Liikakilot ja raskauskilot

Painoa on tällähetkel reilu 20kg liikaa, mut tähän mennes ei oo paino noussu grammaakaan :D
 
Olen myös pääasiassa sitä mieltä, että geeneillä on suuri merkitys. En mielestäni syönyt mitenkään erityisen terveellisesti ja liikuntakin oli melko vähäistä, ja silti raskauskiloja tuli vain joku 8. Alkuvaiheessa paino jopa laski. Toki jos on taipumusta kerätä raskauskiloja, kauhea mässäily niitä varmaan vielä lisää, useimmiten.
 

Mulla on iha hirveesti liikakiloja, mut nyttei oo onneksi tullut vielä lisää yhtään, tosin oon nii alussa vielä (12+5) ja toivon ettei kauheesti tuliskaan, korkeintaan 10kg, mutta sille ei mitään mahda et jos niitä sitten tuleekin enemmän :) ja onneksi niistä pääsee eroon ja tänä vuonna oon laihduttanut 14 kiloa pikkuhiljaa, joten ei se ole mahdotonta ollenkaan päästä lähemmäs normaalia painoa, sitä sitten tavoittelen pikkuhiljaa jossain välissä sitten kun on sen aika :)
Mut kilot jännittää tai punnitukset yleensä, ja stressaa kun näistä koko ajan mediassa pölistään, äh.. ei oo kiva et joka puolelta syyllistetään ja silti kun yritän pikkuhiljaa tehdä asian eteen jotain, ei ne kilotkaan yhtäkkii tulleet vaan pikkuhiljaa, salakalavasti :D
joten eivät heti lähdekään.
 
Pitkästä aikaa nostelen tätä ketjua. Mites on mennyt painon suhteen ja muutenkin? Ite oon ilosesti yllättynyt ettei paino vielä (rv 18+) ole noussut ollenkaan. 
Raskaus saanut aikaan sen että ei pysty syömään ilman huonoa oloa onneksi niin isoja annosmääriä kuin aikaisemmin, mikä on kyllä tervetullut muutos! :)
 
Miulla o aina ollu alhanen paino ja nyt sit joutuu käymään jonku aikaa parin viikon välein neuvolassa et valvotaan painon laskua ja jos pääsis sit normaaleihin mittoihin ja ehkä vähä enemmänki.. Mutsi lohdutteli et silläki oli paino pudonnu alkuun ja sit kuitenki isoveli oli suht iso kersa.. Kuitenki oon kohta sairaalassa jos tuo paino vielä putoais sillä tuski kroppa nyt kestäis toista kertaa tuota painon putoomista luuranko-asteille saati vielä ko on raskaana..

Kaikkialla vaan sanotaan et pitää syyä terveellisesti ja ei kahden edestä mut entäs ko ei pysty syömään muuta kuin lasten annoksia ja lopulta menee enää vaan nesteitä ja hedelmiä.. Tavallaan nyt odottaa vaan et saa lisää kiloja (yks kilo jo tullu viikossa) jotta vauva kasvaa hyvin ja itellä loppuis kuvotus olo eikä tarviis iha joka sekunti jotain syyä tai juua ja sit ravata vessassa..

Et tällänenki näkökanta tähän väliin.. (17+2 ja 54,5kg)
 
Rv nyt 17+0 ja painoa 600 g tullu. Ensin paino laski jonkin verran, mut joulun ja uudenvuoden aikoihin ja kauheen alesuklaamässäilyn ansiosta tuli useampi kilo, jotka nyt pikkuhiljaa sulaneet pois. Mun BMI ennen raskautta oli siis 32, joten olen todella onnellinen, ettei paino nouse kovaa vauhtia. Mutta eipä mulla vielä ole mitään vauvamahaakaan kasvanut. Näytän vaan läskiltä. Vyötäröympärys on kasvanu 5 cm ja tuntuu, et persekin leviää, joten kyllä siellä jotain tapahtuu. Ja selinmakuulla kyllä näkee alavatsalla pienen kummun.

Mulla ei ole ollu mitään oikeeta pahoinvointia missään vaiheessa, vaan pientä kuvotusta. Jossain vaiheessa ruokahalu oli vähän tavallista heikompi, mut nyt taas ihan hyvä, eikä mulla ole mitään mielihalujakaan. Yritän pitää jatkossakin painonnousua kurissa, toivottavasti kaikki jatkuu ennallaan, niin se olis mahollista ees jotenkin.
 
