Lemmikit ja vauva

Kaurisemo

Jostain jotain jo tietävä
Joulukuiset 2021
Onko täällä muilla lemmikkejä? Miten sumplitte eläimet mukaan vauva-arkeen?:dog:confused004

Itsellä kaksi koiraa ja kaksi kissaa ja olen jo miettinyt että pitää varmaan joku portti hommata ettei lapsi sitten mene kissanvessoille ja jotenkin totuttaa kai koirat vaunuihin että onnistuu vauvakin lenkille ottaa mukaan jos isä on töissä :Heartbigred
 
Meillä on kissa ja onneks hiekkalaatikko semmonen että liikkuva vauva ei pääse sinne :woot:
 
2 kissaa ja 3 koiraa. Eipä tarvitse miettiä järjestelyjä kun ovat jo lapsiin tottuneet. Kissat ei ole yleisissä tiloissa ja vauvat nukkuu sisällä, niin ei kissat hyppää vaunuihin. Mulle vaan piti tulla koiranpentu loppukesästä, mutta katsotaan kuinka käy. Jos kaksosraskaus niin ei mieheltä tule lupaa :D
 
Oijoi, kieltämättä voi olla aika haastavaa jos kaksoset tulee ja siihen vielä pentu tulisi :smiley-ashamed004
Itsellä myös kissat tulleet aikuisiällä lapsitaloudesta ja koirat rakastaa ehkä liikaakin lapsia, nuorempi haluaisi aina mennä vastaantulevia lapsia ja vauvoja moikkaamaan ni saas nähdä miten sen kanssa sitten rauhoitutaan, kai se ajan kanssa tottuu sitten:biggrin
 
Mulla on kaksi koiraa, toinen eläkeläinen ja toinen nuori aktiivinen harrastuskoira. Käytännönjärjestelyjä, mitä kannattais ja pitäis huomioida, en oo osannu aatella vielä yhtään. Lähinnä jännittänyt, miten aika ja jaksaminen riittää kaikkeen ja kuinka esim. lenkitykset hoituu alkuun, jos oon ihan kiinni vauvassa. Vaikeaa, kun ei oikeestaan yhtään tiedä, mitä tuleman pitää. :confused004
 
Täällä myös vahvuudella kaksi koiraa. Toinen vanha ja laiska, toinen nuori ja hyvin aktiivinen. Vanhaa ei kiinnosta, nuorta senkin edestä. Vähän alku jännittää, mutta eiköhän asiat järjesty kun kuitenkin molemmat on kilttejä ja tottelevaisia.
 
Meillä kaks seniorikoiraa, 11v ja kohta 13v. Kivasti ottivat tytön vastaan, toki ei keskenään voinut jättää ikinä, kun nuorempi on ollu aina arvaamaton luonteeltaan.
 
Meilläkin kissa, pentu vielä. Vähän mietityttää miten sujuu vauvan ja kissan kanssa, kissa otettu ajatuksella, että lapset oli jo tehty, vaan eipä olleetkaan.
 
Meillä on kissa. Tosi hyvin on mennyt, koska kissa osaa väistää vauvoja ja toisaalta itse suojelen kissaa etteivät he ota kiinni. Kissa on ollut mukana yösyötöissä alusta asti. Hän myös ilmoittaa, kun vauvat on hereillä sängyssä tai kun kuuluu yskimistä. Hän on oiva apu lastenhoidossa :Heartred.
 
2 kissaa ja 3 koiraa. Eipä tarvitse miettiä järjestelyjä kun ovat jo lapsiin tottuneet. Kissat ei ole yleisissä tiloissa ja vauvat nukkuu sisällä, niin ei kissat hyppää vaunuihin. Mulle vaan piti tulla koiranpentu loppukesästä, mutta katsotaan kuinka käy. Jos kaksosraskaus niin ei mieheltä tule lupaa :D

Monikkoäitini neuvoisin, että älä ota uutta koiraa vielä ensi kesänä. Kaksosvauvojen arki on sen verran vauhdikas, että et ehdi kouluttamaan koiraa :cat:. Siinä 6kk kohdalla helpottaa jo vähän ja 9kk kohdalla jo enemmän.
 
