Missä vaiheessa raskautta olette aloittaneet? Lasketteko liikkeitä ihan perinteisesti vai käytättekö esim. jotain sovellusta? Oletteko johtuneet juoda makeaa saadaksenne sikiöön vipinää tai jopa käydä liikehälyn vuoksi äitiyspolilla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Liikelaskentaa ei ole ohjattu vielä edes tekemään, mutta olen sitä silloin tällöin tosiaan tehnyt. Vielä tovi sitten saatoin saada sellaiset 50 liikettäkin tuntiin ja nyt ne tosiaan jää välillä siihen kymmenen pintaan.
Kokemuksia tällaisesta ja kaikki ollut hyvin? Ei viitsisi jälleen soitella äitipolille
Minä tein taaperoa odottaessa liikelaskentaa...kun liikkeet tuntuivat välillä todella vähäisinä. Yleensä syyksi paljastui vauvan asennon muutos eli alkoi potkimaan istukkaan tai mua selkään. Ne uudet liikeradat näkyivät sitten ultrassa ...Vanha ketju mutta jatkan tähän. Pitäisikö huolestua kun sikiön liikkeet on jotenkin laimentuneet aiempiin pariin viikkoon nähden? Nyt on rv 26 menossa. Yleensä pikkuinen on pitänyt kovaa mylläystä varsinkin iltaisin, usein jo alkuillasta alkaen. Tunnen ja näen liikkeet siis lähinnä selinmakuulla ollessa edelleen, hyvin harvoin liikkeet näkyvät ulospäin jos esim istuskelen. Mutta, nyt on ollut hiljaisempaa menoa nämä illat, saan kyllä sen 10 liikettä tuntiin, mutta selkeästi liikkeet on hentoisempia!? Ja kun aiemmin koko vatsa on hytkynyt niin nyt liikkeet saattavat olla sellaista hipsuttelun tuntua jossain ihan alhaalla vatsasssa, välillä yksittäinen kovempi "tymähdys. " Kyljellä ollessani liikkeet tuntuvat lähinnä sellaiselta kuplinnalta. Onkohan sikiön rytmi mahtanut muuttua tai onko jokin huonosti? Tuntuu olevan ehkä aamuöisin tai aamuisin tällä hetkellä aktiivisin. Silti huolettaa aiempaan verraten tämän. Nythän niiden liikkeiden pitäisi juuri alkaa tuntua voimakkaammin ja kunnolla ulospäin, eikö niin? Näin ensiodottajana saa olla koko ajan huolissaan jostakin![]()
Liikelaskentaa ei ole ohjattu vielä edes tekemään, mutta olen sitä silloin tällöin tosiaan tehnyt. Vielä tovi sitten saatoin saada sellaiset 50 liikettäkin tuntiin ja nyt ne tosiaan jää välillä siihen kymmenen pintaan.
Kokemuksia tällaisesta ja kaikki ollut hyvin? Ei viitsisi jälleen soitella äitipolille
![]()
Heippa!Vanha ketju mutta jatkan tähän. Pitäisikö huolestua kun sikiön liikkeet on jotenkin laimentuneet aiempiin pariin viikkoon nähden? Nyt on rv 26 menossa. Yleensä pikkuinen on pitänyt kovaa mylläystä varsinkin iltaisin, usein jo alkuillasta alkaen. Tunnen ja näen liikkeet siis lähinnä selinmakuulla ollessa edelleen, hyvin harvoin liikkeet näkyvät ulospäin jos esim istuskelen. Mutta, nyt on ollut hiljaisempaa menoa nämä illat, saan kyllä sen 10 liikettä tuntiin, mutta selkeästi liikkeet on hentoisempia!? Ja kun aiemmin koko vatsa on hytkynyt niin nyt liikkeet saattavat olla sellaista hipsuttelun tuntua jossain ihan alhaalla vatsasssa, välillä yksittäinen kovempi "tymähdys. " Kyljellä ollessani liikkeet tuntuvat lähinnä sellaiselta kuplinnalta. Onkohan sikiön rytmi mahtanut muuttua tai onko jokin huonosti? Tuntuu olevan ehkä aamuöisin tai aamuisin tällä hetkellä aktiivisin. Silti huolettaa aiempaan verraten tämän. Nythän niiden liikkeiden pitäisi juuri alkaa tuntua voimakkaammin ja kunnolla ulospäin, eikö niin? Näin ensiodottajana saa olla koko ajan huolissaan jostakin![]()
![]()
Onko tätä jatkunut pitkään? Minulla oli myös noilla viikoilla aina välillä päiviä, jolloin liikkeet tuntui harvemmin ja vaimeammin. Sitten muutaman päivän päästä vauva taas pyörähti sellaiseen asentoon, että liikkeet alkoi tuntumaan normaalisti. Eli todennäköisesti johtui vain vauvan asentojen muutoksesta. Mutta jos jatkuu pidempään tai muuten on huoli päällä, niin kannattaahan se sit olla yhteydessä neuvolaan tai polilleHeippa!
Vanha ketju ja vastaan silti
Täällä nyt myös menossa rv26 ja tuntuu, että sikiö liikkuu paljon vähemmän normaaliin verrattuna. Mulla istukka takana, joten kaikki liikkeet pitäisi tuntua kyllä.
Ähh ärsyttävää.
Miten sun sikiön liikkeet muuttui, muistatko enää yhtään?
Kiitos vastauksestaOnko tätä jatkunut pitkään? Minulla oli myös noilla viikoilla aina välillä päiviä, jolloin liikkeet tuntui harvemmin ja vaimeammin. Sitten muutaman päivän päästä vauva taas pyörähti sellaiseen asentoon, että liikkeet alkoi tuntumaan normaalisti. Eli todennäköisesti johtui vain vauvan asentojen muutoksesta. Mutta jos jatkuu pidempään tai muuten on huoli päällä, niin kannattaahan se sit olla yhteydessä neuvolaan tai polilleJos liikelaskenta täyttyy, niin tuskin kuitenkaan ovat huolissaan.
Oman kokemuksen mukaan siinä rv 30 ympärillä liikkeet muuttaa vähän muotoaan, ja aloin pikkuhiljaa tunnistamaan mikä raaja osuu milloinkin. Terävät potkut muuttuu möyrinäksi ja muljuamiseksipienten käsien liike taas tuntuu sellaisena pienenä näpertelynä.
Ymmärrän.. kun sitä vain toivoo että pienellä kaikki hyvinKiitos vastauksesta
Ei pitkään, nyt parina päivinä vaan tuntunut siltä. Ja näitä ajanjaksoja on siis ollut aikaisemminkin, että pari hiljasempaa päivää ja sit ralli taas alkaa.
No kyllä ne nyt taas tuntuu ihan kunnolla, eli siis hyvin todennäköisesti asennosta kiinni, kun mahtuu vissiin vielä kunnolla kääntymään. Jotenkin vaan heti pakko murehtia, kun jonain päivinä tuntuu, että likka ei muuta teekään, kuin potkii menemään ja sit ne hiljaset hetket tuntuu oikeasti pitkiltä.
No sinähän sen sanoit, haluaa vaan että kaikki on pikkuisella hyvinYmmärrän.. kun sitä vain toivoo että pienellä kaikki hyvinja toisaalta sit miettii et luottaako äidinvaistoon vai ei
itse jollakin tasolla uskon, että äiti kyllä aavistaa jos jotain on oikeasti pielessä, mutta toisaalta omalla kohdalla nämä kaikki "äidinvaistohuolet" raskausaikana on olleet huteja
![]()