Lastenhuonekuvia

IceDiamond

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tammikuunmammat 2015
Kun nyt aina valitan joka samperin pikkujutusta tuolla valistusketjussa ja oman talon laitto siintää parin viikon päässä, niin laitetaan tällainen ainakin itselle ajankohtainen ja iloinen ketju pystyyn.

Elikkäs, ne joilla on lastenhuoneen sisustukset ym jo kunnossa, niin laittakaa meille muille virikkeiksi kuvia tuotoksistanne. Oma on tosiaan vasta visiona mielessäni, mutta jotakuinkin tällainen:

Ensinnäkin lastenhuoneessa on jo valmiiksi yksi tehosteseinä (viininpunainen) ja se tulee muuttumaan sellaiseksi limen/pastellin vihreäksi. Tätä väriä sit toistetaan verhoissa ja muissa tekstiileissä. Muut seinät jää jo olemassaoleville tapeteille, jotka hyvin neutraalia luonnonvalkeaa. Kalusteet on tummaa puuta ja paljon valkoista tulee myös raikastamaan ilmettä. Visio on tarkka ja huomenna painelen kangaskauppoihin etsimään sopivaa verhomatskua :grin Etsiskelen myös isoa muhkeaa, luonnonvalkoista nojatuolia nurkkaan, yhteisiä sylihetkiä varten.

Käytännöllisyys on sitten toinen lukunsa. Esikoista kun odottelen, niin satsaan tyyliin, jonka varmasti huomaan pian kostautuvan epäkäytännöllisyytenä. Olenhan insinööri, eli toteutan aina ensin ja mietin sitten jälikäteen ja korjaan vahinkoja :p

Tällaiset hoitopyötä ja pinnis on tullut jo hankittua. Löysin paikkakuntani face-kirppikseltä. Joku ihana ihminen myi avaamattomana näitä, kun olivat itse ostaneet eka ja sitten saaneet lahjaksi, eikä tietty kuitteja kummastakaan. Sain puoleen hintaan, jei :cool:

Tuosta värikartasta toi C551 on aikas lähellä tavoitettani vihreän sävyn suhteen.

Sitten kuva nojatuolista. Ehkäpä tuollainen, kera virheän sisustustyynyn...

Meille tosiaan poikalupaus annettu, enkä pidä siitä vaaleansininen/-punainen asettelusta. Mielluummin jotain unisexiä. Käypähän tuo sitten, jos vaikka se pippeli olisikin ollut vain napanuora :rolleyes: Ensisänky ei kuulu tuohon suunnitelmaan, koska se tulee olemaan meidän makkarissa anyway. Mä en ollenkaan ole tällainen sisustusihminen, mut nyt jotenki tää kodinrakennusvietti on saanut musta otteen...
 

Liitteet

  • 79d2d96e3958ae9b28e8fb50c2f7491d.png
    79d2d96e3958ae9b28e8fb50c2f7491d.png
    58 KB · Katsottu: 100
  • 11.jpg
    11.jpg
    44.6 KB · Katsottu: 95
  • image.jpg
    image.jpg
    39.7 KB · Katsottu: 110
Ööh, näkyykö nuo kuvat ees kellekään muulle ku mulle? En jaksa tarkistaa uloskirjautumalla :oops:
 
Kyl näkyy! Ja puhelimella selailen.
Ihana nojatuoli! Meille ei mahu nojatuoli lapsen huoneeseen, kun on osottain myös miehen työhuoneena :sad001 Oisin niin halunnu jonkun muun istuinjutun sinne kun vaan pelkästään miehen tietokonetuolin :sad001
 
Mitäs jos korvaat miehen tuolin tollasella ja miehelle langaton näppis. Siinäpä mieskin makiasti nojailee taakse dataillessaan :grin
 
Meillä pienen huone alkaa olla valmiina. Anopilta saatiin tuo ihana vanha keinutuoli, jonka mies hioi ja maalasi. Hoitopöytälipasto on myös käytettynä ostettu ja itse maalattu. Pinnistä ei ole pedattu näin paljoa etukäteen vielä, äippäpakkaus vaan nostettu sinne. Tällä hetkellä huoneessa majailevat myös viikonloppuna liikkeestä kotiutuneet vaunut, joita onkin kiva käydä välillä ihastelemassa ja työntelemässä edestakaisin... :p
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    839 KB · Katsottu: 171
  • image.jpg
    image.jpg
    872.6 KB · Katsottu: 164
Haa, mäkin aina välillä lykin noita vaunuja...hihi. Näyttääpä hienolta ja vielä käytännölliseltä!
 