Tiedän, mutta en halua uskoa :grin On harvinaisempi rotu ja tutulta kasvattajalta tulis pentue piiitkästä aikaa. Mutta sillon kun on luovutus niin oon sairaalassa monta kuukautta. Joten ei mahkuja ottaa :smiley-angry017 Ja saa siinä itsensä uuvuksiin jo beibsien kanssa
 
Kissa löytyy ja täytyy kyllä varmaan vaihtaa hiekkalaatikkosysteemi erilaiseen. Muitakin muutoksia voi joutua miettimään, tähän asti kissa on tietysti saanut mennä joka paikkaan ja nukkuu yleensä sängyssä ainakin osan aikaa. Täytyy katsoa. :)
 
Meillä on kissa. Kissan vessa on alhaalla ja portaissa portti. Kissa (aiemmin oli kaksi) on osannut kyllä vauvavuoden olla kunnolla ja enempi väistää vauvaa. Sietää pieniltä lapsilta paljon silittelyä ja koskettelua. Isompaa lasta saattaakin sitten läppäistä tassulla, jos ei pidä kosketuksesta.

Välillä on ollut haastetta vaunujen kanssa (tyhjien). Mielellään nukkuisi niissä päiväuniaan, kaikenlaisia esteitä on saanut viritellä.
 
Meiltä löytyy kotoa erittäin kiltti koiravanhus. Hän oli tottunut elämään meidän karvavauvana joka sai meidän jakamattoman huomiomme. Esikoisen odostusaikaan mietittiin sitten, että mitenhän hän mahtaa ottaa vauvan vastaan.
Todella hienosti kuitenkin otti lauman kasvun. On ollut molempia kohtaan vauva-aikana hellästi suojeleva, mikä ilmeni esim sillä, että kun neuvola kävi kotikäynnillä niin hänen oli pakko olla vauvan vieressä ja lähellä koko aika tarkkailemassa, että mitäs tuo matami oikein tekee vauvalle.
Sormiruokailu vaiheessa hän on ollut erittäin kiitollinen ja edelleen hän kuopusta seuraa joka paikkaan.
Hän on ollut aina vähän sellainen poukkoilija hihnan päässä, mutta todella nopeasti oppi kulkemaan vaunulenkeillä. Kerran, kun vaunut tökkäsi takamukseen niin kyllä siinä nopeasti oppi. :hilarious:
 
Täällä on kova koirakuume. Meillä ei ole lemmikkiä tällä hetkellä, mutta koiran ottaminen on ollut jo pitkään haaveissa. Nyt taidetaan jättää se vähän myöhemmäs. Tai olisiko täällä positiviisia kokemuksia vauva ja pentuarjen yhdistämisestä? :wink
 
Tyttö synty kesäkuussa ja pentu tuli syyskuussa. Ei siinä ollut mitään ongelmaa. Hirmu hyvät pohjat sain koiralle koulutettua kun oli aikaa. Tekisin siis saman uudestaan ja suosittelen muillekin :D
 
Minua jännittää miten meidän vauhdikas koira suhtautuu vauvaan. Toki siis varmasti tottuu mutta eniten naurattaa, kun aina jos vaikka tv:ssä vauva itkee niin tuo hönö alkaa ulvomaan, että tekeekö sitten niin oikeankin vauvan kanssa :laughing002
 
Meillä on kaksi kissaa. Molemmat ottivat esikoisen omalla tavallaan vastaan, mutta kuitenkin positiivisesti. En siis ole huolissani uuden vauvan tulosta. :)
 
Meillä ei ole lemmikkejä, mutta välillä lenkkeillessäni kiinnitän huomiota muiden koiriin ja yritän katsoa, miten ne reagoivat minuun ja aistivatko ne raskauden :grin
 
Takaisin
Top