Lihaton lokakuu

Kiinnostaako Lihaton lokakuu?

  • Kyllä

    Äänet: 3 37.5%
  • Ei

    Äänet: 5 62.5%

  • Kaikki äänestäjät
    8
Me oltiin lähes lihattomia viime kk joten samapa tuota jatkaa tämäkin kk:wink syötiin muuten vegaanisesti paitsi 2xviikossa oli kalaa ja lapset söi myös maito tuotteita (jugurtti/juusto) ... lapset ei nipottanut ruuasta kertaakaan vaan söivät suurella halulla:)
 
Periaatteessa kiinnostaa. Me tosin syödään aika vähälihaisestu muutenkin. Sitten toisaalta suurin osa kasvisproteiinivalmisteista on valmiiksi tosi suolaisia tai ei muuten vain uppoa perheelle, soijalle olen itse allerginen. Eli 100% lihattomaksi on pienten lasten ja tiettyjen rajoitteiden vuoksi vaikea ruveta.

Mutta kannatan konseptia, on hyvä valistaa ihmisiä että lihaa ei tarvita joka aterialla, eikä joka päivä.
 
Itse ajattelin pysyä kans samalla linjalla kun viime kk. Tarkennan että kalat joita syödään on suomen järvistä nostettuja ja kestävästi kalastettuja.
Soijan ja palmuöljyn oon jättänyt kauppaan boikottina Amazonin polttamisesta! Tiedättekö miten vaikeeta on muuten löytää tuotteita joissa ei ole soijaa tai varsinkaan palmuöljyä?
 
Luin kerran kirjoituksen, jossa puitiin lihatonta lokakuuta ja sitä, miten siitä ei todellista hyötyä ole, koska lihantuotanto ei pysähdy/hidastu lihattoman lokakuun aikana, ja sitten tulee vain lisää hävikkiä, kun ihmiset yhtäkkiä yhden kuukauden aikana ostavat vähemmän lihaa. Tehokkaampaa olisi vähentää lihansyöntiä ylipäätään.

Tämä käy järkeen, vaikka ymmärränkin, että lihattoman lokakuun kaltaisilla kampanjoilla pyritään saamaan ihmiset miettimään lihansyöntiään ja totuttelemaan lihattomiin ruokiin myös pidemmällä aikavälillä. En itse osallistu tähän tänä vuonna, mutta muutoin lihankäytön vähentäminen on kyllä tavoitteena arjessa.
 
En tähän osallistu, mutta ollaan pidemmällä aikavälillä vähennetty reilusti lihan syöntiä. :) Joskus muinoin saatettiin syödä melkein jokaisella lämpimällä ruualla lihaa jossain muodossa. Nykyisin saattaa mennä päiviä ettei syödä sitä juuri lainkaan. Motivaatio ei riitä siihen vaivannäköön että lopetettaisi lihan syönti kokonaan, mutta varmasti parempi näinkin.
 
Takaisin
Top