Lasten lempinimet

Keskustelun 'Mitä mielessä? Aihe on vapaa' aloitti Vargynja, 24 elo 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Vargynja Moderaattori Staff Member Helmikuiset 2021

Onko teidän lapsilla lempinimiä? Joko normaaleja tai vähän erikoisempia. Me kutsuttiin lasta vauvana välillä Vompatiksi. Se oli sellainen hellittelynimi. Vielä nykyisinkin se on käytössä "nimimerkkinä" kun puhutaan hänestä ircissä/netissä. Ellei siis kutsuta vain pojaksi.
  2. elaffy Ei muuta elämää Kesäkuunmammat 2015 Syysmammat 2017

Meillä isommilla on etunimestä hellittelymuunnoksia kotona käytössä. Nuorimmalle on jäänyt etunimimuunnosten lisäksi käyttöön nimi Käpy. Ystäväni sanoi nuorinta pikkuvauvana kävyksi ja se jäi elämään. :)
  3. Enni Naimisissa foorumin kanssa

Ei ole. Halusin nimen, jota ei saa väänneltyä. Juuri siksi, että kutsuttaisiin sillä, eikä jollain ihan muulla tai vähän sinnepäin.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  4. Uusperhesatu Rakastunut foorumiin

Meillä on jokaisella lapsella nimestä juontuvia lempinimiä, joita käytetään välillä. Oikeastaan vain yhdellä heistä on sellainen vakituinen lempinimi, jota monet perheen ulkopuolisetkin käyttävät. Sitten meillä on myös muita hellittelynimiä, kuten Pötkylä, Makkara, Pikkusiskonmakkara ja Monsteri, joka ei kyllä ehkä kuulosta ihan hellittelynimeltä. :D
    Last edited: 24 elo 2018
  5. elaffy Ei muuta elämää Kesäkuunmammat 2015 Syysmammat 2017

Meillä nuo etunimestä muunnetut nimet ovat tyyliin Tiina -> Tiinuska. Ei niitä muualla käytetä kuin kotona ja vain äiti ja isä käyttävät. :) Mitään lyhennelmiä ei lasten nimistä enää saa, kun ovat jo sen verran lyhykäisiä valmiiksi eli ihan niitä oikeita nimiä kaikki käyttävät muuten. Minä en myöskään halunnut, että lasten nimistä tulisi helposti joku lempinimi, esim moni Eveliina on kavereiden kesken usein Eve.
  6. Vargynja Moderaattori Staff Member Helmikuiset 2021

Mähän en itse tykkää meidän lapsen nimestä väännetyistä lempinimistä. Vompatilla ei ole mitään tekemistä lapsen nimen kanssa. Taisi saada alkunsa siitä kun poika isänsä mielestä näytti vauvana Aku Ankassa olevalta vompatilta. :grin
  7. Tips Rakastunut foorumiin Syysmammat 2018

Meidän tyttö on - kaikella rakkaudella - minun ja isänsä puheissa Muppet. Ei ole mitään tekemistä etunimen kanssa, elämä on vaan tuupannut sen jostain. Näitä lempinimiä kun ei aina tietoisesti päätetä :)
  8. Holly Tuttu foorumilla Heinä-äidit 2020 Helmimammat 2018

Mä taas halusin pojalle nimen, josta saa lempinimen.. tämä siksi kun itselläni ei sellaista nimeä ollut josta luontevasti lempinimiä keksisi, tylsää! :) Tietysti käytössä myös muut kuin nimestä johdettu lempinimi.
  9. Bella Swan Admin Staff Member Administrator Maalisäidit 2020

Lapsen isä kutsui tytärtämme töissä Pullaksi. Mistä lie keksinyt? Ja pitkään oli käytössä lempinimenä ihan vaan "Vauva".
  10. Rosalina Ei muuta elämää Kesäkuunmammat 2015

Ja näitähän riittää. :D
    Tyttö on temperamenttinen ja herkkä, leikilläni nimitän joskus Aina Inkeri Ankeiseksi. Hän on myös Tiuhti ja pikkuveli on Viuhti.

Yhteisnimityksiä on nuijapäät (tää tulee Ellan ja Aleksin laulusta, kaikella rakkaudella :Heartred), hurjat, huliveijarit, teletapit (esikoinen itse keksi, että he on teletapit, koska heitä on neljä!)...

Vauva on Einari (ei mitään tekemistä nimen kanssa!), pulleroinen, pötkylä + nimistä väänneltyjä hellittelynimiä.

Kolmonen 3v on saanut meidän ystävältä nimen Työmies. Ja hän on! :D itsekin kutsuu itseään työmieheksi! :Heartred

Tässä pieni pintaraapaisu... (;
  11. MarSka Peruskäyttäjä

Meiltä löytyy kinuski ja makkonen :grin
    Yleensä kyllä käytetään etunimiä mutta molemmat tunnistaa lempinimetkin :)
  12. tiuhtimus Addikti Jouluäidit 2020 Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

Meillä on mm.tirriäinen ja tänttähäärä :grin
  13. Zeni Naimisissa foorumin kanssa Kesäkuun äidit 2019 Tammimammat 2017

Rakkaalla lapsella on niin monta nimeä :grin Meiltä löytyy mm. Muikku, Kapteeni Täystuho, Perämies Täystuho, ylioppilas Härväntö jne jne jne, näiden lisäksi lukuisia nimistä johdettuja lempinimiä :)
    • Hauska Hauska x 1
  14. Towanda Rakastunut foorumiin

Sukunimi viittaa erääseen eläimeen ja kutsun poikaa tuon eläimen poikaseksi. Vähän vaikea selittää, kun ei halua paljastaa sukunimeä. Kutsun poikaa myös Jässikäksi, Jäppiseksi, Ukkeliksi ja Vilpertiksi. Lisää lempinimiä syntyy kaiken aikaa. :)
  15. Chandelier Tuttu foorumilla Huhtimammat 2018

Entäs vanhempien lempinimet?
    Poika on käyttänyt musta mielestäni aivan ihanaa lempinimeä (ei siis sano äiti vaan esim. äitsykkä --ei ole kuitenkaan tuo äitsykkä se pojan käyttämä nimi minusta).
    No nyt harmikseni poika on alkanut sanomaan tuikitavallisesti vaan "äiti".
    Koitankin nyt sopia pojan kanssa että "äitsykkä" kelpaa vallan mainiosti eikä ikinä saa unohtaa sitä ja alata käyttämään "äitiä".

Jaa tämä sivu