Lemmikit ja vauva tulossa!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Stiffie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä mies on nyt plussauksen jälkeen hoitanut hiekkalaatikon tyhjennyksen, mutta ajattelin ekassa neuvolassa kysellä siitä. Mies kun ilmoitti että jos hän nyt tyhjentää koko 9 kuukautta niin ei aio sitten seuraavaan 9 kuukauteen koskeakkaan koko hiekkalaatikkoon. :D
Meillä kans toinen kissoista on aina hakeutunu mahan päälle nukkumaan ja nyt vielä entistä enemmän. Viime yönäkin monta kertaa heräsin siihen että mahaan koskee ja kissahan se siinä nukkuu. Ei auta muuta kun siirtää aina pois, koska tuntuu niin ikävälle. :(

Terveen kissan ulosteessa harvoin on mitään "vaarallista". :cat: Kannattaa ehkä pitää kumihanskoja kuitenkin, niin ei tarvitse stressata. Kädet kannattaa tietysti pestä laatikon tyhjennyksen jälkeen vaikkei olisikaan raskaana. :grin

Meillä avokki joutuu silti hoitamaan laatikon, koska itse oksentaisin hajusta, vaikkei se kummoinen olekaan. o_O

Meillä on kaksi vessaa kissoille. Yläkerrassa on pellettivessa, jossa kisut tykkää vain käydä pissalla ja alhaalla on tavallinen, johon tehdään sit molempia. Meillä on ollut jo pitkään et mä putsaan yläkerran (tarvii putsata ehkä kerran viikossa) ja mies alakerran, joten tää kakan välttely ei muuttanut asetelmia mitenkään. Mies saa jatkaa kakkavessan putsaamista kauas tulevaisuuteen :D. Nyt vain on niin, etten putsaa sitä ollenkaan, kun ennen kävin sitä välillä siivoamassa, kun mies oli laiska :O

Meillä hiekkalaatikoiden tyhjennys (siis kakkakikkareiden poisto) on tasapuolisesti molempien hommaa, se tyhjentää joka ekana näkee että laatikossa jotain on. Hiekkojen vaihto puolestaan kuuluu kokonaan mulle enkä oikein oo osannu sitä pelätä, kunnollinen käsien pesu ja desinfiointi sen jälkeen riittää toivottavasti.

Me jouduttiin viikko sitten lopettamaan meijän koira. Suru ja ikävä on valtava. Ollaan mietitty pentua, joka tulis meille joulu-tammikuussa. Ja kun vaiva syntyis ois pentu n. 6kk. Mitä mieltä ootte? Onko liian hc meininki sit pennun ja vauvan kanssa? Vai kannattaako hankintaa miettiä vasta vauvan synnyttyä?

Ei oo lapsia eikä eläimiä ennestään, mutta aattelisin että eka vauva ja sitten koira niin koiran pentuaikaan ei tuu "shokkia" kun vauva tulee taloon. Pääsevät heti totuttelemaan toisiinsa.

Voi surku katski, toi on aina kamalaa kun rakkaasta lemmikistä joutuu luopumaan :sad001.

Luulen, että pennun ja vauvan hoidon onnistuminen samalla kertaa on pitkälti ihmisestä itsestään kiinni, että kuinka energinen sitä sitten mahtaa olla. Itseä kammoksuttaisi ajatus sisälle pissivästä pennusta ja sisäsiisteyden opettamisesta samalla kun kotona on pieni vauva. Lisäksi pentua pitäisi jaksaa kouluttaa ja luoda suhdetta siihen. Ja teillä osuisi vielä koiran murkkuikäkin pikkuvauva-aikaan...

Tosin "oman rotuni" edustajat ovat aktiivisia harrastuskoiria, joten minun ajatukseni kumpuaa siltä pohjalta. Jos olisin ottamassa, vaikkapa jotakin "ulkokoiraa (laumanvartija tms)", niin asia saattaisi olla eri. :)

Meillä oli nöffi ja samanlaista oltais ottamassa. Nyt on vähä ristiriitaiset ajatukset. Toisaalta ihmiset sanoo että pentu ja vauva kasvaa käsikädes, toiset taas sanoo ettei missään nimessä nyt kannata ottaa pentua.

Monen vuoden yrittämisen jälkeen viimein tuli plussa ja oon nyt rv 10+2. Mulla on 4 kissaa ja 2 koiraa ja nyt mies sekä neuvolanporukka painostaa mua luopumaan eläimistä. Se on vaan vähä semmonen homma että nää eläimet on mulle yhtä rakkaita ku oma lapsi joten kukaan ei pako mua luopuun näistä. Laskettu aika mulla on 9.5.2016 joten mullon aikaa opettaa ettei makkarkin esim enään ole asiaa jne :)

En missään nimessä luopuis yhestäkää eläimestä. Ne on osa perhettä ja ei niistä noin vaa luovuta.

