Liikelaskenta

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Missä vaiheessa raskautta olette aloittaneet? Lasketteko liikkeitä ihan perinteisesti vai käytättekö esim. jotain sovellusta? Oletteko johtuneet juoda makeaa saadaksenne sikiöön vipinää tai jopa käydä liikehälyn vuoksi äitiyspolilla?

En mä ainakaan laske liikkeitä, ku silloin kun tuntuu olevan hiljainen päivä. Eli en käytä mitään sovelluksia tai muutenkaan mihinkään markkaa mitään ylös. Jos on hiljaisempi päivä, laskeskelen että tuleeko se 10 täyteen vai ei. Yleensä se hiljaisina päivinä tulee täyteen viimestään 20 min kohdalla. Yhden kerran on tullut tunnissa just ja just 10, silloin piti sit ottaa mehua ja tallustella hetki (koska en luota tuohon 10/h kun normaalisti on varmaan ainakin 50/h). Siitä sitten vilkastui. Ite tein tota jo joskus viikolla 27 tms, mutta neuvolassa neuvottiin joskus 30 jälkeen.

En tehnyt kertaakaan liikelaskentaa, oli niin vilkas tapaus masussa. Ennemmin toivoin etenkin loppuraskaudessa, että olisi nyt vähän aikaa möyryämättä mahassa! Turvallisin mielin saatiin olla.

Vanha ketju mutta jatkan tähän. Pitäisikö huolestua kun sikiön liikkeet on jotenkin laimentuneet aiempiin pariin viikkoon nähden? Nyt on rv 26 menossa. Yleensä pikkuinen on pitänyt kovaa mylläystä varsinkin iltaisin, usein jo alkuillasta alkaen. Tunnen ja näen liikkeet siis lähinnä selinmakuulla ollessa edelleen, hyvin harvoin liikkeet näkyvät ulospäin jos esim istuskelen. Mutta, nyt on ollut hiljaisempaa menoa nämä illat, saan kyllä sen 10 liikettä tuntiin, mutta selkeästi liikkeet on hentoisempia!? Ja kun aiemmin koko vatsa on hytkynyt niin nyt liikkeet saattavat olla sellaista hipsuttelun tuntua jossain ihan alhaalla vatsasssa, välillä yksittäinen kovempi "tymähdys. " Kyljellä ollessani liikkeet tuntuvat lähinnä sellaiselta kuplinnalta. Onkohan sikiön rytmi mahtanut muuttua tai onko jokin huonosti? Tuntuu olevan ehkä aamuöisin tai aamuisin tällä hetkellä aktiivisin. Silti huolettaa aiempaan verraten tämän. Nythän niiden liikkeiden pitäisi juuri alkaa tuntua voimakkaammin ja kunnolla ulospäin, eikö niin? Näin ensiodottajana saa olla koko ajan huolissaan jostakin :No Evil Monkey: :No Evil Monkey: Liikelaskentaa ei ole ohjattu vielä edes tekemään, mutta olen sitä silloin tällöin tosiaan tehnyt. Vielä tovi sitten saatoin saada sellaiset 50 liikettäkin tuntiin ja nyt ne tosiaan jää välillä siihen kymmenen pintaan. :crying-face: Kokemuksia tällaisesta ja kaikki ollut hyvin? Ei viitsisi jälleen soitella äitipolille:Smiling Face With Halo:

Vanha ketju mutta jatkan tähän. Pitäisikö huolestua kun sikiön liikkeet on jotenkin laimentuneet aiempiin pariin viikkoon nähden? Nyt on rv 26 menossa. Yleensä pikkuinen on pitänyt kovaa mylläystä varsinkin iltaisin, usein jo alkuillasta alkaen. Tunnen ja näen liikkeet siis lähinnä selinmakuulla ollessa edelleen, hyvin harvoin liikkeet näkyvät ulospäin jos esim istuskelen. Mutta, nyt on ollut hiljaisempaa menoa nämä illat, saan kyllä sen 10 liikettä tuntiin, mutta selkeästi liikkeet on hentoisempia!? Ja kun aiemmin koko vatsa on hytkynyt niin nyt liikkeet saattavat olla sellaista hipsuttelun tuntua jossain ihan alhaalla vatsasssa, välillä yksittäinen kovempi "tymähdys. " Kyljellä ollessani liikkeet tuntuvat lähinnä sellaiselta kuplinnalta. Onkohan sikiön rytmi mahtanut muuttua tai onko jokin huonosti? Tuntuu olevan ehkä aamuöisin tai aamuisin tällä hetkellä aktiivisin. Silti huolettaa aiempaan verraten tämän. Nythän niiden liikkeiden pitäisi juuri alkaa tuntua voimakkaammin ja kunnolla ulospäin, eikö niin? Näin ensiodottajana saa olla koko ajan huolissaan jostakin :No Evil Monkey: :No Evil Monkey: Liikelaskentaa ei ole ohjattu vielä edes tekemään, mutta olen sitä silloin tällöin tosiaan tehnyt. Vielä tovi sitten saatoin saada sellaiset 50 liikettäkin tuntiin ja nyt ne tosiaan jää välillä siihen kymmenen pintaan. :crying-face: Kokemuksia tällaisesta ja kaikki ollut hyvin? Ei viitsisi jälleen soitella äitipolille:Smiling Face With Halo:
Minä tein taaperoa odottaessa liikelaskentaa...kun liikkeet tuntuivat välillä todella vähäisinä. Yleensä syyksi paljastui vauvan asennon muutos eli alkoi potkimaan istukkaan tai mua selkään. Ne uudet liikeradat näkyivät sitten ultrassa ...
Vaan nyt kahden raskauden jälkeen yhden asian olen oppinut, siellä äitiyspolilla eivät soitosta pahastu! Jouduin sinne itsekin muutamia kertoja soittamaan ja juuri taaperon aikaan ylimääräisillä käynneilläkin käymään...
Tsemppiä, voimia ja kynnyksen madallus siihen soittoon 🙂🌈🙏

Kyse voi olla ihan vain asennonmuutoksesta. Mutta on ymmärrettävää, jos silti huolestuttaa ja oma mielenrauha on hyvä syy soittaa äitipolille! Sieltä sitten osataan ehkä kertoa, ettei ole syytä huoleen tai varulta ultrata. ❤️

Kirjoita tähän...
Takaisin