Lastenvaatteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Moon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun äiti toi tytölle ulkomaantuliaisina kirkuvan pinkin hupparipuvun. Tosi kitkainen se oli päällä, ei onnistunut tytön liukumisharjoitukset sohvalta lattialle. Pesussa nyppäänty karmean näköiseksi ja laitoin sen suosiolla sivuun. Sit kesällä kun tytön piti päästä ulos konttaamaan, ajattelin uhrata nuo kulahtaneet housut ja voi jestas kun niistä tuli tytön lempparit. Hihitteli aina Iineksen kuville ja hyvin suojasivat polvia maan karheudelta. Ikitahroja siellä täällä, mutta tyttö vaan painoi kasvojaan lämpimiin housuihin ja tykkäsi ilmeisesti tuosta väristäkin. Käytettiin sit ahkerasti vaunuajelulla ja kieltämättä kauempaa kattottuna aika söpö näky harmaavihreis vaunuis tuo pinkki. Housut unohtu taas hetkeksi kaappiin ja nyt olivat jo käyneet lyhyiksi. Huppari on vielä hyllyssä vaan luulenpa senkin olevan jo pieni. Hammasta purren laitoin jo housut roskiin tytöltä salaa. Mieshän ne sieltä löysi ja tietty tyttö vieressä. Toivottavasti en aiheuttanut hälle traumaa. 

Mua ärsyttää, kun ruokailun jälkeen tytön vaatteet on aina likaiset, vaikka olis ruokalappu jne. Yritän kuitenkin aina hokea itselleni, että tyttö harjoittelee vasta ja tälläistä tämä on pienen kanssa. Vaikka porkkana ja mustikka onkin mun inhokkitahroja, niin en mä voi tytölle silti olla syöttämättä niitä. Ja joskus neiti syökin vaan vaippasillaan. Saas nähdä miten ens keväänä käy sitten ulkovaatteiden kanssa, kuinka tämä äiti järkyttyy ;)

Margeliini:  Mua ärsyttää kanssa toi vaatteiden ruokaantuminen!  Ikinä ei ole siisti lapsi X)  Jos aamulla laittaa puhtaat vaatteet niin ne on hetken päästä puurossa.  Mutta kaipa tän vaiheen kanssa on vaan elettävä :D  Mä oon kokeillu kaikkia mahollisia malleja ruokalapuissa mutta ei varmaan muu suojaisi kuin sadeviitta.

Hei onko kukaan kokeillut sitä ruokalappumekkoa? Olen kaupassa niitä katsellut vaan en vielä hankkinut kun sideharsolla ja kaukalolla tyttö on pärjännyt aika hyvin. Hihat on meillä kaikista arimmat ruoalle ja tyttö niitä alkaa jo itsekin käärimään ennen ruokailua.

Mie sormiruokailu-ajatukseen hurahtaneena ostin vitosella suihkuverhon josta teen tai teetän äidillä "ruokailutakin" tai sellaisen parturiviittahenkisen ratkaisun, pitää varmistaa että ei rajoita käsien käyttöä. Haluan että neiti saa opetella syömään RAUHASSA, myös mustikoita, ilman et äiti huokailee vieressä :) Tarvittaessa vahakangasta syöttiksen alle jos parketti alkaa kokea kovia. Nämä siis vasta ajatuksia, tissimaidolla eletään vielä...

Jos tolla ruokalappumekolla tarkoitatte niitä sellaisia mm. tuolta ruotsalaisesta huonekalujätistä saatavia juttuja, niin oon käytössä nähnyt ja kerran Joonan päällä koettanutkin. Meillä on mammaporukassa ainakin 2, jotka ei muuta lapselleen ruokailun ajaks huoliskaan! Ja näppäriähän ne on sitten myös siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa taiteilla maalien yms. kanssa.

Joonalle ei vaan oo tullut ostettua, sillä on se sellanen superperinteinen "ruokakaukalo" ja hyvin on pärjätty - tosin mä en oo ehkä sieltä hysteerisimmästä päästä vaatteiden suttiintumisen kanssa kuitenkaan ;) Tosta ruokalappupakkopaitatakkimekkojutusta (mikä sen virallinen nimi sitten onkaan :D) jäi kyllä ihan positiivinen fiilis, että ei se ainakaan estänyt mitenkään tuon ipanan liikkumista. Ja hintakin on muistaakseni ihan edukas, että ei siinä montaa euroa hukkaan mee, jos ei lapsi vaikka suostukaan sitä käyttämään? (En kyllä keksi syytä, miksi ei suostuisi... :))

