Lastenvaatteiden väri

Kumpi miellyttää enemmän lastenvaatteiden väreissä?

• Värikkäät

Äänet: 7 50.0%
  • Neutraalit

Äänet: 3 21.4%
  • Ei värillä väliä

Äänet: 4 28.6%

• Kaikki äänestäjät
    14

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaiset värit teitä miellyttää lastenvaatteissa? Jos pitää valita neutraalit tai värikkäät, kummassa leirissä olette?

Värikkäitä vaatteita on meillä kaapissa. Tyttö haluaa aina valita itse päivän asun ja usein on villejä väri-/kuvioyhdistelmiä. 😄 Vaatteiden valitseminen on hänelle tärkeä juttu, niin antaa mennä vaan. 😊 Jos on valokuvauspäivä tai juhlat niin silloin äiti on vähän valvojana. 🤭

Meillä on hyvin neutraaleja, pääosin ruskea, tummanvihreä, musta ja valkoinen. Itse pidän meillä sääntönä että on aina vain yksivärisiä housuja, yläosissa voi sitten olla kuviota. Näin tarkan äidin makumieltymysten noudattamisen mahdollistaa lapsi, jota ei paljoa kiinnosta mitä päälleen pukee 😅

Jos on pakko valita niin kallistun värikkäisiin eläinkuoseihin 😅. Mutta tykkään kyllä myös ns luonnollisista neutraaleista väreistä, beige, maitokahvinruskea, metsänvihreä jne. Meillä on kyl kaiken näköisiä ja värisiä vaatteita, poitsun lemppari on edelleen pinkki ni se ehkä dominoi, mut harvemmin ei laita päälleen sitä mitä kaapista otan, ei häntä silleen juurikaan ne kiinnosta.

Taitaa löytyä kaapista kaiken värisiä vaatteita kahdelle nuoremmalle. Itse katson kaupasta iloisen värisiä kuoseja, mutta otan myös vastaan mielelläni ystäviltä saatuja käytettyjä vaatteita. Niissä usein on neutraaleja värejä. Kaikki menee kasvuiässä. Kuunnellaan lasten mielipiteitä, kun he alkavat niitä esittää pukeutumisen suhteen.

Pääosin tykkään itse ostaa värikkäitä jos nuo nyt niiksi lasketaan. Lindexin kuosit on omia lemppareita. Beige ja harmaa ei oikein mene ellei ole jotain kivaa kuosia.
Mutta meilläkin vanhempi on jo hyvinkin tarkka vaatteistaan. Pinkki on paras ja usein päällä on oltava mekko. Mekon kaveriksi saattaa usein valita löysälahkeiset housut. Tulee välillä vähän 70-luku mieleen hänen tyylistä vaikka värit ovatkin muuta. Arkena pukeutukoon miten huvittaa, juhliin sitten vähän ohjeistan😂.

Värikkäät ehdottomasti. Tykkään kyllä "pehmeistä" väreistä ja pastellisista. Eli ihan niitä kirkkaimman räikeitä värejä ei, mutta vanha roosa, laventeli, vaaleanpunainen, persikkainen, vaalean keltainen tai viininpunainen jne. Aikanaan toki kuunnellaan lapsen mielipidettä väreistä joihin haluaa pukeutua. Ulkovaatteissa ehdottomasti tulee olemaan jotain muuta kuin mustaa, että lapsi erottuu liikenteessä. Itseä surettaa autonratissa katsoa niitä pimeässä lähes näkymättömiä mustavaatteisia lapsia ja toivon, että heidät huomataan riittävän ajoissa (vaikka ymmärrän kyllä tumman värin käytännöllisyyden likaantumisen kannalta).

Takaisin