Lastenvaunut

Mä selvittäisin ainakin sen, miten ja missä vaunuja on säilytetty. Entä miten kovassa käytössä on olleet? Meillä yhdistelmävaunut (nyt rattaina käytössä) seisovat nykyään viikot sisätiloissa käyttämättöminä, viikonloppuisin niitä enää käytetään ja silloinkin lyhyitä matkoja, joten paljoa eivät pääse käytössä kulumaan. Entä onko varaosia saatavilla enää, jos jotain hajoaa? Miten hyvin päälliset saa pestyä ja osat huollettua? Missä kunnossa renkaat ovat? Kannatan kierrätystä ja nytkin olisi tarkoitus etsiä tuplat käytettynä. Esikoisenkin yhdistelmät tuli meille kahdella lapsella käytettynä ja olin todella tyytyväinen hinta-/laatusuhteeseen. Alunperin kaikkine lisäosineen noin 1200€ vaunut, maksoin silloin 280€ ja ei ole ollut mitään ongelmia. Pitäisin ne edelleen kakkosellakin, jos esikoinen vaan pärjäisi esim. pelkällä seisomalaudalla. En varmaan ikinä raaskisi (eikä tällä hetkellä olisi varaakaan) laittaa nelinumeroista summaa vaunuihin :)
 
Kiitos hannanna tosi paljon infosta, pitää selvitellä näitä juttuja! :) Muuta en tiedä kun että sisällä on säilytetty asianmukaisesti, noita esim. Varaosajuttuja en itse edes olisi tajunnut ajatella.. Ihanaa kun on tällainen foorumi josta saa tietoa, neuvoja ja vertaistukea! :)
 
Täällä ostettu jo Brio (Britax) Smilet ja koko travel systemillä.
vaikuttaa todella näppäriltä.
 
Mites mountain buggyt? Niitäkin on moni kehunut.

Mäki painin tän ongelman kanssa, päädytään luultavasti silti bumblerideihin..

Eipä niissä mountain buggyissäkään saa lapsia naama työntäjään päin.

Tällä hetkellä vahvoilla Emmaljungan superviikkarit ja oisko Britaxin tms uudehko malli, eli siis yksikkölevyiset, joihin saa sisaristuimen.
 
Eipä niissä mountain buggyissäkään saa lapsia naama työntäjään päin.

Tällä hetkellä vahvoilla Emmaljungan superviikkarit ja oisko Britaxin tms uudehko malli, eli siis yksikkölevyiset, joihin saa sisaristuimen.

Siis näissä https://www.lastenturva.fi/tuote/mountain-buggy-duet-tuplaratas-2015/845454120/

Ainakin tuolla lukee: Vuoden 2015 -mallissa on myös uutena ominaisuutena irrotettavat istuinpehmusteet, joita voidaan käyttää kummin päin tahansa.

Tosin kuvissa näkyy vain istuin ja koppa työntäjää päin. En löytänyt kuvaa et ois molemmat istuimet seökämenosuuntaan.
 
Mun esikoinen nukkui 7 vuotta vanhoissa (yhdellä lapsella käytössä olleet ennen meitä) Emmaljungissa ja hyvin, siis oikein hyvin toimi.
Tiesin tosin, ettei vaunuja oltu pidetty ulkona säilytyksessä tms muuten huonosti.
 
Siis näissä https://www.lastenturva.fi/tuote/mountain-buggy-duet-tuplaratas-2015/845454120/

Ainakin tuolla lukee: Vuoden 2015 -mallissa on myös uutena ominaisuutena irrotettavat istuinpehmusteet, joita voidaan käyttää kummin päin tahansa.

Tosin kuvissa näkyy vain istuin ja koppa työntäjää päin. En löytänyt kuvaa et ois molemmat istuimet seökämenosuuntaan.

Mä ymmärsin tosta, että vain ne pehmusteet
Eli saat tavallaan kaksi väriä kerralla.
 
Me ihastuttiin emmaljunga super viikkareihin ja olin iha 100% varma että ne tulee mutta nyt kuitenkin vähän oon alkanut miettiä myös jotai emmaljunga edge mallia. no onneks on viel aikaa :D
 
Me näillänäkymin ostetaan emmaljungat outdoor rungolla ja edge kopalla,vaikka hintavat ovatkin. tullaan kuitenkin niin paljon niillä liikkumaan ja jälleenmyyntiarvo on hyvä :)
 
Mountain buggyjen uudessa koppamallissa tulee tosiaan mukana ratasistuinkankaat, jolloin toisen istuimen (sen mikä muuntuu kopasta istuimeksi) pystyy laittamaan selkä menosuuntaan :) Mut sitä toista istuinta ei pysty kääntämään. Just käytiin näitä liikkeessä kokeilemassa, ei tuu meille :D kopan sisäleveys oli niin ahdas et vähänkin isompi ja pulleempi vauva ni ei mahdu sinne enää yli 2kk iässä :D
 
Ostettiin käytettynä emmaljunga merkkiset. Tosi kätevän oloiset ja paljon erikoisuuksia ainakin meidän ostomassa :) rattaat olivat siistit ja hetken ollu vaan käytössä. Saatiin vielä luotettavalta taholta rattaisiin sopiva telakka. Muuten ei oltais uskallettu ostaa käytettynä, mutta luotettavalta taholta saatiin käyttöön.. :)
 
Sellaista kysyisin, että kuinka vanhoja vaunuja ei enää kannata ostaa käytettynä? Tietysti aina riippuu kunnosta myös, mutta tutulla olisi myynnissä kolmella lapsella olleet, 09 ostetut emmaljunga duo edget sport-vaunut. Nämä hän myisi minulle satasella, torissa kalliimmalla..

