Lasten rokottaminen

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Etusivulla on parhaillaan artikkeli tuhkarokosta ja rokottamisesta. Se tuo taas mieleen tärkeän kysymyksen: onko lapsenne rokotettu? Mitä mieltä olette rokottamisesta tai rokottamatta jättämisestä?

Me otetaan pojalle kaikki rokotusohjelman mukaiset rokotukset. Myös uusi vesirokko rokotus. Artikkelissa mainitaan että joillain alueilla niin monet jättää rokotteet ottamatta että siellä joukon tuoma suoja ei ole enää kovin tehokas. Näin ne jotka eivät syystä tai toisesta voi ottaa rokotusta voivat sairastua. Se on minusta surullista ja mielestäni kaikkien joilla ei siihen ole jotain todellista syytä (esim vakava allergia tai yliherkkyys rokotteille), pitäisi otattaa lapselle rokotusohjelman mukaiset rokotukset.

Lapset on rokotettu! Ei kahta sanaa... mielestäni on hulluutta jättää rokottamatta, se on vaara ei vaan omalle lapselle niin muiden lapsille(ja aikuisille) esim MPR rokotteen saa vasta 1v iässä ja vauvalle tuhkarokko(muunmuuassa) on vaarallinen tauti, oikeesti! Että hyvät ihmiset miettikää rokote suojaa muidenkin hentojen pikku vauvojen kannalta, ei vaan omaa (anteeksi nyt vaan suora puhe) itsekkyyttänne olla rokottamatta...
tähän maailman aikaan ihmiset matkustaa puolin kuin toisin niin suomessa nykyään suht tuntemattomat taudit(kiitos rokote ohjelman) tekevät paluun ja ovat vaaraksi monelle varsinkin jos massa suoja on heikko!
Ymmärrän rokotteen jättämättä ottamisen jos siihen on OIKEA syy, mutta vaan se että ei meidän Irma-Petteriä rokoteta kun naapurin kummin kaiman kissa sanoo että rokotteet on vaarallisia niin se on väärin...
Sori suoraa puhetta ja puhtaasti mun mielipide :)

Rokotettu on. En kestäisi sitä, jos lapseni tappaisi toisen lapsen tartuttamalla siihen toiseen lapseen jonkun sairauden.

Molemmat lapset rokotettu rokotusohjelman mukaisesti ja tullaan rokottamaan vastedeskin. Esikoinen saanu vesirokkorokotteen ja kuopuskin tulee saamaan kunhan ikää tulee lisää. :)

Kaikki lapset on rokotettu rokotusohjelman mukaan, paitsi Nelonen on saanut vain yhden annoksen rotarokotteesta. Osa rokotteista on tosin annettu hieman myöhässä. Vesirokkopiikkiä olen miettinyt, että vasta lähempänä kouluikää antaisin laittaa jos ei ole siihen mennessä sairastanut, mutta päätöksiä ei ole tehty. Kesään asti on vielä aikaa miettiä.

Meillä on rokotettu molemmat rokoteohjelman mukaan, myös vesirokkorokotteet on molemmat saanut.

HPV -rokotus on sellanen jota en tällä hetkellä lapseen laittaisi (enkä itseenikään), mutta se ei olekkaan vielä vuosiin ajankohtainen. Vesirokkorokote on ajankohtainen aikasintaan kesällä (esikon 3v neuvola). Muut (rokoteohjelman) rokotteet on otettu. Kuopus reagoi aika voimakkaasti rotaan ja hetken mietin jätetäänkö viimeinen rokote ottamatta, mutta otettiin lopulta silti. Influenssarokotteet on jätetty väliin..

Selittäkää tyhmälle: miten rokotteiden ottaminen suojaa lähimmäisiä jos kuitenkin voit olla taudinkantaja vaikket itse sairastaisikaan sitä tautia :dontknow

Meidän lapseen ei yhtäkään piikkiä ole pistetty eikä pistetä. Suosin luonnollisen immuniteetin kasvattamista probiooteilla, C-vitamiinilla, kasvispainotteisella ruualla ja luonnon lääkkeillä. Jos sairastuu, hoidetaan. Mun lapseni on terve, avoin, iloinen, ei korvatulehduksia tai muita jokaisella lapsella olevia sairasteluja.

Itse olen nyt raskaana ja ihmeytelen, että vesirokkorokotetut kulkevat tuolla muiden seassa kuin ei mitään, vaikka ohjeen mukaan pitäisi välttää laskeneen immuniteetin ihmisten kohtaamista kuuden viikon ajan. Ketä syytän, kun vesirokko iskee ja kuurouttaa sikiöni? Sinunko lastasi?

Meidän lapseen ei yhtäkään piikkiä ole pistetty eikä pistetä. Suosin luonnollisen immuniteetin kasvattamista probiooteilla, C-vitamiinilla, kasvispainotteisella ruualla ja luonnon lääkkeillä. Jos sairastuu, hoidetaan. Mun lapseni on terve, avoin, iloinen, ei korvatulehduksia tai muita jokaisella lapsella olevia sairasteluja.

