Leikkimielellä; raskauteen liittyviä "inhokkisanoja"?!

Annik@

Vauhtiin päässyt keskustelija
Arrgghhh....Mä en voi sille mitään, mutta hytisyttää kun puhutaan
masuasukki tai toivotetaan tarrasukkia!! Ihan uutena (näitä palstoja lukiessa) olen oppinut
että kuukautiset ovat täti (??) WTF? [:D]

Huumoria mukaan!!
 
Masukki on mulle sellainen sana, jonka jätän väliin.
Mä kans yritin sitä täti sanaa käyttää, mutta ei vaan istunut- menkat on menkat.

Ja tosiaan huumorilla mennään, että elkäähän suuttuko![:D][:D]
 
Yritin editoida mahakuvaketjun otsikkoa niin ettei se ällöttäis kaikkia, mutta en tiiä miten se tehdään, joten pahoittelen ihan vitusti kun se sana teitä niin ärsyttää. [:)]
 
Mun korviin ottaa pahasti, kun puhutaan raskautumisesta. Tuo täti oli kanssa ihan uusi tuttavuus ja kuulostaa vaan aina todella oudolta.

Oli ihan pakko kaivaa kevyt liki 1700-sivuinen suomen kielioppi esiin ja tarkistaa tuo raskautua.. :) Ja tässä tulee vähän kielioppia, jonka voi jättää lukematta: [:D] Tuon tyyppisessä johdoksessa subjekti (eli tekijä) on epäaktiivinen. Eli toisin sanoen, kun "minä raskauduin" (eli muutuin raskaaksi), se tapahtui minun asiaan mitenkään vaikuttamatta. Hmm.. Ehkäpä se siksi kuulostaa niin kummalliselta mun korvaan :)

Kaikkea sitä ihmisen on sitten ollut pakko opiskella [:D][:D]
 
Sista81 [:D] Lähes yhtä hauskaa olis sanoa että olen tiineenä!!

Tää ketju oli ilman sarvia ja hampaita, ei purkkihernareita nenään tms.
Jokainen saa puhua tyylillään ja niillä termeillä kuin haluaa, tietysti.


 
 
Eräs mun kaverin kaveri sanoi itsestään kun synnytys oli lähellä, että sitten kun hän on porsinut niin...

mun mielestä ihan järkky ilmaus [&:]
 
Tuo porsiutua on aika kamala... :) Sista 81, täällä on myös suomen kielen ammattilainen, jonka mielestä raskautua-sana ei vain tunnu sopivan tilanteeseen, johon subjekti on ainakin osasyyllinen. En osaa ollenkaan käyttää kyseistä verbiä itsestäni.

Itse olen ärsyyntynyt siitä, että anoppini puhuttelee syntymätöntä lastani Pökyräksi tai Pökäräksi. Kamalaa! Minusta odottavien vanhempien tulisi itse keksiä ns. työnimi, jos sellaisen haluavat. On käynyt jo monta kertaa niin, että anoppi on puhunut, että " ... sitten, kun Pökyrä syntyy --". Sana on äänteellisesti karmaisevan ruma, enkä todellakaan haluaisi, että lapsestani käytetään moista sanahirviötä. En kuitenkaan millään kehtaa sanoa anopille, etten pidä sanasta ja sen käytöstä, koska tiedän, että hän ei todellakaan tarkoita pahaa.
 
Pökyrä?? [X(]
Oijoi.... Tarkottaako se jollain murteella jotakin?

Meillä ei oo vieläkään keksittynä kunnollista työnimeä, naurettiin kerran lenkillä miehen kanssa melkein pissat housussa kun yritettiin keksiä...Olisko huimaa, kun syntymättömän babyn työnimi olis vaikkapa "Jorma"? (sorry kaikki Jorman puolisot!!)

Kaikenlaisia on ollut käytössä päivästä riippuen, kuten Itu, Hitu, Hippu, Baby (yleisin)  ...
 
Pökyrä [:D][:D][:D] Voi ei! Onneksi kukaan ei oo keksinyt työnimeä meidän pikkuiselle.
 
Mulla on kanssa suuri vastenmielisyys sellasia oikein keksimällä keksittyjä työnimiä kohtaan.
Serkkuni kohdalla se taisi olla joku Urpo-Lissu tai joku vastaava todella hassunhauska ja vitsikäs. Gnnnh...
Noh, jokainen tavallaan.
Sen sijaan tommoset vaavit, minit, sintit ja vastaavat tulee ehkä sen ihmeemmin ajattelematta, ni niitä voi kyllä sietää.

Esikoinen meillä oli ihan vaan vauva ja tän toisen kanssa mulla oli oikeesti ongelmia, kun tuo Pätkä-nimi jumittui päähän, enkä päässyt siitä enää eroon. Mutta ehkäpä en taistele sitä vastaan kun se vaan juurtui käyttöön. Eikä oo todella keksimällä keksitty, kun se vaan jostain alunperinkin putkahti päähän. [:)]

Pökyrä... voi helevetti [:D]
Entäs jos vaan keksisitte (vaikka sitten oikein keksimällä) jonkun nimen, mitä itse alatte oikein korostetusti käyttämään ja anopille silleen vähän pakkosyöttämään? Eihän kenenkään vauvaa saa pökyräksi sanoa. [:D]
Kuulostaa vähän joltain suolistokasvaimelta. [:D]

Ja raskaana olemisesta: mun mielestä on ihan huikean ironinen ja hupaisa tämä "olla siunatussa tilassa". [:D] En itse ole uskovainen, ja todellakaan tarkoitukseni ei ole tässä herjata kenenkään uskoa, mutta minä käytän tuota siunattua tilaa silleen vitsikkäästi puheessa. Se on vaan jotenkin niin symppis. [8D]
Vatsan pyöristymisestä puhun myös "tilapäisenä keskivartalolihavuutena".
 
Pökyrä [:D] Ei juma! Suolistokasvaimelta kuulostaa kieltämättä! [:D][:D]

Toivottavasti kukaa ei keksi tälle meidän mytylle mitään kamalaa nimeä [;)]
 
Hahaa, tuo suolistokasvain oli kyllä oiva kuvaus pökyrä-sanasta. Olipa hyvä kuulla, etten ole aivan hullu, kun minusta se sana on niin kauhea suloisesta vauvasta. :) Ajattelin ensin, että se ärsyttää vain siksi, että juuri anoppi sanoi sen, mutta kyllä se on paha kenen tahansa sanomana.

Olla siunatussa tilassa on kyllä aika hauska ilmaus. Taidanpa itse käyttää tässä joskus!
 
Hahhaa [:D] Siunattu tila sopisi tooooosi huonosti ainakin mulle -
susipari (ei-vihitty) ja molemmat kirkkoon kuulumattomia... Hmm...
 
Takaisin
Top