Lasten merkkivaatteet - Onko merkillä väliä?

Merkillä ei väliä, en ole huomannut juurikaan laatueroja. Hyviä ja huonoja löytyy niin marketti- kuin merkkivaatteista. V*tuttaa vaan enemmän, jos joku kallis tuote menee rikki. Vauvalle tulee ostettua melkein kaikki kirppiksiltä eikä merkillä väliä (esikoisen vauva-/pikkulapsi-aikaan saatiin paljon käytettyä, jotka kierrätettiin keskimmäiselle). Ostan sillä perusteella, mikä näyttää itsestä hyvältä ja myöhemmin kuunnellut myös lapsen mielipidettä, kun sen osannut ilmaista. Kouluiässä sitten siirrytty ostaan uutena sieltä, mistä saa lasta miellyttäviä vaatteita, vaikkakaan mitään megakalliita merkkivaatteita en ole suostunut ostamaan ihan vaan sillä "ku kaikilla muillakin on".
 
Ostan ainoastaan kirpputorilta lastenvaatteita. Niissä suosin Lindexiä ja muiden käsityönään tekemiä vaatekappaleita. Etenkin tuo Lindexin värimaailma usein sopii yksiin oman makuni kanssa. Materiaalien on oltava mieluiten kestäviä luonnonmateriaaleja.

Tyylitajuni poikkeaa sen verran valtavirrasta, että varmasti suurin osa vaatteista lapselle tulee ommeltua ja neulottua itse. Ensikengätkin työstänen itse nahasta.

Sitten kun lapsi tulee reippailuikään, niin teknisiin ulkoiluvarusteisiin kyllä satsataan uutena. Merinovillaa ja Gore-Texiä niskaan.
 
Meilläkin panostetaan ulkovaatteisiin. Sen sijaan päiväkotiin olen vienyt niitä ”vähemmän hienoja” merkkejä. Parhaiten ovat kestäneet cirafit ( myös isommalta pienemmälle). Jotkut vaatteet ovat jopa minun vanhoja.

Aikaisemmin hyvä merkki oli myös PoP, mutta nyt ovat heikentäneet kankaiden laatua huomattavasti. 9-vuotiaalla legginsit hajosivat viikossa.

Toki meillä on myös merkkivaatteita Italiasta, mutta niitä en raaski hoitoon laittaa, sieltä kun voi tulla takaisin mustikalla tai tomaattikastikkeella kyllästettyä vaatteita.
 
Mielelläni ostaisin enemmänkin Gugguuta ja joitain muitakin omaa silmää miellyttäviä merkkivaatteita. Mutta niiden hinnan takia päädyn useammin kirpparille tai halvempiin vaatekauppoihin. 💸 Palleroinen ei vielä liiku ulkona niin ulkovaatteisiin ei tarvitse niin paljoa panostaa. Mutta tämä ketju muistutti sen olevan tulevaisuudessa olennaista. 😌
 
Aika hyvin kyllä halvempienkin merkkien vaatteet pärjäävät ulkokäytössä, ja olenkin tykännyt et lapsilla on useampi ulkovaatekerta. Olisihan se sääli jos voisi ulkoilla vain kerran päivässä kurakelillä! Halpamerkeissä helpommin irtoilee vaikkapa heijastinnauhat ja jalkalenkit, ja jos kuosia ei lasketa niin ero on aika olematon parempiin merkkeihin. Ihan käytettäviähän ne edelleen silti ovat vaikka vähän repsottavatkin, ulkoilun ilo on lapselle paljon tärkeämpää kuin se et on aina viimeisen päälle vaatteet. :smiling-eyes:
 
Mielelläni ostaisin enemmänkin Gugguuta ja joitain muitakin omaa silmää miellyttäviä merkkivaatteita. Mutta niiden hinnan takia päädyn useammin kirpparille tai halvempiin vaatekauppoihin. 💸 Palleroinen ei vielä liiku ulkona niin ulkovaatteisiin ei tarvitse niin paljoa panostaa. Mutta tämä ketju muistutti sen olevan tulevaisuudessa olennaista. 😌
Omilleni en ole ostanut Gugguuta (enkä osta). Ulkonäkö niissä voi olla ihan kiva, mutta lapsen on vaikea pukea niitä itse, mukavuus on niistä kaukana ja söpöt suuret tupsut painavat niin, että pipo menee silmille. Housuista puuttuu vaippavara ja paidat nuolevat ihoa.

Niin, että suositus muille kuin gugguulle. Tietysti jos lapsi on todella erityisen hoikka, niin ehkä jollekin nekin sopivat, pipot ei kenellekään liikkuvalle ja leikkivälineet ihmiselle.
 
Omilleni en ole ostanut Gugguuta (enkä osta). Ulkonäkö niissä voi olla ihan kiva, mutta lapsen on vaikea pukea niitä itse, mukavuus on niistä kaukana ja söpöt suuret tupsut painavat niin, että pipo menee silmille. Housuista puuttuu vaippavara ja paidat nuolevat ihoa.

Niin, että suositus muille kuin gugguulle. Tietysti jos lapsi on todella erityisen hoikka, niin ehkä jollekin nekin sopivat, pipot ei kenellekään liikkuvalle ja leikkivälineet ihmiselle.

Mulla taas päinvastanen kokemus. Meillä tupsupipot istuu hyvin eikä valu mihinkään ja housuihin mahtuu isompi pylly sekä vaippa. Totta on että leggarit ja peruspaidat ovat aika napakoita mutta en koe niiden olevan makkarakuoria, edes mun 2v palleron päällä 😄
 
Takaisin
Top