Lelupaljous! Säilytysratkaisut yms.

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko teidänkin kotona leluja vaikka muille jakaa? Miten niitä säilytätte? Pistättekö leluja jakoon? Vinkkejä kehiin!
 
Leluja on ihan liikaa.
Yhdessä vaiheessa tehtiin niin, että lapset jakoivat huoneen ja kaikki lelut olivat ylimääräisessä huoneessa ikean hyllyissä ja laatikoissa. Oli kiva kun sotku pysyi suunnilleen yhdessä paikassa.
Nykyään laitan osan laluista kassiin ja korkealle kaappiin, niin että käyttöön jää vain osa. Sitten jossain vaiheessa taas vaihdetaan mitä otetaan esille. Kaikki omat lelut jokaisella lapsella yhdessä sängynaluslaatikossa ja kiinteässä vaatekaapissa. Myös häkkivarastossa on pari kassillista leluja, enemmän kylläkin pienille soveltuvia, niin on siellä säilössä mahdollista vauvaa vasten.
Surutta heitän myös rikkinäiset lelut roskiin ja pyrin lahjoittamaan eteenpäin niitä joilla ei oikeasti kukaan koskaan leiki.
En myöskään itse osta lapsille synttäri tai joululahjaksi yleensä tavaraa, mieluummin joku kiva lapsen valitsema (maksullinen) erikoinen tekeminen. Sukulaiset ja kaverit kun kuitenkin yleensä tuovat leluja.
 
Meilläkin kierrätetään leluja. On useammassa läpinäkyvässä laatikossa varastossa ja jos sieltä haluaa laatikon sisälle, täytyy viedä toinen tilalle. Olen yrittänyt pitää määrän sellaisen , että lapset jaksavat niitä vielä siivota aikuisen avustuksella.
 
Meidän esikoinen hukkuu leluihin, eikä tilaa todellakaan ole. Suurin osa hänen leluistaan onkin kulkeutunut olohuoneeseen. Hän ei kuitenkaan suostu luopumaan juuri mistään. Itsekin toivoisin enemmän aineettomia lahjoja. ( Tosin tänä korona-aikana se ei olisi onnistunut, kun kaikki paikat on suljettu ).

Nyt isompi on kuitenkin jo suostunut siirtämään vauvalelunsa pikkusiskolle - siskolla ei tosin ole niille vielä mitään paikkaa...
 
Meilläkin kierrätetään leluja. On useammassa läpinäkyvässä laatikossa varastossa ja jos sieltä haluaa laatikon sisälle, täytyy viedä toinen tilalle. Olen yrittänyt pitää määrän sellaisen , että lapset jaksavat niitä vielä siivota aikuisen avustuksella.

Meillä tehdään samalla tavalla. Yksi laatikko on käytössä, kaksi kaapissa odottamassa. Vaihdetaan parin viikon välein. Sitten on vielä ne lelut mitä ei laiteta ollenkaan pois, esim. Dublot ja palapelit.
 
Takaisin
Top