Liikettäkö..?

Töissä tänää ku istuin nii tunsin jtn liikettä. Olin kahvilt tullu. Ei muö.maates Pahemmi tunnu. Tai en oo varma :)

Selin makuulla tuntuu parhaiten, joskus myös seistessä ja istuessa :) meillä on tää toinen niin rauhallinen liikkuja, ettei aina edes liikkeitä tunnu.. Esikoinen kyllä ilmotti itsestään tämänkin edestä :D

Meillä odotetaan esikoista ja odottelin liikkeitä vasta joskus 19 tai 20 viikon paikkeilla, mutta ekat varmat liikkeet tuntu jo viikolla 16 ja iskääkin pikkukaveri potkaisi viikolla 17.. Nyt mennään viikkoa 18 ja iskä ei iltaisin malta käydä nukkumaan kun joka ilta täytyy päästä seurustelemaan pikkuisen kanssa! <3>

Täällä kans tuntuu liikkeitä jo monta kertaa päivässä. Ihmiset niin kauniisti luonnehtii niitä perhosen lepatukseksi tai enkelin hipaisuksi, mutta musta tuntuu enemmänkin siltä, kuin mato mönkis mahassa :)

Mun matosella on tänään ollut erittäin aktiivinen aamupäivä. :) Tosin oon istunutkin suurimman osan ajasta ja vieläpä vähän etukumarassa. Siinä asennossa tunnen liikkeetkin parhaiten. Kiva vaan että toinen ilmoittelee itsestään, mieluummin kuperkeikoin kuin pahoinvoinnin myötä! Huomenna on neuvola niin ei myöskään jännitä sydänäänten löytyminen niin paljoa.

Kyl mä menisin jo takuuseen että tunnen liikkeett.. Illalla kutitteli joku iha selkeesti ja tos aamupäivällä ku söi... :)
Jännää 

Meillä on kans kaukana lepatuksista ja hipaisuista... Kyl tää on enemmänkin sellasta möngertämistä ja toisinaan töminää... Vanha kansa sanoo et ku liikkeet tuntuu, niin pahoinvointi helpottaa mut ei meillä ainakaan... :P

Täällä toi masuasukki muljas ja jumppas eilen illalla ihan huolella :) se on ihana iltaisin, just ennen nukkumaan menoo rauhottua ja kuullostella toisen liikkeitä ja silitellä masua :) ei siinä oikeen malta ruveta nukkuun :)

Meidän matonen liikkuu yleensä kun mä syön jotain. Tosi usein rupee ruokailun loppupuolella tuntumaan potkuja.

Täälläkin on liikkeitä jo tuntunut muutaman viikon, mutta istukka on etuseinämässä vaimentamassa niin, ettei kaikkia pikkusen liikkeitä tunne.
Jänniä pikku tönäisyjä välillä
emoticon

Täällä ollaan 16+5 enkä taida tuntea mitään.

Välillä on tuntunut "mukeltamista" aivan häpyluun yläpuolella, mutta koska odotan esikoista, en osaa sanoa, onko liikkeet vauvan vai ilmaa... Tosin, yritän olla realistinen enkä odota liikkeitä tosissani vielä viikkoihin. Mutta olisi se silti kiva sanoa varmaksi, että hartaasti odotettu ja kaivattu vauva siellä mukeltaisi.

Voin hyvin jakaa Sinbbun tunteet. Opuksissa ja keskusteluissa törmää tämän tästäkin määritykseen, jonka mukaan suurin osa odottajista tuntee liikkeet ennen rakenneultraa tai viimeistään puolenvälin tienovilla. Välillä olen ihan varma, että olen tuntenut liikkeet jo reilun viikon, toisina hetkinä epäilen taas noita outoja tuntemuksia vain suolistoni puuhailuksi. Ei kai sitä ensimmäistään odottavana voi niin varmasti tietääkään, miltä potkut tuntuvat, kun ei niitä ole koskaan ennen tuntenut? emoticon

Minullakin etuseinässä oleva istukka taitaa vaimentaa iskuja vielä aika tuntuvasti. Mahamato kuvailee noita täälläkin tuntuneita kutituksia selvästi liihottelevia enkeleitä tai perhosia paremmin, ja olen huomannut saman kuin joku yllä kirjoittanut: sintti tuntuu aktivoituvan ruuan päätteksi, pieni välipalakin lisää mahan aktiivisuutta selvästi. Tai sitten suolistoni aktivoituu ruuan päälle? emoticon Aluksi tuntui, että tunsin tai olin tuntevinani liikkeitä vain tietoisesti kuulostellessani niitä, mutta viime päivinä olen muutamia kertoja havahtunut siihen kesken aivan muiden ajatusten tai puuhien, että mahassani tuntui jotain outoa.

