Lasten rokkotaudit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko teidän perheessä sairastettu rokkotauteja? Sairastitteko itse lapsena?

Minulla oli vauvana joku lievä rokko, ei saatu varmistusta että mikä se oli, ennenkuin olin raskaana, saatiin verikokeella tulos, että olen kuin olenkin sairastanut vesirokon.
Meidän lapsilla ei ole ollut rokkoja. Nyt kuitenkin esikoisen iho on täynnä näppyjä, saa nähdä onki rokko vai jotain muuta..
 
Vesirokon olen sairastanut lapsena.

Lapsi on selvinnyt tähän mennessä ilman rokkotauteja.
 
Muokattu viimeksi:
Olen sairastanut vesirokon niin pienenä, etten muista sitä. Omilla lapsilla ei ole ollut rokkoja. Kerran perhepäivähoitaja luuli esikoisella olevan rokko ja soitti hakemaan kotiin. Eipä ollut muuta kuin lapsella kuuma ja iho reagoi kenties hikoiluun.
 
Ei ole ollut rokkoja. Esikoisella joskus epäiltiin vesirokkoa, kun oli muutama yksittäinen rakkula, mutta ei se ehkä sitten sitä ollut.
Atopiaa löytyy ja nokkosihottumaa flunssien yhteydessä sitten kaikille lapsille aina satunnaisesti lehahdellut.

Itse sairastin lapsena kouluiässä rajuna vesirokon (rokotuksenkin olin taaperona jo saanut). Taisin olla pari viikkoa pois koulusta kun kuume jatkui pitkään ja iho oli aika hurjan näköinen.
 
Minä sairastin vesirokon lapsena - hurjat 4 rakkulaa.( Veli sai sen vasta aikuisena ja päätyi sairaalaan).

Esikoinen sairasti vesirokon juuri ennen kuin olisi saanut rokotteen. Kuopus on rokotteen saanut, eikä ole sairastanut. Flunssan jälkitautina hänelle tosin tuli nokkosrokko.
 
Itse olen sairastanut vesirokon lievänä lapsena. Pojilla ei ole ollut kuin vauvarokko pienenä. Molemmat saaneet vesirokkorokoituksen ja muilta ollaan vältytty.
 
Olen itse sairastanut vesirokon lapsena lievänä, ja se ärsyttää, koska vyöruusua en halua. Sehän on sen sairastetun vesirokon jälkitauti, joka osalle tulee vuosikymmenienkin päästä, osalle ei. Vesirokkoviruksesta ei ole mahdollista päästä eroon kun sen kerran on sairastanut.

Lapset on onneksi rokotettu.
 
Takaisin
Top