Lelut

Stork

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Marraskuunmammat 2014
Tänne voisi laittaa vinkkejä hyviksi kokemistanne leluista. Itse ostin eilen pojalle Fisher pricen laulavan ja höpöttävän pehmokoiran. Hintaa oli 47.90 eli aika tyyris (ollaan saatu paljon leluja siskolta, niin kehtaa vähän tuhlata). Jäbä on aivan into piukeena kun saa itse aiheutettua ääniä ja ulkonäöllisesti myös saa jäbän huomion. Koiralla myös vilkkuva sydän rinnassa. Äiti toi myös pojalle aktiivipalikoita (nekin fisher pricelta) jotka ovat omiaan maisteltavaksi. Leikkimaton kaarissa roikkuu myös paljon muovisia leluja joita on hyvä mutustaa. Olen huomannut aikalailla suosivani merkeistä fisher pricea, tiny lovea ja chiccoa noissa vauvaleluissa. Mites muut?
 

Liitteet

  • 1432657458963.jpg
    1432657458963.jpg
    47.2 KB · Katsottu: 27
Meidän neidin lempparit Sophie-kirahvi (aivan ehdoton ykkönen), verkkopallo, Nubyn rengasmatonen jlta voi pyöritellä loputtomiin ja äitin ompelemat pehmolelut joissa kinkkupussi rapisemassa sisällä. Myös kaikenlaiset ilmapallot kiehtoo ja tällä hetkellä kylmät purulelut on pop kun tulee hampaita.
 
Hei joo! Toi Sophie on huippu. Aleksi sai niitä 2kpl lahjaksi ja ovat nimeltään Sohvi ja Tahvo :D. Toinen on aina hoitorepussa matkassa :)
 
Tuossa nuo mun äidin tuomat palikat.
 

Liitteet

  • 1432702593766.jpg
    1432702593766.jpg
    47.8 KB · Katsottu: 29
Mä ostin kans eilen noi aktiivipalikat, vielä ei oo testattu. Vieläkö leikkimatot on käytössä? Meillä alkaa poika roikkua sen kaarissa niin et täytyy luopua, mutta mitähän keksiä tilalle kun poitsu ei vielä istu ja masullaan ei niin kauhean kauaa jaksa leikkiä...
Muuten kaikki ääntelevä ja pureskeltava on niin pop
 
Noi aktiivipalikat onkin laitettava tilaukseen. Fisher Price leluja saa NIIIIN paljon edukkaammin nun tilaa esim. Amazonista kuin jos ostaa täällä kaupasta.

Meil neiti leikkii viel matollaan, mutta enemmiäkseen vaan repii leluja ja potkii turvakaaria eli eiköhän täälläkin mee pian varastoon...

Sit meillä on jo käytössä kävelykärry ja hyöpykiikku. Ihmeemmkin ei neiti niissä osaa vielä mitään tehdä muuta kuin seisoa, mutta johan sekin avartaa maailmaa kun näkee kaiken uudelta korkeudelta ja uudesta kulmasta :)
 
Meillä on hyppykiikku todella pop tällä hetkellä :D ja joka kerta ku ottaa syliin niin että seisoo niin alkaa pomppia... on vaan sen verran jo pojalla painoa ettei jaksa kauaa pompottaa :) Meillä tykätään tällä hetkellä kaikesta mikä päästää ääntä :) ja muovinen vispilä on kiva ja sillä on hyvä paukuttaa lattiaa :)
 
Mein neuvolassa sanottiin ettei hyppykiikkua eikä niitä semmosia kävelykärryjä, missä "istutaan", enää suositella käytettäviksi niin ajattelin pärjätä ilman. (Vaikka hyppykiikku olis kyllä kaapista saatuna löytynyt) Sylissä poika kyllä pomppii niin paljon kun vaan jaksaa hyppyyttää.. Työnnettävät taaperokärryt kuulemma on sitten oikein hyvät kun kävelemään opetellaan.
 
Nooh, mun mielestä voi käyttää maalaisjärkeä niiden käytössä eikä istuttaa lasta niissä koko päivää... meilläkin semmonen 10min siinä pompitaan kerta päivään, eikä edes joka päivä :) Olen kyllä kuullut ettei suositella, ettei vauva ala varvastamaan.
 
Meillä on kans noi aktiivipalikat ja laulava koira. Molemmat ovat olleet kovassa käytössä. Tällä hetkellä kiinnostavinta tuntuu olevan lelulaatikon tyhjentäminen ja kaiken mahdollisen jyrsiminen. Tuntuu välistä että rasvatuubi tai puhdistuspyyhepaketti kiinnostaa paljon leluja enemmän. Pitää noita leluja taas viedä kaappiin hetkeksi että alkavat taas kiinnostamaan.
 