Tän päivän saldo. Verhokangas Sintiäisen huoneeseen ja muuta. Nyt alkaa hahmottua visio viel tarkemmin. Kuvassa kirppislöytö, pinnasängyn reunapehmuste 50senttiä! Samassa valitsemani verhokangas.

Seinän väri on tuo pehmusteen vihreä juuri ja sit siihen sointuu tuo beige pilvikangas. Tarttu mukaan sit pussilakana ja pari vaatetta viel.
 

Liitteet

  • 20141118_155641.jpg
    20141118_155641.jpg
    798.7 KB · Katsottu: 110
Meillä lastenhuone on tällä hetkellä niin sekava ja sekalainen huone et huhhuh! Siellä on sohvapöydällä meidän pöytäkone, kirjahylly joka on tulossa olkkariin, meidän jenkkisängyn joustinpatja (180cm) jolla tytöt nyt nukkuu, käyttämättömänä miehen esikoisen sänky (80cm) ja kaks äitiyspakkauslaatikollista esikon pieniä vaatteita. Miehen tytön vaatelipasto on meidän makkarissa, ja myöskin siellä oleva vauvanurkkaus on ihan sekasin. Siinä on kyllä pinnasänky ja vauvanvaatelipasto, mut lisäks iso kasa laatikoita jotka on joskus menossa varastoon.

Pyhä ja syvä tarkotus olis saada sekä tyttöjen huone, että vauvanurkkaus kuntoon ennen vauvan tuloa, mutta joku vois kertoo että missä välissä toi mun rakas aviomieheni aikoo siihen hommaan ryhtyä - mä kun en mitään sänkyjä, kirjahyllyjä, laatikoita yms enää mihinkään roudaile! Mut laitan kyllä kuvia sit kun jotain joskus tapahtuu! :wink

Ihania kuvia teillä! :Heartred
 
Tulipa ostttua facekirppikseltä tämmönen Sintiäisen sykyttelyhetkiä varten. Kävin kattoon tuota ja todellisuudessa väri on ihan valkoinen. Aivan ihanan pehmeä ja jättimäisen iso lepotuoli pestävillä pehmusteilla 165e. Olen tyytyväinen :cool:
 

Liitteet

  • 10811473_726922990730959_2127908834_n.jpg
    10811473_726922990730959_2127908834_n.jpg
    48.7 KB · Katsottu: 86
Mulla vaihtui taas järjestys... :grin vaihtuu varmaan viel miljoona kertaa ennen kirpun tuloa. :p mut saan aina uusia inspiksiä ni ne pitää sit toteuttaa tietty... tälle huone näyttää tän päivän jälkeen... katotaan muuttuuko se vielä. :grin

Äitini osti sängyn ja kirjahyllyn/hoitotason uutena. Muuten kaikki ostettu käyettynä ja duunattu mieleiseksi. :grin haaveena olisi hieman toisen lainen nojatuoli, mutta tuo tuli nyt ens hätään hankittua. Väri on väärä tuonne vaikka onkin mekanismi ja hyvä istuu. :grin

Sinulla nunnuliina oli aivan ihanan näköinen huone... saatan ehkä varastaa ideoita :p
 

Liitteet

  • 20141124_000420.jpg
    20141124_000420.jpg
    334 KB · Katsottu: 122
  • 20141124_000434.jpg
    20141124_000434.jpg
    347.4 KB · Katsottu: 119
  • 20141124_010837.jpg
    20141124_010837.jpg
    337.8 KB · Katsottu: 116
Muokattu viimeksi:
Kiitos samoin Iita_! Vau, teillä on valmiin näköistä. Meidän vaavin huone on kovin tyhjän näköinen tuohon verrattuna :) Pinnasängyn reunapehmusteen olen ostanut sitten edellisten kuvien, harmaita ja beigejä tähtiä valkoisella pohjalla, yllätys yllätys :p

Tarkoitus olis löytää joku sopiva jalkalamppu nurkkaan pinniksen ja keinutuolin kulmaan. Vanha valkokarminen ikkuna myös odottaa asennusta koriste-elementtinä ja seinätarra on hakusessa vielä.
 
Mä en malta venaa, ku ensi pe siirtyy romut omaan taloon ja pääsen laittaan sen huoneen. Tosin eka maalataan meidän makkari, koska siellä Sintiäinen kuitenki ensin asuu. Mut jo ennen la:ta on kyllä myös lastenhuone kunnossa.

