Missä vaiheessa raskautta olette aloittaneet? Lasketteko liikkeitä ihan perinteisesti vai käytättekö esim. jotain sovellusta? Oletteko johtuneet juoda makeaa saadaksenne sikiöön vipinää tai jopa käydä liikehälyn vuoksi äitiyspolilla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Minä tein taaperoa odottaessa liikelaskentaa...kun liikkeet tuntuivat välillä todella vähäisinä. Yleensä syyksi paljastui vauvan asennon muutos eli alkoi potkimaan istukkaan tai mua selkään. Ne uudet liikeradat näkyivät sitten ultrassa ...Vanha ketju mutta jatkan tähän. Pitäisikö huolestua kun sikiön liikkeet on jotenkin laimentuneet aiempiin pariin viikkoon nähden? Nyt on rv 26 menossa. Yleensä pikkuinen on pitänyt kovaa mylläystä varsinkin iltaisin, usein jo alkuillasta alkaen. Tunnen ja näen liikkeet siis lähinnä selinmakuulla ollessa edelleen, hyvin harvoin liikkeet näkyvät ulospäin jos esim istuskelen. Mutta, nyt on ollut hiljaisempaa menoa nämä illat, saan kyllä sen 10 liikettä tuntiin, mutta selkeästi liikkeet on hentoisempia!? Ja kun aiemmin koko vatsa on hytkynyt niin nyt liikkeet saattavat olla sellaista hipsuttelun tuntua jossain ihan alhaalla vatsasssa, välillä yksittäinen kovempi "tymähdys. " Kyljellä ollessani liikkeet tuntuvat lähinnä sellaiselta kuplinnalta. Onkohan sikiön rytmi mahtanut muuttua tai onko jokin huonosti? Tuntuu olevan ehkä aamuöisin tai aamuisin tällä hetkellä aktiivisin. Silti huolettaa aiempaan verraten tämän. Nythän niiden liikkeiden pitäisi juuri alkaa tuntua voimakkaammin ja kunnolla ulospäin, eikö niin? Näin ensiodottajana saa olla koko ajan huolissaan jostakin![]()
Liikelaskentaa ei ole ohjattu vielä edes tekemään, mutta olen sitä silloin tällöin tosiaan tehnyt. Vielä tovi sitten saatoin saada sellaiset 50 liikettäkin tuntiin ja nyt ne tosiaan jää välillä siihen kymmenen pintaan.
Kokemuksia tällaisesta ja kaikki ollut hyvin? Ei viitsisi jälleen soitella äitipolille
![]()