaankin sykkeet. Liikkeitä toki tuntuu, mutta selvästi vähemmän kuin ennen, ja melko harvoin. Istukka on tosin oikealla edessä, ja yleensä olenkin vasemmalla puolella tuntenut liikkeet, mutta kun niitäkään ei paljon tunnu. Saa sitten ainakin mielenrauhan. Kun neuvolakäynneillä ja ultrissa on aina ollut niin vilkas, että miksi nyt sitten möksöttää =) Toivottavasti nyt tänään taas nukkumaankäydessä tuntuisi tutut liikkeet, viimeeksi kun kunnolla jylläsi niin herätin miehenkin naurullani =D

Mullakin on parin päivän välein muutamakin hetki, että tyyppi rytistää kunnolla, sitten taas on "lepopäivä" välissä ja miettii että onko kaikki hyvin. Kyllähän sitä liikkumattomuutta säikähtää... tosin kyllä sieltä aina jonkun muksauksen saa tuntumaan. Tosin mulla liikkeet harvoin tuntuu jalkeilla ollessa, joten voihan olla että joskus tyypillä vain on nukkumaanmenoaika samaan aikaan kuin minulla :)

Marylinille lohdutukseksi, että mun äiti väittää että ei kahden raskautensa aikana tuntenut juuri mitään liikkeitä! Minä olin kuulemma ultrien mukaan todella vilkas liikkuja, mutta lapsivettä oli paljon ja siksi kai tuntemukset jäivät vähäisiksi. Varmaan tuo lapsiveden määrä voi vaihdella samankin raskauden aikana, niin että välillä liikkeet tuntuu vähemmän!

mullakaaa ei oo nyt parii pvää nii kauheen tuntunu liikeet ..mut kyl pari töytäsyu tulee lu mener makoilee selällee.. mullaki istukla eessä.

Meidän esikoisella oli myös selkeästi rauhallisempia päiviä ja vilkkaampia päiviä. Kuitenkin päivittäin liikkeitä tuntui, joten en murehtinut. Olin esikoisen odotusaikana jotenkin kummallisen rento kyllä, ei stressiä ollenkaan odotusasioista. :D Nyt on toisaalta vähän enemmän ollut stressiä, mutta toisaalta, kun muistaa juttuja esikoisen odotusajalta, niin pystyy nytkin yleensä saamaan itsensä järkiintymään. Ei ne vauvelitkaan siellä koko ajan samalla tavalla liiku, joten sekin voi vaikuttaa siten, että liikkeitä tuntuu vähemmän/vaimeammin.

Sekin jos ipana sattuu olemaan selkä "ulospäin" ei niitä liikkeitä välttämättä tunnu melkeinpä ollenkaan...

Meilläkin Uusi tyyppi ottaa välillä pari päivää rennosti, välillä potkii yhtä mittaa. Päivittäin tunnen jotakin, joten en ole stressannut, "hätätapauksessa" sitten kuuntelen dopplerilla.

Viime yönä taas valvotti, kun Uusi tyyppi potki jonnekin tuonne alas sisuskaluihin. Samanlaista oli välillä jo 13. viikolla, kun aloin tuntea liikkeet, mutta nyt kyllä hitusen voimakkaampaa. Selkeästi Tyyppi alkaa melskata, kun käyn - tai yritän käydä - nukkumaan. Päivisin tuntuu ruoan jälkeen pari kipakkaa potkua, muuten ei juuri mitään.

Takaisin