Väittivät että niitä on liikaa ja ettei lapsella ole turvallista olla ku on eläimiä. Niin ja puhuvat siihen tyyliin että kämppä ei voi olla siisti tossa eläin laumassa :(

Mutta pieni epäsiisteyshän tekee ihan hyvää vastustuskyvylle. :grin Eikä eläimettömyys ole tietääkseni koskaan tarkoittanut siistiä asumusta. Tai päinvastoin. Onpas omituisia ihmisiä, kannattaa vaan antaa tollasten mielipiteiden mennä toisesta korvasta ulos.

Mulla on kolme koiraa ja kertaakaan ei ole pienessäkään mielessä käynyt että luopuisin yhdestäkään. Eikä onneksi kukaan ole sellaista vihjannutkaan.

höpöhöpö, meilläkin 2 koiraa ja kukaan oo mitään sanonu, tai no äiti esikoista odottaessa kun tuli puhetta allergioista niin sitten sekin mahdollisuus että jos lapsella niin paha allergia olis sattunu olemaan/tulemaan mutta joka tapauksessa, missä päin tuollaista oikein kehotetaan?o_O

Katski, mä ote en ottais koiraa tässä vaiheessa koska mulla eka lapsi tulossa niin uskoisin et on niin paljon opeteltavaa ja totuteltavaa etten jaksais antaa koiralle tarpeeksi aikaa. Toisekseen koiran pentuaika on myös niin ainutlaatuista et haluaisin nauttia siitä myös täysillä sitten kun siihen olis oikeesti aikaa. Muuten en näe ongelmaa koska tottuisivat varmasti nopeasti toisiinsa ja kiintyisivätkin. Ehkä jos kyseessä olis toinen lapsi ja vauva-arki jo tuttua rutiinia.

Ja muutes, meillä toinen kissoista nyt jo hakeutuu mahan päälle nukkumaan, saattaa tietysti olla lämpö mikä saa hakeutumaan hänet siihen, kun kuitenkin nyt vatsa tavallista lämpöisempi kuin normaalisti... :happy:
Hauskaa sillä mun koira änkes yks yö ittensä ihan kiinni muhun ja laitto pään mun ylävatsalle. Ei suostunut liikkumaan siitä. Normaalisti nukkuu kyllä vieressä ja liki muttei kyllä tuolla tavalla :D

meillä leikattu uros on alkanu välillä päätään mahaa vasten pitämään ja muutenki nuohoo koko ajan minun lähellä

Meillä oli ekan ja tokan lapsen aikana neljä koiraa, niille tehtiin oma huone jossa viettivät osan aikaa kun eivät yhtään ymmärtäneet varoa vauvaa ja mulla meni hermot siihen jatkuvaan imuroimiseen.

Nyt ollaankin ilman koiria mutta kolmen viikon päästä syntyy pennut joista yksi ollaan varattu.

Edelliset koirat oli isoja ja keskikokoisia lyhyellä mutta sitäkin ärsyttävämmällä karvalla kun tarttuu kaikkialle. Nyt tulossa pieni nypittävä terrieri.

Lisäksi löytyy 14 hevosta (talliyritys), kanoja, kaneja, pari lammasta ja akvaario.

Melkoista säätöä välillä kun hoidan itse kaikki tallihommat, toivottavasti pystyn mahd pitkään, edellisissä raskauksissa siivoilin vielä karsinoita päivää ennen käynnistystä mutta voipi olla toinen tilanne kun nyt tuplaraskaus ja raskaudet olleet niin peräkkäin.

Meillä on kaksi koiraa, toinen on vanha pappa ja toinen pääsee pian vuoden ikään. Vaikka ovat noin 10 kiloisia pikkukoiria, niin tosi paljon aikaa vaati pentuna. Ensinnäkin totuttelu kotiin, aikuisiin ja syömiset ja muut. Tähän vielä sisäsiisteyden opettaminen ja pentua kun saa viedä ulos joka hetki että oppii ulos tekemään. Mielestäni ei riitä että avaa oven pihaan koska siell pitäisi olla palkitsemassa. Jokainen tekee omalla tavallaan, mutta itse olin ainakin aivan poikki pelkästään pennun hoidosta, enkä koe että pentu olisi saanut tarpeeksi huomiota meidän perheessä jos samaan aikaan olisi pieni vauva talossa.

Takaisin