Mie oon aina ollut normaalipainoinen joskin aina joskus siinä alarajalla ja joskus taas siellä ylärajalla. Ekassa raskaudessa tuli12 kiloa jotka lähti synnytyksen jälkeen parissa viikossa. Kun aloin odottamaan toista painoin 6 kiloa vähemmän kuin mitä ennen ensimmäistä raskautta. Mutta mitä nyt sitten- paino nousee vauhdilla kilo per viikko. Koko ajan on nälkä ja pakko syödä ettei tule huono olo. Kun pahin pahoinvointi helpottui aloin käymään salilla. Eläpäs mitään. Pari viikkoa olin kerennyt käymään kun alkoi supistukset. Niitä tuli niin paljon ja useasti että jouduin lepoon. Ja paino lähti taas nousuun. En ole ikinä odottanut kesää niin paljon kuin nyt. Sais jo vauvan ja pääsisi tästä tukalasta olotilasta eroon. Tekisi vaan mieli nukkua siihen saakka.
 
Mulla on tullut puoleen väliin mennessä n.5 kg.  Olen aina liikkunut paljon ja syönyt monipuolisesti ja bmi ennen raskautta oli 19. Nyt kyllä loppuu juoksulenkit kun on alkanut tuntua jotenkin ilkeältä alavatsassa. No sauvakävelyllä saa sopivasti tehoa myös.

Jännityksellä odotan millaisiin lukemiin sitä kesäkuun alkuun mennessä pääsee tuon painon kanssa :D Kai sitä nyt vähintään vielä toinen 5kg sais tulla!
 
Itselläni ennen raskautta painoindeksi oli 29. Raskauden aikana yritin olla stressaamatta kiloista ja neuvolan terkkarikin heti ensikäynnistä lähtien muistutti, että painoa PITÄÄ tulla lisää raskauden aikana ja normaalisti tämä tarkoittaa 10-15 kilon nousua. No itselläni niitä tuli 15 kiloa.

Söin melko "vapautuneesti". Työpaikkaruokailun ansiosta pääasiassa terveellisesti, mutta kyllä sitä tuli sitten herkuteltuakin. En ennen raskautta juurikaan syönyt suklaata, mutta loppuraskaudesta oli saatava päivittäinen suklaa annos. Tosin ostin suklaapatukoita, joita sallin itselleni sen yhden päivässä (muuten olisin voinut syödä koko levyllisen... :) ).

Harmittavinta oli se, että olin ennen raskautta saanut itselleni tavaksi käydä salilla useammankin kerran viikossa. Heti alkuraskaudesta lähtien tosin sain siellä vatsani todella helposti kipeäksi, joten jouduin sen jättämään pois kokonaan. Ja arvaa vaan tuliko sitten korvattua muulla liikunnalla.. No eipä tullut...

Nyt synnytyksestä 5 viikkoa. Sairaalaan jäi 6 kg, nyt kokonaisuudessaan lähtenyt 8-9 kg. Vielä en ole juurikaan päässyt liikkumaan sektion jäljiltä ja ulkoiluluvan poikakin sai vasta pari viikkoa sitten. Tosin silloin oli kovat pakkaset, joten nyt olemme päässeet kolme kertaa tekemään pieniä kävelylenkkejä. Salilla käyntiä en uskalla ennen lääkärin lopputarkastusta aloittaa varsinkin, kun haava ei ole haavahoitojen jäljiltä vielä täysin umpeutunut. Nyt siis meinaan reipastua ja ottaa nuo kävelylenkit pojan kanssa tavaksi.

Mutta karistettavaa vielä riittää. En kuitenkaan epätoivoon meinaa vaipua, koska tiedän niiden lähtevän viimeistään kuntosalilla. Maltti ei ole vaan koskaan ollut niitä mun vahvimpia puolia, joten sitä on kehitettävä. Vauvan kanssa malttia tarvitaan muutenkin :)

Tsemppiä kaikille!!
 