Vähän offtopicia, mut kelasin, ku pinnis ei vielä muuten käytössä ja liian iso, niin taidan laittaa äippälaatikon sinne pinnikseen ja virittää huoneeseen päikkäripaikan. Tottuupa muksu siinä nukkumaan siellä. Huone on vielä hyvin sijoitettu taloon. Ikäänkuin keskellä taloa, niin hyvä pitää silmällä/korvalla, kun touhuilen muuta.
 
Kiitos. :grin itse juuri tyhjentelin huonetta ja vaihdoin järjestystä. Toki olen tehnyt sitä koko ajan, ku mieli muuttuu. :p jos se tuollaisena nyt pysyisi ees hetken. :) mun työpöytä oli siellä ni päätin, et se saa lähtee. Sain lisää tilaa ja nyt se taas hetken miellyttää. Meillä on makkarit ihan vierekkäin, ni ajattelin kokeilla josko pieni nukkuisi omassa huoneessa, mut siirrän kyllä sit meidän makkariin jos tarvetta. :)

Mä olen miettinyt mikä olisi sopivan valoisa, mut samalla himmeä valo yöksi?!:confused: mulla oli omasta nuoruudests jääny talteen sellaisia pimeessä hohtavia tähtiä ni asentelin niitä muutaman kattoon, mut eihän se niitä vielä sillon ymmärrä. :grin ehkä äitille enemmän katseltavaa iltaisin... :p
 
Meillä kans makkarit vastakkain ja oli kyllä vakaa aikomus nukuttaa omassa huoneessa, mut voihan se olla jos kovin paljon on yöheräilyä/syöttämistä, että väsyn nopeasti siihen ja siirrän sängyn oman viereen alkuviikoiksi ainakin.

Mä luulen että nyt pimeimpään talviaikaan sitten väkerrän vaan jotkut ledivalot siihen ikkunanpokaan tms ns. yövaloksi. Katsoo nyt. Enää tämä ja ensi viikko töitä ennen kotiin jäämistä, sithän sitä on aikaa dekoreerata :p
 
Mulla on ollu ihan liikaa aikaa, ku kotona ollu heinäkuusta asti. Siitä lähtien pikkuhiljaa muutanut huonetta. :) olisi ihanaa ollu olla töissä, ni ei olisi ollut niin paljon aikaa olla. :grin

Mäkin ajattelin jotain jouluvalo juttua yöksi alkuun ja katsoo sit. Ikeasta tuli kyllä ostettua sellainen valo, mut musta se on aika kirkas. :confused:
 
Mulla on hakusessa maapallo valolla. Jos joku tietää, mistä saa edullisesti ostaa, saa vinkata. Haluan sen yövaloksi, ja sitten myöhemmin haluan, että käydään läpi mantereita pallolla.
Maat taitaa muuttua sen verran tiuhaan, etten tiedä pysyyko niissä perässä. Kohta on Ukraina eri näköinen kuin ennen ja Afrikan maat muuttuvat myös nopeahkoon tahtiin, ja eihän tuo Jugoslaviankaan alue ollut nykymuodossaan vielä 90-luvun taitteessa.
 
Nyt on saatu kutakuinkin Sintiäisen huone valmiiksi. Hyvin paljon tuli sellanen kun haaveilin. Noi ekat kuvat on ensisängystä,joka meidän makkarissa. Kun yöt vakiintuu, niin siirtyy Sintiäinen omaan huoneeseen, josta muut kuvat. Oon niin rakastunut tuohon hennon vihreeseen väriin :wacky:

Nyt vielä pinniksessä äitiyspakkauksen verhoiltu laatikko, jossa meinasin päikkäreitä nukuttaa. Laatikko siksi, ettei olisi liian iso ja turvaton sänky heti pienellä. Tuo ekoissa kuvissa näkyvä ihanainen lipasto veti sisäänsä kaikki Sintiäisen tarvikkeet ja vaatteet. Mukavan korkeat laatikot. Toki kaikki on nyt loistavassa järjestyksessä, mikä varmasti ei tule toteutumaan enää vauvan kanssa kiireessä... :p Tuo lipasto siirtyy siis Sintiäisen mukana sitten tuonne omaan huoneeseen aikanaan.

20150116_131045.jpg 20150116_131056.jpg 1421316254673.jpg 20150116_131438.jpg 20150116_131450.jpg 20150116_131515.jpg 20150116_131529.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Niin ja verhot vielä puuttuu huoneesta. Ne tilattuna ja tulee siitä beigestä pilvikankaasta, joka tuolla aiemmassa viestissä. Tulee purjerenkailla ja teetätin, kun ei itellä pysy ompelukone lapasessa alkuunkaan :grin
 
Takaisin
Top