Huomenna menen vaunuliikkeeseen ottamaan ensikontaktin lastenvaunuihin, millaisia niitä on, millaisia ominaisuuksia, miltä tuntuu jne.. Emmaljungia vaan on niin kovin kehuttu että luulen että nuo mitkä saataisiin käytettynä, voisivat olla ihan hyvä diili. Mitä mieltä olette, onko 8v liian "vanhat"? Hinta tietysti huomioiden..

Ei vältsisti vanhat vaan miten on käytetty ja pidetty. Meillä tehtiin ekan kohdalla virhe kun ostettiin käytetyt yhdistelmärattaat kantokopalla. Aluksi olivat toimivat kunnes työntöaisan pidikkeet sanoivat sopimuksen irti keskellä pitkii rappusii ylös, talvipakkasella, lapsi juuri uneen, kauppakassit molemmis käsissä, puhelin päällä ja anoppi soittaa... olin ittekseni pulassa eikä kukaan nähny sitä mun tilannetta. Tokalle ostettiin Emman yhdistelmärattaat 10v myöhemmin uutena ja ovat toimineet.

Nyt tarvitaan tuplat.

Muistakaa kun olette ostaan niit kulkupelejä, ett ne mahtuis myös teijän auton takakonttiin kö täytyy lähtä kauemmaksi tai lomille... meillä on pikkuauto mun työmatkojen vuoksi eikä sinne mahu ees noi Emmat... tuplista puhumattakaan.
 
Mä haluisin matkarattaat jotka sopii vauvalle ja tarvittaessa kolmevuotiaalle..
 
Mä ostin omat yhdistelmävaunut käytettynä 100 eurolla (Brio Kombi). Vaunukoppa oli täysin käyttämätön ja rattaatkin tosi siistit. Ainut harmi, että en tajunnnut mitata mahtuuko vaunut meidäntalon hissiin vai ei. Ostamissani vaunuissa on teleskooppi työntöaisa ja eivät mahdu siksi hissiin (taitettavalla olisi mahtunut). Jää kiinni ihan muutamasta sentistä. Mittalin vaan että vaunut mahtuvat pienen automme peräkonttiin, mutta hissiin mahtuminen unohtui kokonaan. Kun selkänoja on ylhäällä ratasasennossa sillon mahtuvat, mutta vaunukopan kanssa ei :sad001
 
Mä ostin omat yhdistelmävaunut käytettynä 100 eurolla (Brio Kombi). Vaunukoppa oli täysin käyttämätön ja rattaatkin tosi siistit. Ainut harmi, että en tajunnnut mitata mahtuuko vaunut meidäntalon hissiin vai ei. Ostamissani vaunuissa on teleskooppi työntöaisa ja eivät mahdu siksi hissiin (taitettavalla olisi mahtunut). Jää kiinni ihan muutamasta sentistä. Mittalin vaan että vaunut mahtuvat pienen automme peräkonttiin, mutta hissiin mahtuminen unohtui kokonaan. Kun selkänoja on ylhäällä ratasasennossa sillon mahtuvat, mutta vaunukopan kanssa ei :sad001

Minäkin unohdin mitata hissin ihan kokonaan kun vaunuja lähdin ostamaan. Mutta meidän onneksi vaunut mahtuvat just ja just hissiin kun työntöaisan kääntää ihan ylöspäin ja sinne vierelle jopa mahtuu vielä kaksi ihmistä kun oikein änkee :D todella rasittavaa kun on niin pieniä nuo hissit :/
 
Minäkään en tullut ajatelleeksi hissiä vaunuostoksilla. Myyjä kuitenkin vaunuja esitellessään kertoi, että he olivat asuneet 50-luvun kerrostalossa, ja pienen koon ja heittoaisan ansiosta vaunut olivat mahtuneet ihan kivasti pieneen hissiin. Siinä vaiheessa tuli vasta mieleen, että pieni hissi tässä meidän 60-luvun talossakin on, mutta eivätköhän ne sitten siihenkin mahdu.
 
Iiik! Me siirryttiin rattaisiin, mut ne onkin vain kasvot menosuuntaan! Ei käy. Mitä rattaita teillä on? Haluisin ketterät mutta talvikelpoiset kaupunkirattaat, jotka saa makuuasentoon ja joissa menosuunnan voi kääntää. Apuva! Suositelkaa!
Meillä siis Britax b-motion yhdistelmät. Oon tykännyt muuten, mut nyt tämä takaisku!
 
Iiik! Me siirryttiin rattaisiin, mut ne onkin vain kasvot menosuuntaan! Ei käy. Mitä rattaita teillä on? Haluisin ketterät mutta talvikelpoiset kaupunkirattaat, jotka saa makuuasentoon ja joissa menosuunnan voi kääntää. Apuva! Suositelkaa!
Meillä siis Britax b-motion yhdistelmät. Oon tykännyt muuten, mut nyt tämä takaisku!
Meillä on Gesslein F6, joita ei olla vielä käytetty rattaina. Vaunuina ne ovat olleet mainiot. Ratasistuimen voi kääntää kummin päin haluaa ja selkänojan saa vaakatasoon. Vaunuina näitä käytetäänkin niin, että selkänoja laitetaan alas ja sen päälle tulee kantokassi.

Meillä on erikseen isot etupyörät, mutta ollaan käytetty niitä vain kerran mökkireissulla, kaupungissa pienet kääntyvät pyörät ovat tähän asti riittäneet myös huonommalla kelillä. Oikeastaan luulen, että ne isot pyörät eivät ole kovinkaan tarpeelliset, koska heittoaisan ansiosta voi tarvittaessa tehdä niin, että kääntää isot pyörät eteen ja pienet pyörät taakse. Jos uutena ostaisin, niin ottaisin varmaan ilman niitä isoja etupyöriä.
 
Takaisin
Top