Onneks muutkin painivat painoasioiden kanssa... Saanut aina kuulla isosta vatsasta, vaikka bmi ennen raskautta 20-22. Huono ryhti, olemattomat vatsalihakset ja laktoosivamma tekee musta sen näköisen kuin oisin raskaana vaik en ookkaan. Nyt on niin ihanaa, kun saa maha näkyä ja voi vastata raskauskysymyksiin positiivisesti :) Puoles välis mennään ja painoa tullut 7kg. Maha on samankokoinen kuin monella rv30:llä, mutta olkoon. Mun maha, mun kilot ja meidän vaavi <3 ps. vaateostokset ei ole ennen ollut näin hauskaa. tarttis pinkeän mahaimplantin jostain sit raskauden jälkeen :) aiemmin vihasin shoppailua, koska kroppa kokoa 36 ja vyötärö kokoa 42.>
 
Heh, raskausaikana onkin mukavaa käyttää mahaa korostavia vaatteita :)  Melkeinpä sitä synnytyksen jälkeen joutuu taas ettimään semmosia jotka peittäis koko komeuden, mulla nimittäin ehkä sitten sen takia kun ei arpia tule niin maha on venynyt pussiksi...  Se siis lerpattaa tyhjillään sitten synnytyksen jälkeen.  Ei kovin kaunista X)  Ehkä se siitä sitten joskus palautuu, onhan nää lapset melko tiheällä aikavälillä tehty.
 
Joo, nopeasti se muuttuu päinvastaiseksi se tilanne! Raskaus aikana oli ihan shoppailla paitoja, joissa masun muoto tuli esille ihanasti, mutta nyt näin jälkeen raskauden sitä kummasti etsii vain vaatekaapin perukoilta niitä tunikoita. Eikä muuten tee yhtään mieli lähteä shoppailemaan vaatteita!! Jotain tälle vatsarällykälle on tapahduttava ennen sitä. Mutta maltti on valttia! Itse odotan, että pääsisin taas kuntosalille, niin saisi paikkoja muutenkin vähän kiinteytymään...
 
Moikka! Ite nyt rv 24+5 ja kiloja kertynyt nyt jo 16 kg että heh. Ennen raskautta kävin 4 kertaa viikossa salilla ja parikertaa viikossa lenkillä. Alkuraskaudesta olin järjettömän väsynyt jonka vuoksi liikunta väheni reilusti, mutta kärsin myös niin kovasta pahoinvoinnista että pönttä sai halailla montakertaa päivässä/yössä. Pienen pieniä annoksia sain syötyä ja silti viikolle 12 mennessä olon lihonut 7 kiloa. Syön aika pitkälti tavallista kotiruokaa ja salaatteja ym. Noin kerran kahdessaviikossa syön karkkia tai jäätelöä. Ja edelleen yritän käydä päivittäin kävelyllä, en pelkästään niiden kilojen vuoksi vaan yleiskunnon takia että en ihan rappaudu, mutta itselläni alaselän ja lonkkien kivut haittaavat kovasti joten, kovin nopeasti en pääse, plus kävely sattuu niin että voisin itkee. Mutta tiedän että saan kilot karistettua kyllä, sillä tavoitteeni on kuitenkin vielä joskus päästä bikinifitness kisoihin. Kaiken lisäksi, minulla ei edes ole juuri minkäänlaista raskausmahaa vaan näyttää siltä että olisin vain hieman ylipainoinen, mikä harmittaa hieman. Olen raskaana ja en edes näytä siltä vaan lihavalta ja kömpelöltä lyhyeltä naiselta.
 
Apua! Vielä 12 viikkoa ja paino vaan nousee ja nousee. Enhän minä jaksa tehdäkään enää mitään ja ruokailukin on vähän retuperällä niin tulos on sitten tässä. Kieli poskella katson jo kaikkia kuntosaliohjelmia mitä alan kun vauva syntyy. Ei oo kivaa olla tynnyri:D
 
Heippa! Täällä mennään rv 30+0 ja kiloja tullu 12. Pari vuotta sitten olin melkein 25 kg painavampi, ja nyt ennen raskautta normaalipainoinen. Kauhia pelko ollu koko ajan kuinka sitä lihoo ja välillä tulee morkkis ku kattoo peiliin mutta toisaalta olen tyytyväinen jos se keskipaino yleensä on se 12-15kg niin aika hyvin ollaan rajoilla, enää 10vkoa jäljellä niin ei siinä ehi kovin kauhiasti voi tulla. mulla taitaa kohtu jotenki painaa mahalaukkua ku ei pysty syömään samankokosia annoksia ku normaalisti. kuhan saa herkuttelun pidettyä aisoissa ;)
 
Takaisin
Top