Ei jestas...jääkö tyttö nyt ilman talvihattua...oon menny Huutonetin läpi, nettikauppoja, oman kylän vaatekaupan...ei löydy mun mieleistä hattua. Aattelin, että hinnallakaan enää niin väliä vaan eipä löydy. On vaaleansinistä ja -punaista, harmaata ja mustaa pipoa, raidallista, fleeceä, puuvillaa, villaa vaan ei yhtään hattua joka hyppäis silmille. Kun äitini kanssa olin pienenä vaateostoksilla, niin hän aina huokas kiukkuisesti että ei sellasta oo tehtykään mikä sulle kelpais. Niin, mihinkään en ole muuttunut vaan en enää tyydy vain johonkin. Mulla syntyy tunneside jokaiseen tytön vaatteeseen, jonka hankin ja kaikki on huolella mietitty ja mutusteltu. Tässä asiassa en ole halukas menemään siitä, mistä aita on matalin vaan nyt alkaa kyllä stoppi tulla tälle hommalle. Tytön viime vuotinen hattu on kokoa 46, nyt se on venynyt kokoon 49 mutta alkaa olla jo ahdas. Vielä pärjätään ja takissa on hyvä huppu, jos vaikka joudutaan lähtemään liikenteeseen pelkässä kypärämyssyssä...

Meillä on kokeiltu sitä ruokalappumekkoa.  Ja housut puuroontuu silti X)  Tällä hetkellä taaperolla siis se kaukalomalli.  Niissäkin on eroja, osa on lötköjä niin että se kaukalo ei pysy kunnolla auki ja se ruotsalaisen huonekalujätin versio ei tahdo pysyä kiinni.  S-ryhmän jostain kaupasta ostin semmosen kaukalon jossa on napakka kiinnitys ja kaukalo-osa tarpeeksi jäykkä.  Mutta ei sekään estä vaatteita ruokaantumasta kun toi poika heiluu kuin heinämies pöydässä.

starletti:  Toi on tosi ärsyttävää kun ei löydy mitään kivaa vaatetta.  Kun ei tahtois mitään rumaa kompromissivaatettakaan ostaa, ei sitä tulis sitten käytettyäkään kuin pari kertaa pitkin hampain...

Joo, pitääkin lisätä yks juttu tuosta tytön vanhasta talvihatusta. Mies osti sen vuosi sitten noin vain puolihuomaamattomasti alekorista (hinta jotain 3 e). Hitsi, ja siitä tuli tykätyin hattu eikä mistään löydy enää samanlaista.

Haa, nyt minäkin opin jotain uutta. Siis tuo ruokalapun lötköisyys, sitä en ole ennen tajunnut vaan aina pitänyt sormella kaukaloa auki. Tyttö aina työntää sormeani pois ja sitten minua taas kiukuttaa kun ruoat menee polville. Käytiin kaupassa ja sattumalta katsoin noita kaukaloita ohi kulkiessani. MITÄ???!!! Siinä ne roikkuivat kaukalo jämäkästi auki. Samaa merkkiä kuin meillä kotona vaan silti aivan erilaisia. Pakkohan se oli ostaa ja tyttö valitsi vaaleanpunaisen vaikka vihreää koetin tarjota. Joutaa tuo vanha kaukalo roskiin. Vai oiskohan se lötkistynyt tässä vuoden aikana...sama se. Jos nyt säästyis housut ruoalta.   

starletti, meillä on kohta ollut vuoden se markettimallinen ruokakaukalo käytössä, eikä se siitä ole mihkään lötkistynyt, vaikka välillä käy astianpesukoneessakin! Merkkiä en muista, mutta joku sellainen muutaman euron maksanut se oli... Ne lötkömalliset kaukalot paiskautui meillä kaapin perukoille kyllä kans aika haipakkaa, eihän niistä mihinkään ollut! :D

Hei ota kuva siitä teidän tytön pipasta, jos jotain samantyyppistä sattuis vaik löytyy jonkun meidän kaapeista? :)

No ei se käsityöihmisenäkään olo ole aina niin kovin auvoista. Sitten kun sulla on joku hieno idea niin arvaa löytyykö kaupasta sellaisia kankaita tai sitten et löydä sopivia kaavoja. Kangaskaupoissakin on aika suppeat valikoimat ja täällä ainakin vain sen yhden ison ketjun liike, kilpailijoita ei ole tai lähinnä jotain pieniä nappikauppoja.

meille ei pojalle olla ostettu juuri mitään uusia vaatteita..

mulla on iso suku mihi mahtuu paljo lahjottajia eli meillä on 70 luvulta aika paljo vaatetta... iha hyväkuntosii ja makeen näkölsii ku kaikil ei oo iha samoja, kirkkaan keltaset potkuhousut on kyl parhaat... :)

Takaisin