Itse olen nyt raskaana ja ihmeytelen, että vesirokkorokotetut kulkevat tuolla muiden seassa kuin ei mitään, vaikka ohjeen mukaan pitäisi välttää laskeneen immuniteetin ihmisten kohtaamista kuuden viikon ajan. Ketä syytän, kun vesirokko iskee ja kuurouttaa sikiöni? Sinunko lastasi?
Mitä jos syytät vaikka itseäsi? Ihan niinkuin voit syyttää itseäsi myös siitä jos lapsesi sairastuu tuhkarokkoon ja jälkitautina aivotulehdukseen ja kuolee. Minunkin lapseni ovat terveitä, iloisia, avoimia eikä he sairasta kuin perusflunssaa toisinaan, yhtään antibiootti kuuria ei ole annettu kummallekaan ja tasan ovat saaneet ja saavat kaikki rokoteohjelman mukaiset piikit.

Terveen lapsen äiti, eikö rokotetut lapset voi olla terveitä, iloisia ja avoimia? Mun lapset on myös rokotettu rokotusohjelman mukaisesti eikä kumpikaan ole sairastanut muuta kuin perusflunssan, ei edes korvatulehduksia ole ikinä ollu vaikka sanot, että jokainen lapsi sairastaa sen(kin). Tämä rokotusasiakin on sellainen joka jakaa mielipiteitä suuntaan tai toiseen, mutta sun tekstistä sai ikävän käsitteen että vain rokottamattomat lapset voivat olla terveitä ja iloisia... Mutta, jätän tän tähän. :)

Tietynlaisen aivopesun uhrit kuvittelevat tosiaan, etteivät rokotetut lapset voi olla terveitä, iloisia ja avoimia. Ei tuollaista kukaan itse keksi, joten sen on pakko tulla syötettynä jostain muualta.

Terveen lapsen äidille, meillä on 5 lasta, kaikki rokotettu, kaikki terveitä (perusflunssia lukuunottamatta) kaikki iloisia ja kaikin puolin ihania... meillä ei oo edes ollut korvatulehduksia tms! Eikä oo tarvinnut syyä yhtä ainutta antibiootti kuuria!!!Tuskin johtuu rokotuksista mutta eivätpä ainakaan hautaan joudu esim hinkuyskän tai tuhkarokontakia! Joista ollut muuten epidemioita rokottamattomien ihmisten joukossa... johtuuko se rokotteista? Kyllä ehdottomasti, kun niitä rokotteita ei oo otettu!!!

Yksi tosi hyvä ystäväni menetti kolme sen lasta sen takia että mies ei hyväkysy rokotteita...minusta ihan sairasta jos voidaa pienellä piikillä estää jotain vakavempaa

Meillä otettu rokotusohjelman rokotteet kahdelle isommalle ja otetaan kyllä nyt tälle pienimmällekkin. :)

Meilläkään ei oo ollu yhtään korvatulehdusta kellään. Muutenkin ollut ihan perus flunssia vaan..

Olisi mahtavaa, jos nämä hirvittävät taudit voitaisiin estää c-vitamiinilla, probiooteilla, "luonnon lääkkeillä" jne (ei ole olemassa sellaista kuin luonnon lääke, lääke on vain lääke jota on tutkittu tehoavan siihen mihin sen sanotaan tehoavan). Ja valitettavasti mikäli lapsi saa jonkun vaarallisen taudin, häntä ei hoideta c-vitamiinilla vaan kaikella sillä lääketieteellisellä tiedolla ja taidolla mitä sairaalassa on.

Surullista on että terveet ihmiset, jotka voivat ottaa rokotteita eivät ota ja siten laumasuoja heikkenee joten ne, jotka eivät sairautensa takia voi ottaa rokotetta ovat vaarassa. Oletteko koskaan nähneet ihmisiä jotka pitävät käsineitä /muovikäsineitä kädessään kaupassa kun kokeilevat esim. hedelmiä tai kasviksia? Oletteko koskaan miettineet miksi?

Eihän muuten suurimmalla osalla rokotteilla ole mitään vaikutusta saako henkilö korvatulehduksen vai ei. Koska ihmisiä liikkuu pohjoisesta etelään, lännestä itään (tai miten vaan), sekoittuu virukset ja bakteerit ja tietyn luontaisen omaavat vastustuskykygeenit eivät enää auta lähiympäristössä pyöriviin viruksiin/ bakteereihin kun tulee niin paljon muunneltuja versioita taudeista. Plääh, voisipa kaikkien olla vain terveita :)

Ehdottomasti rokotetaan lapsi sitten kun ollaan vauva saatu. :) En halua ottaa riskiä että oma pikkuinen sairastuu johonkin todella vakavaan, minkä voisi estää rokottamalla. Enkä myöskään halua että joku toinen sairastuu meidän takia.

Takaisin