Meillä on myös pomppukiikku ja silloin tällöin just sen 10min siinä annettu pojan olla. Ihan hirveesti tykkää! Mä keskustelin neuvolatädin kanssa ja juuri tuo maalaisjärki tuli meilläkin esille. Ja tosiaan sen neuvon antoi, että pomppukiikkua asentaessa katsoo oikean korkuuden niin, että jalka jää tasaisesti lattiaa vasten. Ja röpelö, meillä vaipanvaihdossa paras lelu on myös tuo rapiseva kosteuspyyhepaketti xD.
 
Ei se pomppukiikku mikään riski kehittymiselle ole. 10-20 min me on pidetty kerrallaan ja neiti on ihan innoissaan. Terkka sano et jos lapsella on taipumus vähänkään varvastaa, sitä ei suositella, mutta meilläkin asennettu niin että jalka on tukevasti lattiassa.

Me saatiin toi laulava koira (sen vanhempi versio) tytön kummitätiltä käytettynä ja jokunen muukin soiva lelu, jotka on ollu jo pitkään kivoja kun tyttö saa itse niistä sen äänen tulemaan. En tiedä onko leikkimatolla mitään funktioo sen kummemmin mut se on semmonen tytön "tukikohta" viel toistaseks. Ja nyt pehmuste lattialla, koska meillä ei oo mattoja (koska koiranpentu) :)

Ihan hirveesti on tuo tyttö saanu lahjaks leluja ja mua on se vähän ahdistanut kun en oo niin materiaihminen, pidetään osa leluista niille ostetussa laatikossa ja vaihdellaan sit aina välillä.
 
Meillä ei oo juurikaan leluja, muita kuin pari pehmolelua (eivät kiinnosta) ja pari purulelua (ei nekään). Sitten lelukaari jonka alla ennen viihtyi pitkäänkin leluja kurotellen ja paukuttaen, nyt alkaa heti kääntymään matolla ja sitten kun ollaan käännytty niin sekään ei ole hyvä. :D parhaat lelut on helisevä pikkunalle ja tikruhelistin, välillä jaksaa niillä leikkiä, mutta paljon kivempia on esim just nuo kostwyspyyhepaketit, terveyssidepaketit, sanomalehdet, oma ruokalappu...

Tuo soiva koira vaikuttaa kivalta :) oltiin kyläpaikassa, jossa oli soiva palikkatorni tms, siitä poika tykkäsi :) hirveän kalliita vaan nuo lelut uutena.
 
Siinä meidän neidin lempparit :) Barbapapa helistin, fisher pricen soiva pieno sekä fp.n roll a rounds helisevä pallo :) palloja useampi erilainen, kaikissa eri ääni :) meidän neiti tykkää kovasta äänestä ja vilkkuvista valoista, kaikki sellainen on tosi pop :D
Tuollaisen soivan koiran haluisin ostaa tytylle myös :)
 

Liitteet

  • 1432818622275.jpg
    1432818622275.jpg
    45.3 KB · Katsottu: 19
Vielä tosta pienosta, isäntä huomas eilen että tytsy järjestäen painoi värejä ensin punainen, sitten keltainen ja vihreä :D liekö vahinko vai onko jo ruvennut lelun päälle ymmärtää kun on sillä (melkeen) koko pienen ikänsä leikkinyt :)
 

Liitteet

  • 1432818994123.jpg
    1432818994123.jpg
    57.3 KB · Katsottu: 20
Meillä poika rakastaa semmosta ainun pinkkiä kirahvia hirveenä, innostuu ku näkkee sen ja myttyyttää sitä xD muuten ei kyllä leiki leluilla, äitin virkkauslangat, johot, sanomalehet ja sitteri on niitä parhaita leluja :D :D niin ja kopistellee tuttia lattiaa vasten ja narisuttaa kättä lattialla :D
 
Meillä parhaimmaksi puruleluksi on osoittautunut MAM:in kuminokkaisen harkka-nokkamukin nokka. Irroitin sen neidille jyrsittäväksi ja typystä oikein näkee miten hyvää tekee kun sillä saa hieroa ärsyttäviä ikeniä. Se pysyy hyvin kädessäkin kun reunasta saa tukevan otteen.
 
Yksinkertainen on parasta :D Siis tuo lelukaaren lenksu on ihan ykkönen. Sitä on kiva viskoo ja pureskella. Sit mikä on kanssa ollut ihana niin musiikkilelut. Ostettiin sänkyyn mobile josta se mobile osa on iroitettavissa ja laitettavissa vaikka rattaisiin.
Sitten tämä norsu on rakas. Voi että tyttö on onnellinen kun pääsee selkään. Se soittaa lisäksi vielä musiikkia. Tyttö sai nimiäis lahjaksi :)
Aattelin tuhlata ja ostaa tytölle tuon koiran :)
 

Liitteet

  • 1432883873823.jpg
    1432883873823.jpg
    97.8 KB · Katsottu: 17
Takaisin
Top