Laulaako lapsesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Laulaako muiden lapset? Omani ei nimittäin laula ainakaan kotona kuin aniharvoin. Päiväkodissa kuulemma laulaa. En ole asiasta huolissani, mutta tuli mieleen että miten muilla. :) Itse muistelen laulaneeni lapsena. Poika täyttää syksyllä 5-vuotta.
 
Laulaa, mutta on aloittanut vasta 2-vuotiaana. Aiemminkin pyysi kyllä muita laulamaan, mutta ei laulanut itse. Nykyisin laulaa oikeita lauluja oikeilla sanoilla ja sävelellä ja lisäksi keksii omia lauluja. Eniten laulaa, kun pitäisi syödä tai nukkua.
 
Laulaa! :grin Takapenkillä on niin luikautettu radion mukana ilman sinuaaaaaaa ja koitettu tapailla viina, terva, hauta -kappaletta :bag::hilarious: Kuuntelen lähinnä englanninkielistä rockmusiikkia, niin harvoin pääsee mukana loilottamaan vielä noin pieni. Mutta jos laitan ihan varta vasten pojalle soimaan jotain, niin kyllä lähtee sutsisatsaamiset liikkeelle ja lauletaan. Julkisesti, esim. päiväkodin juhlissa on vähän kainosteltu kyllä.
 
Vain jatkuvasti. Lähes kaikkien leikkien narratiivi on musikaalimuodossa. Tykkää myös laulaa "oikeita" lauluja, kuten Let it go joka viime aikoina ykkösenä.
 
Kolmevuotias laulaa lähes aina jos ei kuuntele jotain musiikkia muuten. Jos itse laulan, tulee heti tiukka käsky "äiti älä laula!", joten eipä ole tullut hirveästi lapselle laulettua.
 
Meillä esikoinen laulaa vähän väliä, rakastaa musiikkia ja tykkää laulaa, soittaa, tanssia!
 
Ei laula, on harrastettu musiikin kuuntelua aivan liian vähän, enkä itsekään ole laulanut pojalle kovinkaan paljoa. Muskari olis ollut ihana kokemus meille molemmille, kun poika tuntuu tykkäävän musiikista ainakin jonkun verran, mutta paikkakuntamme pienille lapsille suunnattua muskaria ei järjestetty liian pienen osanottajamäärän takia :sad001 Itse olin kouluaikoina aina kympin oppilas musiikissa, toivottavasti vielä saadaan pojan kanssa nauttia musiikista myös yhdessä.
 
4 vuotias laulaa koko ajan :grin Siis ihan koko ajan; leikkiessään, syödessään, joskus jopa unissaan :joyful: Silloin kun saa katsoa dvd:tä tai youtubea, niin valitsee aina jotain lastenlaulujuttuja; fröbelin palikoita, titi-nallea tai cocomelonia.
 
Esikoinen laulaa, mut aika harvoin. 2v ei osaa vielä laulaa mitään. On kyllä ihanaa kuunnella kun lapsi laulaa ja yrittää muistella sanoja. :)
 
Takaisin
Top