Kunnon nyrkiniskuja odotellessa! emoticon

Ne ensimmäiset liikkeet ovat sellaisia hentoja lepatuksia tai kuplia, joten ei niitä välttämättä edes huomaa, eikä ainakaan ekalla kertaa tajua vauvan liikkeiksi. Sitten kun rupeavat tuntumaan selkeämmin, on se juurikin sellaista möyrimistä. Potkutkin tulevat kyllä kuvaan. :) Mutta sellaisilta muljahduksilta selkeämmät liikkeet alkuun tuntuvat.

Täälläkin nyt jo ihan selkeästi möyritään ja potkiskellaan. Näitä on nyt tuntunut jo jonkin aikaa ja nykyisin tulee ihan useita kertoja päivässä. Alkuun kun tunsi ehkä juuri iltaisin, kun rauhoittui johonkin vaikka lukemaan tai muussa sellaisessa tilanteessa. Nyt en enää muista, milloin tunsin ekat "lepatukset" tai "pulpahdukset". Jostain ihmeen syystä olen tämän toisen kohdalla ollut epävarmempi kuin ensimmäisen. Mutta nyt ainakin voi olla varma, että touhuaa se kaveri tuolla, ja se on ihana tietää. :)

Täällä olen tosiaan tuntenut liikkeet viikolta 12, ja olen tässä pitkin matkaa valitellut, että ne ovat välillä öisin kipeitäkin. Nyt (16+5) on viikon pari ollut niin, että usein tunnen, missä vauva menee, koska koko maha muljahtaa sille puolen - selällä maatessani se saattaa näkyäkin. Aikamoista möyrimistä on, tänään tuntui kuin se olisi puskenut päällä vatsanpeitteitten läpi tuosta vasemmalta.

Esikoisesta tunsin ekat lepatukset viikolla 17, ja tämä on kyllä kaukana mistään kuplinnasta ja lepatuksista. Olen matkan varrella monta kertaa miettinyt, onkohan mulla esim. normaali määrä lapsivettä, kun ei kai liikkeitten ihan näin pitäisi tuntua. Np-ultrassa siihen ei kuitenkaan mitenkään puututtu.

Mä en tunne sisältä mitään... Tai ehkä joskus jotain kipuja, mut ne on ollu varmaan liian voimakkaita ollakseen 19 viikkoisen potkuja.  Äiti sanoi tunteneensa minusta (esikoinen) runsaan lapsiveden takia vain muutaman hipaisun KOKO aikana, vaikka olinkin ollut vilkas liikkuja. Onneksi mä tunnen liikkeet kuitenkin tuosta vatsan päältä :)  Ja mulla ei tunnu madolta,  vähän niinkuin joku marsu muljuisi sisällä :D 

Noniin.. kyllä se "mukeltaminen" on ollut kokoajan vauvan liikettä. On siis tuntunut jo kauan ja kokoajan voimistuen. Eilen neuvolassa kuunneltiin sydänäänet, jolloin naperomme päätti potkaista anturia. Ja olipas voimakas potku, kun neuvolahoitajakin naurahti, että siinä tuli kunnon potku, varmasti tunsit itsekin. ^^
Tämän potkun jälkeen napero mukelsi minkä ehti hyvän tovin, joten nyt olen ihan varma tuntemuksista. Nytkin se elämöi tuolla. emoticon
Muutenkin oli kaikki hienosti ja voi vain onnellisena odotella. Kaksi viikkoa rakenneultraan.

Mua pelottaa että meille tulee tosi ylivilkas lapsi. :D Jos se tähän malliin vipeltää sitten synnyttyäänkin niin on vanhemmat helisemässä kun se oppii liikkumaan. :) Vielä en oo vatsan päältä tuntenut liikkeitä vaikka olen muutaman kerran yrittänyt. Aina innostun, että nytkö se tuntuu ja sitten tajuankin että pulssi se vaan on. No, ehtiihän sitä.

Täällä on vähän väliä sellaset pippalot käynnissä että rrristus! "Innolla" odotan millaista meininki on sitten parin kuukauden päästä kun vauvat ovat tuplanneet painonsa... :D

Nyt tuntuu liikkeet jo mahan päältä! :) Ei tietenkään kaikki liikkeet, aika kauan sain odotella. Mieskin tunsi kerran. <3

Takaisin